ze
door zes68 Apr 16, 2006 om 13:58
Computers & telefonie

DTS NIET MEEGEBRAND

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik bij het kopieeren van een muziek dvd het DTS geluidspoor niet word gevonden door mijn receiver? Het gekke is dat de originele waar ik hem van heb gekopieerd ook een kopie is waarbij wel door de receiver word gezien dat er dts op staat.Ik heb trouwens gekopieerd met dvdshrink waarna dvdecrypter hem brandde zonder dat ik wat weggevinkt had.Misschien moet ik een nieuw brandprogamma kopen voor het dts gebeuren.Trouwens mijn brandprogamma burn4 free meldde dat er geen dvd in mijn speler zit .Heeft dit misschien te maken met de beveiliging?Ik hoop dat iemand mij daar op kan antwoorden.bvd

478 2 Rapporteer

door 133 - Apr 17, 2006 om 06:52
10 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi zes68,

Allereerst raad ik aan om nero te gebruiken. Erg goed programma.

Wat de melding betreft, ik denk niet dat het met beveiliging te maken heeft aangezien de zogenaamde originele ook een kopie is.

Zelf gebruik ik ook dvd shrink, maak kan de optie van jou niet echt
vinden (misschien heefthet met versie te maken of ik weet niet precies wat
je bedoelt).

Wat je eigenlijk ook kunt doen is 1 op 1 branden als je nog een dvd speler/writer hebt. Dat gaat meestal wel goed.

En als dat niet gaat, probeer dan het volgende met dvd shrink:

- allereerst dvd opnenen natuurlijk.

- eigenlijk hoef je dan niet veel te doen en staat het als   het goed is op full disc mode.

- check voor de zekerheid of de vinkjes aan staan bij DTS

- druk op backup

- bij select backup target kies je Iso image file

- dan de locatie kiezen.

- daarnaa maakt dvd shrink een iso bestand op je HD.

- je opent nero of een ander brandprog die iso's kan branden.

- mat het brandprog zoek je dat iso bestand op en branden maar.

TIP: Ik zal het met een DVD-Rw proberen, als het dan mislkt ben je niet gelijk een DVd kwijt.

ph
door phinder - Apr 17, 2006 om 09:51
433 Antwoorden / 4 Vragen

zes68,

Als je alle vinkjes in dvdshrink gewoon aan hebt staan ( en dus ook die van de DTS-sporen ),dan moeten ze gewoon op de dvd staan.
De tip om gewoon en 1 op 1 kopie te maken is ook niet zo slecht. Als het toch als een kopie is, dan hoef je 'm niet meer te rippen. Het formaat klopt al en kan gewoon op een normale dvd.

Wel moet je er even op letten dat je in de geluidssettings van je dvd-speler soms apart het juiste geluidsspoor moet aanzetten. Waar de dvd-speler bij de originele dvd soms zelf al het dts-spoor heeft aangezet, wil bij een kopie de selectie nogal eens op DD5.1 of een andere optie staan. Even DTS selecteren en daarna pas de film / muziek starten wil dan nog wel eens helpen.

Suc6,

gr. phinder