le
door lexeman Jan 28, 2011 om 21:59
Computers & telefonie

DVD +RW branden lukt niet

Ik heb een HP laptop met een DVD brander(matshita dvd-ram uj-851s). Het branden van normale dvd's geeft geen problemen. Echter het branden van DVD RW lukt niet.
Geeft steeds foutmeldingen aan. Zowel in Nero als ImgBurn.

Driver update van dvd brander kan ik nergens vinden.
Ik gebruik Arita dvd RW om op te branden.

Iemand een oplossing?

4525 12 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Jan 28, 2011 om 23:05
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De DVD brander is van het OEM type. De fabrikant ondersteund zelf geen support op wat voor manier.

Kijk eens op de site van HP of daar geen firmware updates zijn.

freya
door freya - Jan 28, 2011 om 23:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lexeman,

Om te beginnen zou ik in b.v. Nero eens met een lagere brandsnelheid gaan branden. Daarna eventueel ook eens een ander merk schijfje proberen. Wellicht dat het dan wel lukt.

m.vr.gr. Freya

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2011 om 23:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb ook een probleem met het zelfde merk maar dan de normale.
Mijn hdrecorder werp ze uit nadat hij ze voorbereid heeft, ook bij een 2e recorder idem dito. De leverancier gemeld maar deze zeg dat ligt aan de firmaware geloof dat dit de de software is.
Ben toen naar de computer gegaan en een beschreven disk copie gemaakt.
De computer kan dus wel deze lezen maar mijn recorder dus niet, wel een andere dvd speler kan deze disk wel lezen.
Dus er schijnt dan toch iets mis te zijn met dit merk. Ik heb ze dus allemaal retour gezonden en wacht ik af wat zij er dus mee gaan doen.

gkelderman
door gkelderman - Jan 29, 2011 om 00:08
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Lexeman,

Heeft het ook niets te maken met het programmatje van inCD? die staat ook op je schijfje van Nero?
Ik denk, als je InCD installeerd, dat je dan wel op een DVD-RW kan branden,
ik weet het niet zeker, maar is het proberen waard

Groetjes, Geert

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 00:49
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft de brander het vroeger wel kunnen branden?
Welke foutmeldingen krijg je bij het branden?

Een DVD+RW vergt meer van je brander dan een gewone DVD+R
Bij ouderdom zal het eerst de problemen optreden bij herschrijfbare schijven.

Soms gooit de adaptec aspi driver roet in het eten.
Als je die er op gezet hebt, haal die er eens af.

le
door lexeman - Jan 29, 2011 om 12:50
19 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt beiden.

InCd kan ik nergens vinden.
De "adaptec aspi driver " zegt mij al helemaal niets. Kan je me hiermee verder helpen aub?
DE brander heeft altijd problemen gehad met het branden van DVD RW. Ik was het nu zat en ben gaan speuren.

Foutcode ImgBurn: failed to Erase Disc! - Reason: Internal Target Failure
Foutmelding Nero 9: brandproces mislukt.
(dit binnen enkele seconden)

le
door lexeman - Jan 29, 2011 om 12:51
19 Antwoorden / 9 Vragen

sorry zag alleen de laatste 2 reactie. BEDANKT ALLEN!!!!

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 13:09
1401 Antwoorden / 25 Vragen

adaptec aspi driver is een oud hulp programma dat sommigen nog gebruiken.
Als je het niet kent, zal het er wel niet op zitten.

Herschrijfbare schijven hebben 30% lichtopbrengst t.o.v. normale schijven.
Bij normale cd-r en en dvd-r is dat 70%

Als een speler zwak word gaat het, het eerste mis met de herschrijfbare schijven.
Ik heb in het verleden ook wel schijven verloren, door ze in een andere brander te branden. Ik kon er niets meer mee.
Als de brander toch altijd al een beetje een probleem is, zou ik er gewoon een nieuwe brander in zetten. voor €30 heb je al een nieuwe.

le
door lexeman - Jan 29, 2011 om 13:28
19 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt wederom.

gaat hier om een laptop, dus 30 euro zal het dan niet worden.

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 13:34
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De prijs refereerde ik aan de NEC AD-7700 die €30 kost hier op de hoek van de straat.

gsm
door gsm - Jan 29, 2011 om 21:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Allereerst zou ik een hardware reset uitvoeren:

Zet de HP notebook uit.
Verwijder de oplaadbare batterij uit de HP notebook en neem ook de stekker van de power adapter uit het stopcontact.
In deze toestand moet je meerdere keren op de AAN-knop van de HP notebook drukken.
Plaats de oplaadbare batterij weer terug en sluit ook de adapter weer aan.
Zet de HP notebook aan met de AAN-knop.
Probeer of je nu wel een DVD kunt branden.

Als bovenstaande niet geholpen heeft, probeer het dan op te lossen met Fixit.

gsm
door gsm - Jan 29, 2011 om 21:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan zijn dat je voor Windows XP of voor Vista het IMAPI Feature Pack for Storage 1.0 moet installeren.