hdubois
door hdubois Jan 25, 2006 om 19:50
Computers & telefonie

Dvd branden

Hallo ik heb verschillende disney films op mijn pc staan (hardeschijf) maar in windows-film formaat (avi) maar nu wil ik die overzetten op een dvd-schijfje.Maar dan komt het probleem nero kent de extensie niet dus ik kan niets branden,hoe kan ik de filmsconferteren naar (mpeg) een bestand dat ik ze wel kan branden.Graag wel in begrijpende programma's en free.
al vast mijn dank
vrgr dubois

1088 11 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Jan 25, 2006 om 21:20
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het programma DVD2SVCD kan .avi naar mpeg. Na installatie open het programma en lees het tabblad <AVI hints> waar je de eventueel benodigde codex gratis kunt downloaden. Klik op navolgende link voor DVD2SVCD.

Download DVD2SVCD

Succes

M.vr.gr. Bitbyter

dirck
door dirck - Jan 25, 2006 om 21:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Welke Nero versie gebruik je?

Nero Vision Express 2 van Ahead zit tegenwoordig bij het
programma Nero Burning Rom (6.x Ultra Edition) en helpt je bij
het maken van een DVD, VCD of SVCD op basis van AVI's en/of MPEG bestanden.

Voor we beginnen wil ik je er wel op attenderen dat je de MPEG-2
plugin voor Nero geinstalleerd moet hebben staan (zie hun website voor
details). Overigens: de nieuwe MPEG2 plugin geeft een erg nette beeld
kwaliteit.

Bron:
http://www.weethet.nl/dutch/video_avi2dvd_nerovision2.php

freya
door freya - Jan 26, 2006 om 09:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En als ik dan nog een aanvullende tip mag geven, maak DVD's in de DVD-standaard en niet in VCD of SVCD. Deze laatste twee zijn al vrij oud en eerlijk gezegd niet om aan te zien als je een klein beetje kritisch bent. Freya

qu
door queennr1 - Jan 26, 2006 om 12:28
63 Antwoorden / 4 Vragen

download dvd author hiermee kan je van een avi een dvd film maken inclusief menu en chapters als je dit wilt.

Het is ook mogelijk om alleen de film over te zetten naar een dvd standaard compleet met mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS.

Zie link: http://www.pegasys-inc.com/en/product/tda.html

ma
door martin1 - Jan 26, 2006 om 16:53
346 Antwoorden / 4 Vragen

je kunt het beste je vraag even stellen op www.bumastemra.nl en dan contact --> even duidelijk uw huisgegevens achterlaten:)

Oftewel...wat je doet mag helemaal niet... Het zou toch ook raar zijn om op de site van kassa te gaan vragen hoe je je wietplantage het beste kunt ventilleren.

le
door lelici - Jan 27, 2006 om 14:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is volgens mij niet illegaal. Wanneer je een backup-kopie van een dvd maakt voor EIGEN GEBRUIK, is dat toegestaan. Iets anders is het natuurlijk wanneer je de film gaat verspreiden.

th
door thelin - Jan 27, 2006 om 15:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

zoek op google een torrent met ''dvd santa'' full version of met een key dan kun je avi omzetten naar dvd ook met avs video converter moet dit lukken .

mrx
door mrx - Jan 27, 2006 om 15:20
27 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de nederlandse wet is dit niet ilegaal.Downloaden van films mag alleen je mag ze dus niet gaat delen of uploaden.Ook kopies maken voor verkoop is uit den boze.Maar ja 100.000 mensenuit de wao pleuren zonder goede onderbouwing is ook uit den boze en dat gebeurt ook.Als je echt veel informatie zoekt kijk dan eens op www.doom9.nl dan heb je alle onderwerpen in 1 keer en ben je binnen de kortste keren professioneel dvdv brander.

vo
door vonkp - Jan 27, 2006 om 15:24
34 Antwoorden / 20 Vragen

ga naar www.dvd-tips.nl en meld je aan download dan het gratis programma THE FILMMACHINE en volg de instrukties die ook op die site beschreven staat en je kan hem daarna branden met nero

succses

dr
door drumsab - Jan 28, 2006 om 12:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is absoluut niet illegaal! Zolang de gebrande DVD alleen in huiskamerkring afgedraaid wordt is er niets aan de hand.

re
door remcoishier - Jan 30, 2006 om 09:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet handiger zijn om een dvd-speler te kopen die divx (avi)- formaat kan afspelen? Deze zijn tegenwoordig onder de 50 euro te verkrijgen en dit scheelt enorm veel tijd en moeite.

Je kunt deze film dan namelijk op 1 cd-tje kwijt en gewoon als data branden. Indien je zou willen omzetten naar dvd is natuurlijk wel mogelijk, maar daarmee haal je nooit de beeld/geluid kwaliteit van een echte dvd. Divx is namelijk een manier van coderen, waarmee een film aanzienlijk verkleind kan worden (vaak ten koste van kwaliteit).