door 12rene1 Dec 2, 2010 om 11:33
Computers & telefonie

Downloden

waar kan ik veilig muziek en film downloden?

13233 34 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 2, 2010 om 11:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de (online) Free recordshop of I-tunes ?!

Aan andere manier mogen we je Hier niet helpen,
tegen de regels van de site te helpen bij illegale zaken ;-)

brynnar
door brynnar - Dec 3, 2010 om 13:10
1782 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 2 dec 2010, 11:40]
Aan andere manier mogen we je Hier niet helpen,
tegen de regels van de site te helpen bij illegale zaken ;-)

Voor zolang het downloaden (niet uploaden) van torrents of muziek via nieuwsgroepen verkrijgen in Nederland niet illegaal is, is er vooralsnog geen probleem om ook andere manieren te noemen.

qp
door qpc - Dec 3, 2010 om 13:18
203 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het niet via zogenaamde online shops doet, loop je altijd enig risico.
Het minste risico loop je als je het via usenet doet, maar ook dan blijft het oppassen geblazen, dus zorg dat je een goede virus en spyware scanner gebruikt.
Hoe het via usenet moet kan je lezen op onderstaande link.
www.binaries4all.nl

zoals al eerder aangegeven is het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik (nog) niet strafbaar. Het aanbieden daarvan en het downloaden van software echter wel.

le
door leonmols - Dec 3, 2010 om 13:22
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brynnar schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:10]
Voor zolang het downloaden (niet uploaden) van torrents of muziek via nieuwsgroepen verkrijgen in Nederland niet illegaal is, is er vooralsnog geen probleem om ook andere manieren te noemen.

Puur theoretisch is dat uiteraard waar, en juridisch ook, maar ik vind (persoonlijke mening) dat het diefstal is en blijft!

Ik ben het dus met stacey eens, iTunes of een andere legale muziekdownloadsite is de enige juiste plek!

En ik ben ook niet roomser dan de paus hoor, ook ik download wel eens iets "minder legaal" maar dan levert mij dat daarna 3 mogelijkheden op:
1) ik vind het toch niks, en dan gaat het de prullenbak in
2) ik vind het wel iets, en dan koop ik het alsnog bij iTunes oid
3) ik vind het wel iets, maar het is nergens meer te koop, ja, dan hou ik het!

erik008
door erik008 - Dec 3, 2010 om 13:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als TIP kan ik je nog geven:
Probeer Windows Media Bestanden (.wmv) te vermeiden.
Daar heb ik te vaak scripts in zien zitten die narigheid veroorzaken.

in
door ingridda - Dec 3, 2010 om 13:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste 12rene1

Ik ben zelf lid van EWEKE.
Daar betaal je 7,50 euro per maand en is geheel virus vrij.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes

in
door ingridda - Dec 3, 2010 om 13:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, moet zijn EWEKA.

go
door gompie23 - Dec 3, 2010 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

kijk een op
http://www.duken.nl/leren-downloaden/alt.binz-handleiding-nieuwsgroepen-leren-downloaden.html

Daar wordt het haarfijn uitgelegd

sp
door sperwer661 - Dec 3, 2010 om 13:40
2 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens bij Frostwire 4.21.1
het is gratis geen reclame etc.

sp
door sperwer661 - Dec 3, 2010 om 13:42
2 Antwoorden / 3 Vragen

weet iemand waar ik gratis films en legaal kan downloaden

ik gaf jullie een gratis en legale site voor gratis muziek
frostwire 4.21.1 soort limeware maar legaal

en
door enerlei - Dec 3, 2010 om 13:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo hypocriet!?!

=leonmols schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:22:
=brynnar schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:10:
Voor zolang het downloaden (niet uploaden) van torrents of muziek via nieuwsgroepen verkrijgen in Nederland niet illegaal is, is er vooralsnog geen probleem om ook andere manieren te noemen.

Puur theoretisch is dat uiteraard waar, en juridisch ook, maar ik vind (persoonlijke mening) dat het diefstal is en blijft!

