muzicaro
door muzicaro Mar 10, 2013 om 19:23
Computers & telefonie

dual sim, maar geen internet

Ik heb een Samsung Galaxy S Duos S7562 telefoon.
Mijn Telfort simkaart met (alleen bellen) abonnement is Sim 1 en mijn Bliep kaart (alleen voor internet) is Sim 2. Bliep kan je, naar behoefte aan of uit zetten. Ik heb nl. niet altijd internet nodig.
Het probleem is dat er geen internetverbinding te krijgen is op Sim 2. Ik moet 'pakketgegevens gebruiken' aanklikken om toegang tot internet te krijgen. Dit is niet mogelijk bij Sim 2, wel bij Sim 1. Als ik de kaarten verwissel heb ik nog steeds geen internet op mijn Bliepkaart. Ook als ik alleen mijn Bliepkaart in het toestel stop heb ik geen internetverbinding. Ik kan dan wel 'pakketgegevens gebruiken' aanklikken, maar heb dus nog steeds geen internet.

Het is onmogelijk om op beide kaarten 3G te hebben. Dat begrijp ik, heb ik ook niet nodig. Maar het is onmogelijk om de 3G op de Bliepkaart te krijgen. Ik begrijp er niets van.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand tips om het op te lossen?

8669 22 Rapporteer

ab
door abcde - Mar 10, 2013 om 20:08
146 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien een stomme vraag, maar waarom neemt u 2 verschillende providers? Of met andere woorden: waarom moeilijk als het ook makkelijk kan?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 10, 2013 om 20:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abcde schreef op zondag 10 mrt 2013, 20:08]Misschien een stomme vraag, maar waarom neemt u 2 verschillende providers?
Omdat muzicaro een slimme consument is en kosten wil besparen; bij ene provider is het gunstiger om te bellen en bij de ander weer gunstiger om te internetten.
Het is niet voor niets dat er in Nederland maar weinig dual sim telefoons in omloop zijn, providers houden daar niet zo van.

@ts, je hebt bliep wel aangezet? in een andere telefoon werkt het wel?

muzicaro
door muzicaro - Mar 10, 2013 om 20:21
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ja natuurlijk heb ik Bliep aangezet. En, ja, het werkt wel in een andere telefoon (geen dual sim, trouwens). Het moet dus iets met de instellingen van mijn telefoon te maken hebben.

En, je hebt gelijk, het is om kosten te besparen. Het handige van Bliep is dat je per dag kan kan bepalen of je internet wil of niet. Ik kan heel vaak gebruik maken van wifi, maar als dat niet kan wil ik dus mijn Bliepkaart gebruiken. Als hij werkt, natuurlijk.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2013 om 15:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag muzicaro,

Ik neem aan dat je wel via instellingen per simkaart ingesteld hebt wat je ermee wilt doen.
Heb je al geprobeerd om de app van Blieb te installeren (via Google Play) om te zien of het dan wel werkt?
Je zou je vraag nog eens KLIK HIER kunnen stellen.
Of een mailtje naar de wizzards van Blieb sturen. Ik las ergens dat ze goed behulpzaam zijn met het instellen van zaken.
Je zou ook nog op het forum van Android World kunnen kijken of op een Samsung forum.
Heeft het probleem niet te maken met het eerdere probleem dat 2 simkaarten tegelijk niet goed samen werkten?
Anders terug naar de winkel en daar hulp vragen en afkijken hoe ze het in orde maken, als aan het toestel niets mankeert.

vr.gr.

muzicaro
door muzicaro - Mar 11, 2013 om 15:16
53 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Aurora

De gebruiksaanwijzing had ik al gevonden, maar daar staat niets over de instellingen m.b.t. internet. Inmiddels heb ik contact met Bliep. Ze zijn daar zeker behulpzaam, maar het heeft (nog steeds) niet tot resultaten geleid.
Overigens geldt dit probleem bij 2 dezelfde toestellen, die van mij en die van mijn dochter. Daardoor denk ik eigenlijk niet dat er sprake is van een mankement, maar dat er een instellingsprobleem is. Het zou wel heel toevallig zijn als 2 toestellen hetzelfde mankement hebben. Maar ja, je weet nooit.

