muispim_1
door muispim_1 Dec 3, 2005 om 17:47
Computers & telefonie

Dure reparatie laptop!HP(hewlett-packard

Blij dat vanavond 3 december het probleem van dure reparaties behandeld gaat worden bij KASSA

Ik moest E 535,-- betalen voor het repareren van mijn laptop bij HP Hewlett Packard.

Eeen schandalig hoog bedrag dat je van te voren wordt gedwongen een fax te ondertekenen anders doet men niets.

Een klein probleem bleek achteraf.

Maar een nieuwe pc is duur en dan doe je het maar want......

Voor veel mensen met een gering inkomen een "rib uit hun lijf"

Ik kijk met veel, belangstelling vanavond !

Blij dat jullie dit onderwerp eens bespreken.

Wie heeft hier ook negatieve ervaringen mee?

446 8 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Dec 3, 2005 om 18:51
367 Antwoorden / 20 Vragen

Reparaties van artikelen waar je niets van af weet kunnen duur uitpakken. Niet alleen computers maar ook auto's en wit- bruingoed.

Het blijft afwegen, vooraf een prijsopgave vragen wil nog wel eens 'n vervelende verrassing voorkomen.

qm
door qmelvin - Dec 4, 2005 om 13:14
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote]dat je van te voren wordt gedwongen een fax te ondertekenen anders doet men niets.

Wat MOEST je ondertekenen dan? ik heb ook een hP laptop met pick up&return garantie, ik neem toch aan dat als ik problemen krijg dat er een vrijblijvende prijsopgave word gemaakt?

muispim_1
door muispim_1 - Dec 4, 2005 om 13:20
17 Antwoorden / 14 Vragen

ik denk zolang je garantie hebt dan is er niets aan de hand. Mijn laptop was net uit de garantieperiode.

Nu probeer ik garantie-uitbreiding aan te kopen.Daar werd ik door iemand op gewezen.

Men vroeg mij per fax  met een bedrag van 450 euro akkoord te gaan , anders deed men niets.

met BTW etc. kreeg ik een factuur van 535,50 euro.

dat is een fors bedrag voor een simpel akkefietje.

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 4, 2005 om 23:40
463 Antwoorden / 14 Vragen

Als je bij HP iets wilt laten repareren buiten de garantie krijg je inderdaad eerst een fax met daarop de kosten en die moet je ondertekent terugsturen als je akkoord gaat.Pas dan wordt het apparaat gerepareerd.HP werkt met vaste reparatieprijzen.Het maakt dus niet veel uit wat eraan mankeert.Dat bijkopen van garantie moet volgens mij in de eerste maand van aankoop.Dat kan nu dus niet meer.

Harry

muispim_1
door muispim_1 - Dec 4, 2005 om 23:46
17 Antwoorden / 14 Vragen

bedankt voor jullie reacties!

Je zou dus beter garantieuitbreiding gelijk moeten aanschaffen!( wat de prijzen van pc's etc. gelijk aanzienlijk hoger maakt).

Zouden consumentenorganisaties als consumentenbond en programma's als Kassa etc. daar niet meer aandacht aan kunnen besteden.

De ongerijmd hoge prijzen die fabrikanten vragen voor reparatie en service kosten.

Een volgende keer maar niet meer voor HP kiezen is ook een serieuse optie blijkbaar.

En reparaties laten doen door (niet-gecertificeerd door HP )reparateurs.

Blijft voor mij toch een onbevredigende situatie.....helaas

laaglander
door laaglander - Dec 13, 2005 om 14:29
473 Antwoorden / 1 Vragen

gelukkig voor je dat achteraf bleek dat het maar een klein probleem bleek te zijn, nu zal je waarschijnlijk ook niet het hele bedrag waarvoor je getekend hebt hoeven te betalen.

een prijsopgave vooraf brengt alleen maar duidelijkheid, je weet waarvoor je betaald en krijg je niet achteraf van ppf dat is teveel dat had ik graag eerst willen weten. maar ook voor de leverancier is dit wat makkelijker.

maar schandalig hoog? er is een engineer mee bezig, er worden onderdelen gebruikt, dat brengt allemaal kosten met zich mee. tuurlijk het is eenvoudig te zeggen dat het allemaal goedkoper moet, maar bedenk wel: ook jij werkt niet gratis. ook onderdelen worden er niet goedkoper op, naarmate de leeftijd hoger wordt. soms is (bijvoorbeeld) een nieuwe hardschijf die groter is van capaciteit, goedkoper dan de oude hardschijf.

niemand dwingt je op de prijsopgave te tekenen, het is simpel weg een keuze die jij moet maken. laat ik hem voor dat bedrag repareren of niet

muispim_1
door muispim_1 - Dec 13, 2005 om 14:38
17 Antwoorden / 14 Vragen

nee hoor, het hele bedrag van euro 535,-- moest betaald worden.

daaarom raad ik NU iedereen aan een garantieuitbreiding aan te schaffen bij aankoop.

dan kunnen dit soort kosten niet voorkomen, zeker de eerste drie of vier jaar.

laaglander
door laaglander - Dec 13, 2005 om 16:34
473 Antwoorden / 1 Vragen

Begrijp ik dan goed dat je betaald hebt voor iets wat ze niet hebben gedaan? Dat is iets wat niet juist is. Je kan dan aangeven dat je het er niet mee eens bent. Wanneer ze iets niet hebben vervangen wat wel op de prijsopgave staat of iets anders waardoor het bedrag lager uitvalt (lees wel: niet hoger),  zou het uiteindelijke bedrag dat je moet betalen lager moeten zijn en niet het bedrag waarvoor je hebt getekend. het is een prijsindicatie die je hebt ontvangen en hebt getekend en niet een uiteindelijke faktuur. wanneer het bedrag hoger zou zijn geweest, zouden ze opnieuw een prijsopgave moeten sturen.

voorbeeld. van te voren het probleem inschattend 1 uur arbeid en vervangen van het mainboard. achteraf (instelling bios of zo) half uur arbeid en geen inzetten van het mainboard, betekend alleen de doorbelasting van het half uur.

dus ik zou zeker hiertegen in beroep gaan