Ik ben het dus met stacey eens, iTunes of een andere legale muziekdownloadsite is de enige juiste plek!

En ik ben ook niet roomser dan de paus hoor, ook ik download wel eens iets "minder legaal" maar dan levert mij dat daarna 3 mogelijkheden op:
1) ik vind het toch niks, en dan gaat het de prullenbak in
2) ik vind het wel iets, en dan koop ik het alsnog bij iTunes oid
3) ik vind het wel iets, maar het is nergens meer te koop, ja, dan hou ik het!

en
door enerlei - Dec 3, 2010 om 14:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van die virussen ben ik niet zo zeker van, ben er wel eens eentje tegengekomen, maar dat kan ook een false-positive zijn geweest.
Zou alles, voor het openen, toch maar voor de zekerheid ff scannen.
Wel een goede en betrouwbare usenetdient.

=ingridda schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:33: Beste 12rene1

Ik ben zelf lid van EWEKE.
Daar betaal je 7,50 euro per maand en is geheel virus vrij.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes

ra
door rayita1 - Dec 3, 2010 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben jullie wel eens van spotify gehoord daar kun je alle muziek die je maar wilt downloaden

pino123
door pino123 - Dec 3, 2010 om 14:23
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eweka kan niet garanderen dat er geen virus in zit. Dat ten eerste. Ten tweede is downloaden legaal (of het netjes is een ander verhaal!).

Zorg ook voor een goed programma om de NZB-bestanden mee te downen!

Indien je wilt weten wat er gepost staat binnen de nieuwsgroepen kan je dit het beste doen via FTD (ook dit is niet illegaal).

pk49
door pk49 - Dec 3, 2010 om 14:39
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik download al jaren torrents via downloadmachine Vuze of Azureus.Wel moet je de oploadfunktie uitschakelen anders ben je niet legaal bezig.M.o:.Vuze downloaden en installeren en daarna op zoek gaan naar torrentsites,En die zijn er genoeg.Mijn favoriete site is btjunkie waarna ik de ondertitels ophaal bij bierdopje.Op btjunkie staan de meeste nieuwe series uit de VS en GB.Als avi.Daarna op een dvd branden.Als je geluk hebt kan je DVD speler ook avi's afspelen en hoef je alleen maar data te branden.Maar als je het netjes wil doen zijn er genoeg betaal sites waar je vanalles kan vinden.

mostertpot
door mostertpot - Dec 3, 2010 om 15:56
162 Antwoorden / 13 Vragen

Vuze is goed. Nog nooit geen problemen gehad. Sinds een poosje download ik daar 'legaal', dit tot de rechters anders beslissen.
Voor diegenen die het diefstal noemen: met een collectie van ruim 4000 dvd en cd titels meen ik mijn portie wel te hebben bijgedragen. Ik ben gaan downloaden omdat ik het zat was steeds via lege dvd's en cd's rechten te moeten betalen, omdat ik 'mogelijk' wel zou kopiëren. Ik gebruikte die slechts om foto- en andere eigen bestanden op te zetten. Nog even en we mogen ook rechten gaan betalen voor onze harde schijven. Oeps, hopelijk leest de BUMA STEMRA dit idee niet.
Nog een reden waarom ik download zijn namelijk die vervelende spotjes op elke DVD's; dat downloaden diefstal zou zijn. Met downloaden heb ik die gelukkig niet meer.

stacey
door stacey - Dec 3, 2010 om 16:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brynnar schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:10][quote=stacey schreef op donderdag 2 dec 2010, 11:40]
Aan andere manier mogen we je Hier niet helpen,
tegen de regels van de site te helpen bij illegale zaken ;-)

Voor zolang het downloaden (niet uploaden) van torrents of muziek via nieuwsgroepen verkrijgen in Nederland niet illegaal is, is er vooralsnog geen probleem om ook andere manieren te noemen.

