loreleigil
door loreleigil Mar 2, 2012 om 18:01
Computers & telefonie

Draadloos netwerk instellen op Compaq

Mijn moeder heeft een nieuwe Compaq gekocht en ik wilde hem voor haar op haar draadloze internetverbinding aansluiten. Die werkte op haar vorige PC ook, dus eitje toch? Dus uitgepakt, aangesloten, geïnstalleerd....totdat ik bij 'Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen' kwam en moest kiezen. De optie voor draadloos netwerk was niet aanwezig, wel inbelmogelijkheid bijvoorbeeld. Mijn moeder gebruikt op haar oude desktop altijd een signaalversterker, maar die kan ik op haar Compaq niet aansluiten, de aansluiting zit niet aan de achterkant van de systeemkast. Kan hier het probleem zitten, of doe ik iets verkeerd? Moet ik eerst iets anders doen, misschien de router aanmelden op de Compaq? Ik heb niet veel verstand van computers, maar dacht echt dat dit me wel ging lukken....thuis is dit ook gelukt op mijn laptop. Alvast bedankt voor tips en trucs!

2864 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2012 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo loreleigil,

Ik mag toch aannemen dat er een lan-kaart 'aan boord' is?

Welk besturingssysteem gebruik je. W7?

loreleigil
door loreleigil - Mar 2, 2012 om 18:30
678 Antwoorden / 3 Vragen

Yep, Windows 7. Ik had ook wel gedacht dat er al een kaart o.i.d. aanwezig was. Hoe check ik dit? #blond

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2012 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@loreleigil,

Nieuwe computer, dus W7?

Lees dan hier.

Suc6

loreleigil
door loreleigil - Mar 2, 2012 om 18:39
678 Antwoorden / 3 Vragen

Hai Edrick3, ik ga dat morgen op mijn gemak bekijken en proberen. Heel erg bedankt, ik laat wel even horen of het gelukt is. Alvast een fijn weekeinde en nogmaals dank!

loreleigil
door loreleigil - Mar 4, 2012 om 12:52
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 2 mrt 2012, 19:03]
Hallo loreleigil,

Begrijp ik het goed dat de nieuwe Compaq computer een desktop computer is? Zit daar wel een draadloos netwerkkaartje in dan? En zo ja, moet je dan wellicht de antenne nog op het kaartje schroeven (aan de achterkant van de systeemkast)? Da's het punt, ik kan de antenne niet aanlsuiten, er zit geen 'nippeltje' op.... Betekent dit dat er geen kaart in zit?!?

freya
door freya - Mar 4, 2012 om 13:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zondag 4 mrt 2012, 12:52][quote=freya schreef op vrijdag 2 mrt 2012, 19:03]
Hallo loreleigil,

Begrijp ik het goed dat de nieuwe Compaq computer een desktop computer is? Zit daar wel een draadloos netwerkkaartje in dan? En zo ja, moet je dan wellicht de antenne nog op het kaartje schroeven (aan de achterkant van de systeemkast)? Da's het punt, ik kan de antenne niet aanlsuiten, er zit geen 'nippeltje' op.... Betekent dit dat er geen kaart in zit?!?
Dat is heel goed mogelijk. Bij de meeste laptops van tegenwoordig is een wireless netwerkkaartje al aardig 'standaard' geworden, maar bij desktop computers is dat nog zeker niet het geval. Kortom, kijk nog eens goed naar de specificaties van de desktop computer (website Compaq of handleiding of informatie op de doos)
Als je niets kunt vinden over zo'n wireless netwerkkaart, ga er dan maar vanuit dat het ook niet aanwezig is.

Freya

loreleigil
door loreleigil - Mar 4, 2012 om 13:11
678 Antwoorden / 3 Vragen

Raar, het boekje zit er niet bij, maar volgens deze website moet er toch een netwerkkaart inzitten?

freya
door freya - Mar 4, 2012 om 13:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zondag 4 mrt 2012, 13:11]Raar, het boekje zit er niet bij, maar volgens deze website moet er toch een netwerkkaart inzitten?
Inderdaad, een wireles netwerkkaartje zou aanwezig moeten zijn.....
Misschien anders even contact opnemen met de verkoper/leverancier?

Freya

freya
door freya - Mar 4, 2012 om 13:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@loreleigil:

Ik heb nog even een handleiding opgezocht en daarin wordt toch echt vermeld dat wanneer de computer is uitgerust met een draadloos netwerkkaartje, je de los bijgeleverde antenne achterop het kaartje moet schroeven.....

Freya

loreleigil
door loreleigil - Mar 4, 2012 om 14:45
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, dan is er geen netwerkkaart aanwezig. Ik ga maar even bellen met de verkoper, want dit stond niet duidelijk op de site. Dank je wel voor de moeite Freya!

freya
door freya - Mar 10, 2012 om 12:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo loreleigil,

Begrijp ik het goed dat de nieuwe Compaq computer een desktop computer is? Zit daar wel een draadloos netwerkkaartje in dan? En zo ja, moet je dan wellicht de antenne nog op het kaartje schroeven (aan de achterkant van de systeemkast)?

Kortom, bekijk eerst eens wat er nu precies gekocht is. En als er géén draadloos netwerkkaartje aanwezig is, dan kun je b.v. een WLAN-stick aanschaffen en die op een USB-poort aansluiten.

m.vr.gr. Freya

loreleigil
door loreleigil - Mar 10, 2012 om 12:12
678 Antwoorden / 3 Vragen

Update: nu ik een WLAN USB stick in de pc heb gestopt, doet het internet het prima. Daar was ik zelf nooit op gekomen, bedankt Freya! Moeders is erg blij. En ik dus ook.... ;-)

freya
door freya - Mar 10, 2012 om 12:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 12:12]Update: nu ik een WLAN USB stick in de pc heb gestopt, doet het internet het prima. Daar was ik zelf nooit op gekomen, bedankt Freya! Moeders is erg blij. En ik dus ook.... ;-)
Heel fijn dat het allemaal gelukt is. Veel succes ermee en bedankt dat je de goede afloop nog even meldt.

Freya