delay
door delay May 21, 2006 om 01:09
Computers & telefonie

Draadloos onpingbaar

Hallo,

ik heb laatst een functie getest van mijn draadloze netwerk om het onzichtbaar te maken, met de functie om ping in WLAN uit te zetten. Later crashte mijn computers en moest ik alles opnieuw installeren aangezien mijn hele netwerk geinfecteerd was met syware en dergelijke.

Nu heb ik een erg groot probleem, Windows draadloze netwerkverbindings programma kan mijn netwerk niet bereiken. Het staat de hele tijd stil op wachten op netwerk o.i.d. Ik heb ook geen kabels waarmee ik mijn computer met mijn router verbind om de ping aan te zetten.

Ik kan hem ook niet resetten met de stekker eruit. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Greetx TK

450 7 Rapporteer

miem
door miem - May 21, 2006 om 02:06
69 Antwoorden / 29 Vragen

wat ook kan helpen is op het tekentje van de draadloze verbiinding rechts onder het scherm te klikken met de rechter muisknop en dan te klikken op draadlozeverbinding herstellen. Of de stekker uit de zender te halen en dan tien seconde wachten en weer verbinden.

delay
door delay - May 21, 2006 om 08:41
35 Antwoorden / 61 Vragen

Maar er is dus geen mogelijkheid om het weer terug te krijgen zonder kabel?

Bedankt voor uw hulp

Greetx TK

miem
door miem - May 21, 2006 om 08:41
69 Antwoorden / 29 Vragen

ik heb dat ook eens gehad, het enige dat helpt is met een kabel verbinding te maken en dan de boel te resetten en op nieuw te laden. Maar je hebt geen kabel schrijf je dan zul je er toch een moeten aanschaffen of lenen

edwardus
door edwardus - May 21, 2006 om 23:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Jawel hoor, het kan wel draadloos, alleen moet je dan wel alle gegevens correct invoeren in de instellingen van de netwerkkaart. Zoals SSID, kanaalnummer, WPA of WEP keys. Het kan handig zijn om zulke gegevens voor jezelf te noteren op een veilige plek. Ping aan of uitzetten heeft geen invloed op het verkrijgen van een verbinding of niet.

miem
door miem - May 21, 2006 om 23:59
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi ik  hadeen maand geleden een virus te pakken dat mijn draadloze verbinding verbrak. Ik heb echt alles geprobeerd aale codes stekkers
in en uit. Maar even verbinding met de kabel en het was zo gepiept.
Ik geef dan ookechtrecht vanuit mijn ervaring en mijn hart dat advies.

edwardus
door edwardus - May 22, 2006 om 00:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben het onmiddelijk met je eens dat het soms makkelijker gaat met een draad, maar ja, de vraagsteller zegt geen draad te hebben. Hoewel? Bij alle routers en modems wordt voor zover ik weet altijd wel ten minste één kabeltje meegeleverd, al is het soms maar een meter lang. Heeft buurman/buurvrouw niet even een kabeltje te leen?

delay
door delay - May 25, 2006 om 12:15
35 Antwoorden / 61 Vragen

Nou, als ik met Draadloze netwerkverbindingen open, dan zegt windows als ik probeer te verbinden met mijn eigen netwerk dat het aan het wachten is. En dat duurt erg lang en lukt ook niet.

Misschien is kabel in dit geval toch beter.

Greetx TK