Torrents zijn ook altijd aan het upoladen, is wederzijdse traffic ;-)

Maar Ik heb er verder geen probleem mee hoor, maar de redactie wel, had ik althans begrepen.

le
door leonmols - Dec 3, 2010 om 16:22
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mostertpot schreef op vrijdag 3 dec 2010, 15:56]
Voor diegenen die het diefstal noemen: met een collectie van ruim 4000 dvd en cd titels meen ik mijn portie wel te hebben bijgedragen. Ik ben gaan downloaden omdat ik het zat was steeds via lege dvd's en cd's rechten te moeten betalen, omdat ik 'mogelijk' wel zou kopiëren. Ik gebruikte die slechts om foto- en andere eigen bestanden op te zetten. Nog even en we mogen ook rechten gaan betalen voor onze harde schijven. Oeps, hopelijk leest de BUMA STEMRA dit idee niet.
Nog een reden waarom ik download zijn namelijk die vervelende spotjes op elke DVD's; dat downloaden diefstal zou zijn. Met downloaden heb ik die gelukkig niet meer.

Ik ben het wel met je eens. Ik ben ook zo'n gek die heel veel DVDs en CDs gekocht heeft (en zelf nog flink wat vinyl). Ook ik haat het wanneer ik die domme Brein filmpjes MOET kijken op de door mij gekochte DVD.

En wat Buma Stemra betreft: als ze het zouden kunnen regelen, dan zouden ze nog een heffing op een scheet willen heffen (kun je ook samplen en in een nummer gebruiken).

Maar toch koop ik nog gewoon muziek bij iTunes, of andere plaatsen. Noem mij maar gek dan, of hypocriet (wat iemand deed) of wat dan ook.

czar
door czar - Dec 3, 2010 om 20:02
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Het is weliswaar niet direct een reactie op de TS, maar wel op anderen die hierop hebben gereageerd.

Onlangs heeft het Hof in 2 rechtszaken bepaald dat het downloaden legaal is, ook al is dat uit illegale bron. De muziek/film industrie moet dat maar bekostigen uit de thuis kopie heffing.

Zie ook:

Jurofoon

Een handeltje opzetten met gedownloade muziek/films is natuurlijk niet toegestaan.

door 12rene1 - Dec 3, 2010 om 21:15
4 Antwoorden / 8 Vragen

was prima zal oefenen als nieuweling

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 4, 2010 om 23:58
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mostertpot schreef op vrijdag 3 dec 2010, 15:56]VVoor diegenen die het diefstal noemen: met een collectie van ruim 4000 dvd en cd titels meen ik mijn portie wel te hebben bijgedragen. Ik ben gaan downloaden omdat ik het zat was steeds via lege dvd's en cd's rechten te moeten betalen, Nog een reden waarom ik download zijn namelijk die vervelende spotjes op elke DVD's; dat downloaden diefstal zou zijn. Met downloaden heb ik die gelukkig niet meer.

Als je voor bijvoorbeeld €4000 bij een supermarkt hebt gekocht en betaald, vindt je dan ook dat je je verdere boodschappen mag stelen omdat je al genoeg gekocht hebt?
Vervelende spotjes? ja, de waarheid is hard voor sommigen mensen.

mostertpot
door mostertpot - Dec 5, 2010 om 11:05
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op zaterdag 4 dec 2010, 23:58]
Als je voor bijvoorbeeld €4000 bij een supermarkt hebt gekocht en betaald, vindt je dan ook dat je je verdere boodschappen mag stelen omdat je al genoeg gekocht hebt?
Vervelende spotjes? ja, de waarheid is hard voor sommigen mensen.

Ja, als appels met olifanten wilt vergelijken heb je gelijk. Maar er zitten meer verschillen: bij die winkel krijg ik geen zaken in mijn karretje waar ik niet om heb gevraagd en waarvan ik de kosten ook moet betalen, er staat niets in mijn voorraadkast van de kruidenier wat ik niet wilde. Als de rechter zou bepalen dat ik ook in die super gratis zaken mocht meenemen, dan zou ik het zeker doen. Tenminste als ik die zaken kon gebruiken. Maar dat is niet nodig omdat de supermarkten zorgen dat de prijzen redelijk zijn en in verhouding zijn voor wat ze leveren.
Je zinnetje over vervelende spotjes slaat als een tang op een varken.... eigenlijk net als dat spotje dus.

