betta
door betta Oct 25, 2013 om 13:08
Computers & telefonie

Draadloos internet

Ik kan niet meer draadloos internetten, ik heb wel een signaal maar er staat beperkte toegang tot internet. Er is echter helemaal geen toegang er staat ook de adapter voor draadloos internet ondervindt problemen weet iemand hoe ik dit oplos? Alvast bedankt

1645 13 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 25, 2013 om 13:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

- Modem en router moeten een paar minuten van de stroom (stekker uit stopcontact).
Sluit eerst de modem weer aan en wacht tot deze is opgestart.
Sluit dan een eventuele router weer aan op de stroom.
Zet als laatste de computer weer aan.

- kabels aan modem en eventuele router maken slecht contact.
- Stuurprogramma voor de draadloze adapter is niet in orde.
- Internetbeveiligingspakket houdt alles tegen.

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 13:19
26 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 25 okt 2013, 13:17]Er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

- Modem en router moeten een paar minuten van de stroom (stekker uit stopcontact).
Sluit eerst de modem weer aan en wacht tot deze is opgestart.
Sluit dan een eventuele router weer aan op de stroom.
Zet als laatste de computer weer aan.

- kabels aan modem en eventuele router maken slecht contact.
- Stuurprogramma voor de draadloze adapter is niet in orde.
- Internetbeveiligingspakket houdt alles tegen.

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 13:21
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb al geprobeerd wat u voorstelt stroom eraf dat is de oplossing niet, ik heb op een andere laptop uitstekende verbinding dus ik neem aan dat het probleem niet in de router of de verbinding zit maar in de laptop, de een heeft verbinding de andere niet c.q. beperkt

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2013 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo betta,

Systeemherstel proberen met een datum toen het nog wel werkte?
Kun je altijd weer terugdraaien.

Met vr.gr.

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 13:36
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb systeemherstel al geprobeerd....

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2013 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@betta,

Lees eens hier.

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 13:49
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi Edrick3 daar was ik al op die site

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2013 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@betta,

Hier ook al gekeken?
Wat is je besturingssysteem?

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 14:11
26 Antwoorden / 7 Vragen

Helaas daar was ik ook al en Windows 7 ik begrijp er niets van dit is sinds gisteren de ene laptop doet het goed (gelukkig) die waar het over gaat heeft beperkte toegang maar toch niet op internet te komen met dezelfde router. Voorheen gingen ze alletwee goed...

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 14:13
26 Antwoorden / 7 Vragen

Verder als ik het stuurprogramma wil bijwerken meldt hij dat het laatste stuurprogramma er al op staat en er geen problemen zijn met de netwerkadapter.

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2013 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@betta,

Heb geen oplossing voor de hand.
Wellicht is er toch iets met de netwerkkaart aan de hand.
Mogelijkheid om een andere dongel te proberen?
Wifi staat ingeschakeld, naar ik aanneem. ;-)
Laptop ook op een andere plaats in gebruik genomen?

Met vr.gr.

betta
door betta - Oct 25, 2013 om 15:54
26 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de moeite ik laat er even iemand naar kijken mvg Betta

gsm
door gsm - Oct 25, 2013 om 15:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem kan wel degelijk in de modem of router zitten, wanneer een van de PC's niet werkt en de andere wel.
In dit soort situaties altijd eerst alles uitzetten (stroom eraf).
Dan eerst de modem weer aan.
Daarna de router (indien van toepassing).
Daarna de computer met het probleem aanzetten en testen.
De andere computer hierna ook aanzetten.

Als dit niet helpt, dan de de draadloze verbinding in Netwerkbeheer bovenaan zetten.
Desnoods alle draadloze verbindingen uit Netwerbeheer verwijderen.
Hierna de draadloze verbinding met invoeren van de Sleutel weer tot stand brengen.