richardkrens
door richardkrens Oct 15, 2008 om 12:44
Computers & telefonie

DVD+R werken niet

Ik heb onlangs (in Canada) een stel blanco Memorex DVD+R gekocht. Echter wat ik ook probeer deze DVD's kan ik op geen enkele manier benaderen. Ook het formatteren lukt niet. Als ik naar 'My Computer' ga nadat ik de dvd+r in de 'E' drive heb gedaan krijg ik  een foutmelding E:\is not acccessible. Incorrect function. doe ik op de E drive een rechter muisklik-Properties
dan krijg een een geheel blauwe disk te zien met
Used space: 0 bytes
Free space: 0 bytes  Capacity 0 bytes

Is hier iets aan te doen?

alvast dank voor jullie reacties!

Richard

531 11 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 16:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als andere lege DVD's (uit Europa) wel benaderbaar zijn, dan ligt het heel misschien aan de region code. Bij ons is dat 2 en in canada 1.
Mogelijk kunnen andere branders de memorex dvd's wel branden.
Probeer ze dus ook eens in een andere PC.

GSM

richardkrens
door richardkrens - Oct 15, 2008 om 16:42
7 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo GSM

dank voor antwoord. Heb even geexperimenteerd en alhier nieuwe DVD+R gekocht maar ook die kan ik niet benaderen.

Het gekke is dat ik WEL DVD+RW te zien krijg en er ook mee kan werken zowel data er op zetten en ook afspelen.

Iets in de software moet -neem ik aan- niet goed werken denkt U ook niet?

groetjes/richard

ri
door richard27 - Oct 15, 2008 om 16:58
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Richard.

Kun je me even vertellen welk brander je hebt. /als het een oude brander betreft, dan kan het zijn dat die DVD+RW niet ondersteunt. Wat ook te proberen valt is een firmwareupdate downloaden van de brander via de website van de fabrikant. Vaak een brander die je in de winkel koopt zijn al maanden oud en intussen firmwares uitgekomen om problemen op te lossen. Ik hoor het wel. Misschien kan ik je helpen hierbij met zoeken etc.

Groet je naamgenoot richard

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 17:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Haal alle electriciteit uit de PC:
Stroom eraf en dan enkele malen op de AAN-knop drukken.
Dan weer aansluiten en opstarten.

Als dat niet hielp:
Controleer of de DVD-BRANDER goed is aangesloten.
Bij moderne branders heb je voor de IDE aansluiting een UDMA kabel nodig.
Het beste is dus een aparte kabel op de tweede IDE connector van het moederbord. De platte kabel moet 80 aders hebben.
Stel de brander altijd in als master, aangesloten op de zwarte connector (blauw moet op het moederbord).

Controleer in Apparaatbeheer de Primaire en Secundaire DMA instelling, bij Eigenschappen, tab Geavanceerd. Deze moet aan staan (indien beschikbaar).

Als dat niets oplevert, verwijder dan de DVD brander eens uit Apparaatbeheer. Alvorens te herstarten het volgende nog doen.
Met de register editor de lower en upper filters verwijderen, zie:

http://support.microsoft.com/kb/929461

GSM

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 17:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Even goed lezen: DVD+RW werkt wel DVD+R niet.

GSM

csb5
door csb5 - Oct 15, 2008 om 17:24
85 Antwoorden / 6 Vragen

probeer eens n ander merk dvd.dan gaat hij mischien wel.

zelfde probleem ook gehad,ander merk zag hij wel.

gr:csb

ri
door richard27 - Oct 15, 2008 om 17:27
21 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry verkeerd gelezen. Ik denk dat het hierbij toch gaat om een firmware upgrade die uitgevoerd moet worden. En anders idd even uit apparaatbeheer verwijderen, dvd-brander loskoppelen en weer aansluiten etc. Maar ik zou eerst een firmware upgrade uitvoeren. Dat verhelpt heel vaak problemen

ri
door richard27 - Oct 15, 2008 om 17:46
21 Antwoorden / 2 Vragen

en wat misschien ook nog kan: de snelheid van de DVD+R. Als die hoger ligt dan de brander aankan pakt ie ook niet.  ook een suggestie

acjzr1
door acjzr1 - Oct 15, 2008 om 19:03
295 Antwoorden / 3 Vragen

@richard27, De maximale schrijfsnelheid van de DVD+R kan het niet zijn. Zelfs de snelste schijfjes kun je op de traagste snelheid schrijven. Er moet dus iets anders aan de hand zjn. Ik weet helaas ook niet meteen wat...

richardkrens
door richardkrens - Oct 15, 2008 om 21:35
7 Antwoorden / 7 Vragen

Nog even een aanvulling. Ik heb een DVD+R gevonden (die ik een hele tijd geleden met deze computer zelf heb gebrand) die 'vol' is en die kan ik prima benaderen en bestanden afspelen. Het enige wat nu dus niet meer werkt is het formatteren en branden van een blanco DVD+R. Heb verschillende merken nu geprobeerd de laatste blanco DVD+R Imation valt echter ook niet te benaderen.

De mogelijkheid door GSM gegeven door zonder stroom de 'aan' knop verschillende keren in te drukken heeft ook niet geholpen.

Als het bv aan de platte kabel zou liggen dan zou toch ook het 'lezen' niet meer lukken?

In elk geval iedereen bedankt voor de moeite hoor!

richard

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 22:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben het er wel mee eens dat dit wel eens een firmware kwestie zou kunnen zijn. Zoeken op DVD apparaat typenummer en hopen dat er een update beschikbaar is.

GSM