susanna-p
door susanna-p - Dec 6, 2010 om 01:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

@mostertpot
Ik snap helemaal niet wat je bedoelt, kennelijk ben in ook niet de enige.
Kun je even uitleggen wat je nu bedoelt, vooral met zaken in je karretje waar je niet om gevraagd hebt?
Ik heb nog nooit een CD gebrand en heb die ook niet, maar ik meen te begrijpen dat er op CD's spotjes staan die zeggen dat downloaden diefstal is. Volgens mij is dat ook zo en is dat in dat geval alleen voor de dieven vervelend. Ik weet echter niet zeker of dat altijd zo is. Kun je even uitleggen wat die spotjes precies, bij welke gelegenheid en voor wie die precies bedoeld zijn en voor welke downloads?
Dit is niet hatelijk bedoeld, ik weet echt niets van downloaden van muziek e.d. Ik kan zelfs niet eens een stukje muziek van internet in een flasgeheugen krijgen!

le
door leonmols - Dec 6, 2010 om 08:59
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=susanna-p schreef op maandag 6 dec 2010, 01:51]
Ik heb nog nooit een CD gebrand en heb die ook niet, maar ik meen te begrijpen dat er op CD's spotjes staan die zeggen dat downloaden diefstal is. Volgens mij is dat ook zo en is dat in dat geval alleen voor de dieven vervelend. Ik weet echter niet zeker of dat altijd zo is. Kun je even uitleggen wat die spotjes precies, bij welke gelegenheid en voor wie die precies bedoeld zijn en voor welke downloads?

Wat mostertpot bedoeld zijn die vervelende filmpjes van Brein tegen het kopieeren die op een DVD staan.
Het probleem van die dingen is alleen, dat de mensen die officieel DVD's kopen die moeten kijken. Die filmpjes kun je nl niet overslaan, je MOET ze kijken. Dat is natuurlijk alleen zo bij officiele, legale, DVD's... Als je een illegaal gekopieerde versie hebt is dat stukje er natuurlijk al lang uit gehaald door diegene die de DVD kopieerde. Dus: Het filmpje mist zijn hele 'doelgroep' en de mensen die wel stapels legale DVD's hebben, worden verplicht te kijken naar iets dat ze allang wisten.

En dat ben ik ben mostertpot eens, daar heb ik ook niet om gevraagd, maar ik ben weer eens de pineut, en wordt dus gestraft voor wat andere mensen doen.

invalide
door invalide - Dec 6, 2010 om 09:14
787 Antwoorden / 5 Vragen

Of het legaal of illegaal is zie je pas na binnenhalen.
Er zijn diverse vooral oudere of door instellingen als Green Pace en gelijkwaardige gemaakte die wel legaal zijn en er tussen zitten.

Maar het binnen halen, welk anti virus programma heb je en scant deze gedownloade bestanden?
Ik vind dat je beter kunt melden welk anti virus programma je hebt draaien want niet alle blokkeren zelf binnen gehaalde en sommige controleren pas na binnen gehaald te hebben...

le
door leonmols - Dec 6, 2010 om 09:21
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=invalide schreef op maandag 6 dec 2010, 09:14]Of het legaal of illegaal is zie je pas na binnenhalen.
Er zijn diverse vooral oudere of door instellingen als Green Pace en gelijkwaardige gemaakte die wel legaal zijn en er tussen zitten.

Kom op zeg, dat geloof je toch zelf niet? Als jij een film met de titel "Harry Potter" oid download, dan weet je toch dat het niet van Greenpeace is??? Kom op, da's een hele slechte smoes. :-)

pino123
door pino123 - Dec 6, 2010 om 13:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=invalide schreef op maandag 6 dec 2010, 09:14]Of het legaal of illegaal is zie je pas na binnenhalen.
Er zijn diverse vooral oudere of door instellingen als Green Pace en gelijkwaardige gemaakte die wel legaal zijn en er tussen zitten.

