linda82
door linda82 Oct 20, 2008 om 14:50
Computers & telefonie

Draadloos internet

Hallo,

Wij hebben thuis 2 pc's en willen daarnaast nog een laptop aanschaffen. De pc hebben beide internet via een router.

Op de laptop willen we draadloos internet. Ik heb begrepen dat ik dan een andere router moet aanschaffen en een 'dingetje' dat je in de laptop doet. Bij Ziggo kost zo'n set 50 euro.

Nu is mijn vraag als volgt: moet ik nu 3 van die setjes aanschaffen a 50 euro? Of kunnen de pc's gewoon internet blijven houden via snoeren?

Gr Linda

565 3 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Oct 20, 2008 om 15:11
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je hier doelt op een zogenaamd "Access Point". Hiermee maak je een van de poorten in de router draadloos. M.a.w. je laat de PC's bedraad en creeërt een draadloze verbinding voor de laptop. Dat kost inderdaad ongeveer €50.

gsm
door gsm - Oct 20, 2008 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een andere router met draadloos toegangspunt (herkenbaar aan de antenne(s) heeft meestal nog 4 aansluitingen voor PC's met UTP_kabel verbinding. Een nieuwe laptop heeft geen draadloze adapter nodig, omdat deze tegenwoordig in bijna iedere laptop al is ingebouwd.
Dus je hoeft geen extra 'dingetje' in de laptop te doen.

De router moet wel geschikt zijn voor ziggo en zich met een door Ziggo vastgestelde naam kunnen aanmelden.

GSM

holpen
door holpen - Oct 21, 2008 om 02:16
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt de keus uit een paar mogelijkheden:

1. Je schaft een extra "access point" aan, die je aansluit op je huidige router. Hiermee heb je het huidige netwerk uitgebreid met een draadloze verbinding. Je huidige computers kunnen gewoon via de kabels verbonden blijven.

2. Je vraagt Ziggo de router om te ruilen voor een draadloos model. Kunnen kosten aan verbonden zijn.

3. Je koopt zelf een nieuw draadloze modem/router en vervangt het originele Ziggo modem.

In alle gevallen geldt dat je een ook usb-wlan-kaartje nodig hebt, als tenminste je laptop geen ingebouwde draadloze netwerkkaart heeft. Wellicht wordt zo'n apparaatje door Ziggo meegeleverd?