santvoort
door santvoort Feb 25, 2004 om 21:24
Computers & telefonie

Draadloos?

Wie kan mij vertellen of een draadloze verbinding met een modem zonder storingen gaat? M.a.w. kunnen bijvoorbeeld luidsprekers op andere elctronische appareten storingen opwekken? Ik weet uit eigen ervaring dat draadloos surround van mijn tv niet zonder problemen gaat. bv. de draadloze koptelefoon van de buren die bij mijn luidsprekers binnenkomen.

501 3 Rapporteer

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:51
57 Antwoorden / 3 Vragen

Een draadloze verbinding is zeker gevoelig voor storingen van andere apparatuur. Bijvoorbeeld GSM telefoons, boormachines, televisies enz. Het is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte draadloze apparatuur in hoeverre dit een probleem vormt. Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.kieskeurig.nl of http://www.tweakers.net of je daar ervaringen van gebruikers uit de praktijk kunt vinden!

bo
door borglord - Apr 16, 2004 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zeer goede draadloze connecties alleen je moet ervan uitgaan dat je altijd tot 10% verlies hebt op je aansluiting maar als je dan ook met 250Kb per sec kunt downloaden wat is dan de 25Kb die je dan verliest. En dan kun je altijd nog overwegen of dat het geld waard is om ervoor te gaan. Succes!!!!!!!

kvkem
door kvkem - Apr 16, 2004 om 12:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nu al weer 'n half jaar draadloos internet op diverse pc's zonder problemen. Met mijn laptop heb ik getest hoever het signaal reikt. Bij mijn buurman aan de overkant van de straat werkt alles nog steeds prima. Alleen niet meer op 100% ontvangst.