Maar het binnen halen, welk anti virus programma heb je en scant deze gedownloade bestanden?
Ik vind dat je beter kunt melden welk anti virus programma je hebt draaien want niet alle blokkeren zelf binnen gehaalde en sommige controleren pas na binnen gehaald te hebben...

Haha, je ziet pas of het illegaal is bij binnen halen? Laat me niet lachen, iedereen weet dondersgoed of het legaal eraf gehaald wordt of niet.

En at controleert je virusscanner? Of het legaal is? Echt niet die controleert alleen (hoop je) of er geen virus of andere zooi tussen zit.

Geen dan geen antwoord!

sa
door sally6 - Dec 6, 2010 om 14:50
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren Soulseek zonder problemen...dat is alleen voor muziek te downloaden.
Het leuke van dit kleine virus/spam/spyware vrije stukje software is dat men in elkaars muziekmappen kan kijken en downloaden.
Leuk als je vrienden hebt die met jou muziek willen delen,maar ook stik vreemde over de hele wereld.
Ook kan je chatten als je dat wilt en diegene die niet zijn muziek deelt met de Soulseek community ,bannen.
Want Soulseek gaat over muziek delen met elkaar en als niemand dat toelaat ,dan zou dit programmaatje niet werken ....wat logisch is.
Dus zorg dat je je muziek deelt en een map aanmaakt waar je je gedownloade muziek opslaat (wat Soulseek dan automatisch doet )

Ga naar www.vinden.nl en zoek naar Soulseek die gratis is.
Download de laatste nieuwe download !

le
door leonmols - Dec 6, 2010 om 17:01
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sally6 schreef op maandag 6 dec 2010, 14:50]
Want Soulseek gaat over muziek delen met elkaar en als niemand dat toelaat ,dan zou dit programmaatje niet werken ....wat logisch is.
Dus zorg dat je je muziek deelt en een map aanmaakt waar je je gedownloade muziek opslaat (wat Soulseek dan automatisch doet )

En dat mag dus niet, wettelijk !!!
Geeft weer eens aan hoe krom de Nederlandse wetgeving is.

Bovendien is Soulseek niet het enige programma dat doet wat jij beschrijft. Dit soort Peer-to-Peer programmas zijn er in tientallen smaken. En aangezien ze allemaal werken op het feit dat je "iets" moet aanbieden, is het allemaal illegaal!

susanna-p
door susanna-p - Dec 6, 2010 om 17:18
11 Antwoorden / 0 Vragen

@leonmols
Hartstikke bedankt voor de heldere uitleg, ik snap het nu maar ik heb ook geen "gewone" dvd's en daarom ken ik die spotjes ook niet. Ik denk dat je dit net zo moet zien als de irritante aanduidingen op pakjes sigaretten, je weet het wel! (en rookt toch door). Wél zou ik graag willen weten wat nu de extra boodschap is, de appel of de olifant, want die vergelijking ontgaat me helemaal, maar ik ben dan ook blond!

macwouter
door macwouter - Dec 8, 2010 om 02:01
825 Antwoorden / 9 Vragen

Type een artiest in het zoekvenster zie hier ,en haal het binnen met grabbit.We zijn niet allemaal zo heilig zoals we voordoen.

Redacteur
door Redacteur - Dec 8, 2010 om 17:02
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben diverse off-topic reacties verwijderd. Graag alleen ontopic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 8, 2010 om 18:03
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik google de gezochte track door het toverwoordje 'Rapidshare' in de zoekfunktie mee te geven, dus bv 'billy jean rapidshare'. Altijd prijs. Grote hoeveelheden downloaden kan het beste via een nieuwsgroep.

Mensen die via iTunes hun muziek downloaden begrijp ik niet: waarom betalen als het ook gratis kan?

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 10, 2010 om 09:20
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=leonmols schreef op maandag 6 dec 2010, 08:59]

En dat ben ik ben mostertpot eens, daar heb ik ook niet om gevraagd, maar ik ben weer eens de pineut, en wordt dus gestraft voor wat andere mensen doen.
[edit - off-topic - de redactie]