En, het is zeker zo, dat mijn eerste probleem (uitval van telefoon met 2 simkaarten) nog niet is opgelost. Ik zal dat ook aan Bliep melden. Wellicht is er een samenhang tussen beide problemen.
In ieder geval bedankt voor het 'meedenken'.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2013 om 15:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik bedoelde niet zozeer de gebruiksaanwijzing maar je kunt in het blauwe kader op die site vragen stellen over de G. duos. Toevallig staan er nog geen vragen over dit toestel. Hier worden ook vragen gesteld over bijv. een duos en een Y: KLIK. Op die site kun je vaker onder handleidingen voor wat voor apparaat ook vragen over de werking ervan stellen over het apparaat van de vermelde handleiding.
Ik kwam dit ook nog tegen w.b. instellingen: KLIK HIER even kijken bij APN zoeken en Blieb selecteren.
Het zou inderdaad apart zijn als beide gsm's eenzelfde euvel zouden hebben. Als jullie er niet uitkomen met die toestellen zou ik toch met beide toestellen naar de verkoper terug gaan voordat de garantie verlopen is, mocht er toch iets mis met de toestellen zijn.

f.weele
door f.weele - Mar 12, 2013 om 09:08
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je dit gedaan? Ga naar > instellingen, > Sim-beheer, > vink Bliep aan, > ga naar Gegevensverbinding, > vink daar Bliep aan.
Er van uitgaande dat de sim van bliep in het 3G slot zit. Je moet Bliep dus twee keer activeren.
m.vr.gr.

muzicaro
door muzicaro - Mar 12, 2013 om 09:44
53 Antwoorden / 15 Vragen

Beste F. Weele,

Hoe weet ik welk slot bestemd is voor 3G? Is dat Sim 1 of 2? Dat staat nergens in de gebruiksaanwijzing en ik heb het ook nergens terug gevonden.

f.weele
door f.weele - Mar 12, 2013 om 10:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste muzicaro, ik weet natuurlijk niet hoe de binnenkant van deze telefoon eruit ziet, maar meestal is het zo, dat als je de simkaart verwijdert je kan zien middels een ingeprint of opgelegd profieltje of er 2G of 2g/3G staat. Zitten de sim-slots naast elkaar, dan is de eerste(linkse) de 2G en de rechtse de 2G/3G. Het volgende kun je ook nog doen: ga naar > instellingen, >sim-beheer.
In het veld daaronder zie je o.a. staan; "Gegevensverbinding". Zet deze eerst op "uit". Raak het aan en dan zien je de pop-up van gegevensverbinding "Bliep" en "Telfort". Als je één van beide kiest dan krijg je een informatiescherm te zien of 2G danwel 3G beschikbaar is voor één van de simkaarten. Zo kun je namelijk ook controleren welke simkaart in het 3G slot zit. Bij instellingen van sim-beheer kun je de kaarten ook nog een kleur geven, dit kun je dan zien in de informatiebalk boven in het scherm met de vertikale balkjes. Hier kan ook ,als de simkaarten zijn geactiveerd, in de balkjes een melding komen van o.a. 3G. Kom je er met de slots niet uit, stuur dan een mail naar de support van samsung nederland.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Mar 12, 2013 om 10:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb nog even gezocht op internet, maar ik zie nu dat de slots voor dit type toestel boven elkaar liggen. In de handleiding wordt met geen woord gerept over wat nu 2G danwel 2G/3G is. Kom je er niet uit met hetgeen wat ik heb voorgesteld, dan zal je inderdaad kontakt op moeten nemen met sangsung of naar de leverancier gaan.
m.vr.gr.

muzicaro
door muzicaro - Mar 16, 2013 om 11:47
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet wat voor mensen er werken bij Samsung Support Nederland, want op mijn vraag op welk slot 3G zit krijg ik als antwoord dat ik mijn toestel moet laten repareren als het kapot is. Dat is pas echt een nuttig antwoord.

Overigens denk ik nu dat Sim 1 het 3G slot heeft, maar ik heb nog steeds geen internet. Ik heb nu wel mijn kaarten omgewisseld: Bliep in slot 1 voor internet en telefoneren in slot 2. Ik zal maar weer eens contact opnemen met Bliep. Mijn toestel wordt niet herkend, is de melding.

En, Aurora, mijn telefoon valt niet meer uit! Misschien heeft dat ook te maken met het verwisselen van de kaarten?
Tot nu toe, bedankt voor de reacties, want ik ben er toch wijzer van geworden, al hoewel het probleem nog niet helemaal is opgelost.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 12:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je de gsm al eens helemaal uitgezet vervolgens opnieuw opgestart en (opnieuw) een sms naar nummer 1350 gestuurd met de mededeling "aan"?
Soms wil het uitzetten en opnieuw aanzetten ook wel helpen als functies niet (meer) goed functioneren of de internetverbinding niet (goed) werkt.
Kun je wel in je account komen met de app Blieb en daar iets aan- of uitzetten o.i.d.? KLIK.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 12:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

de Help functie op de site van Blieb: KLIK HIER. In het zoekvakje intikken: geen internet. Dit kwam eruit toen ik dat intikte:

Ik heb een nieuwe sim, maar internet doet het niet

Zodra je je simkaart in je telefoon stopt krijgt je een aantal smsjes die de internet instellingen op je telefoon goed zetten. Bewaar deze smsjes en volg eventuele instructies die daarin staan.
Heb je deze smsjes niet ontvangen? Sms dan BLIEP naar 1300.

muzicaro
door muzicaro - Mar 16, 2013 om 13:11
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb al BLIEP gesmst naar 1300, maar krijg als antwoord dat mijn telefoontype niet wordt herkend. Al die sms'en met die instellingen, zoals genoemd op de website, heb ik dus ook niet gehad. Het probleem ligt dus bij die herkenning, lijkt mij. Ik heb al een mail naar Bliep gestuurd en wacht op antwoord.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al geprobeerd wat in mijn reactie van 12.25 staat?
Heb je via instellingen wel de netwerkoperator juist ingesteld? Ik dacht dat Blieb T-mobile gebruikt.
Ik vraag me inmiddels af of de gsm wel simlockvrij is (mede) gezien je telefoon niet wordt herkend. Dus dat andere kaarten dan die van Telfort (m.u.v. Blieb) er wel in werken?

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit las ik nog op de site van Blieb via Help:

sms BLIEP naar 1300 werkt niet

Als je BLIEP naar 1300 hebt gesms't en je krijgt als antwoord dat je telefoontype niet herkend wordt, dan moet je soms zelf de APN wijzigen. Deze vind je bij de instellingen op je telefoon. Zorg ervoor dat bij APN dit vermeld staat: "internet.arta".
Vind je het lastig om dit aan te passen, stuur ons dan een mailtje met daarin welke telefoon je hebt via de knop onderaan deze pagina.

Zie voor APN mijn reactie van 11 maart, 15.57, APN zoeken.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Provider : Bliep

APN adres : internet.art
Gebruikersnaam : niet nodig
Wachtwoord : niet nodig

muzicaro
door muzicaro - Mar 16, 2013 om 14:32
53 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Aurora,

Mijn telefoon is simlockvrij. Alle andere kaarten werken in dit toestel.

Ik heb nu de APN instellingen aangepast, zoals beschreven staat op de Bliepwebsite. Internet werkt nu!! Het is dus gelukt. Het rare is dat ik nog steeds de mededeling krijg dat mijn toesteltype niet wordt herkend. Hierover heb ik ook gemaild met Bliep en wacht nog op antwoord. Het lastige is dat nergens staat hoe de instellingen aangepast moeten worden. In de handleiding van het toestel staat daarover niets. Het is gewoon zoeken en proberen en zo is het dus toch gelukt.

Dankzij alle adviezen is het me nu dus toch gelukt internet werkend te krijgen op mijn toestel. Hartelijk voor de adviezen en het meedenken. Ook voor alle andere meedenkers.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2013 om 14:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan.
Gelukkig is het nu dan toch gelukt (de aanhouder wint...). Ik zou voor de zekerheid maar even opschrijven hoe je e.e.a. werkend hebt gekregen.
Veel plezier met blieb en laten we hopen de de gsm ook genezen is van het steeds uitvallen.
Ik las nog ergens de tip dat als je Blieb inschakelt voor 1 dag dat je hem dan beter direct weer kunt uitschakelen als je niet zeker weet of je de volgende dag ook met Blieb wilt internetten, gezien het internet anders automatisch doorloopt naar de volgende dag enz. en dat dat handig gaat met het gebruik van de app. van Blieb.
Nog een fijn verder weekend.

gallito
door gallito - Mar 16, 2013 om 17:55
479 Antwoorden / 66 Vragen

Toen ik deze topic aan het doorlezen was dacht ik dat de 2 sim kaarten er misschien niet goed in zaten.
Als ze n.l. boven elkaar liggen moet de onderste sim (nr.2) met de chip naar boven en de bovenste sim (nr.1) met de chip naar beneden erin geschoven worden.
Dit is vaak even wennen om ze op de juiste manier er in te schuiven zodat de telefoon de kaarten herkent.

Maar gelukkig werkt de telefoon van muzicaro weer met de internet sim en zat het manco dus ergens anders in.

muzicaro
door muzicaro - Mar 18, 2013 om 14:34
53 Antwoorden / 15 Vragen

Inmiddels heb ik ook antwoord van Bliep gehad. Diverse gegevens zoals APN instellingen, naam en wachtwoord.
Internet werkt dus. En inmiddels werkt het ook op de telefoon van mijn dochter.
En mijn andere probleem (steeds weer opnieuw opstarten van de telefoon) is ook opgelost, al hoewel ik niet weet hoe het opgelost is. Het gebeurt gewoon niet meer.
Nogmaals dank voor alle adviezen.

hu
door huubvandemortel - May 4, 2013 om 20:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onder Instellingen/Meer instellingen/Mobiele netwerken/Naam en toegangspunten en dan klikken op een toegangspunt

Naam: b.v. Bliep
APN adres : internet.arta (let op geen art maar arta)
Gebruikersnaam : tmobile
Wachtwoord : tmobile

Bovenstaand via mail van Bliep doorgekregen en het werkt.