kriekra
door kriekra Mar 2, 2016 om 11:01
Computers & telefonie

E mail instellingen Samsung S6 wijzigen

Goedendag,

Ik heb sindskort een Samsung S6, en heb gemerkt dat de e-mail istellingen anders zijn dan bij de S5. Bij de S5 kon je e-mails vanuit de prullenbak verwijderen, maar dan kwamen ze nog wel gewoon binnen via Outlook op mijn laptop.
Maar bij de S6 is weg ook echt weg. Ik houd mailbox in mijn telefoon graag zo leeg mogelijk, dus mailtjes waarom op ik niet direct actie hoef te ondernemen, ruim ik graag op, maar niet definitief. Is het mogelijk om de instellingen hierin te wijzigen? Een zoektocht in Google leverde niets op, maar misschien dat iemand hier het weet.

Alvast hartelijk bedankt!

3861 2 Rapporteer

Topantwoord

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 11:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Kriekra,

Misschien is dit een oplossing , scroll naar beneden verwijderen van e-mails op server in-of uitschakelen .

https://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s6/basisfuncties/e-mail/de-telefoon-instellen-voor-e-mail

kriekra
door kriekra Mar 2, 2016 om 11:33
204 Antwoorden / 64 Vragen

Beste Marita567, bedankt voor je reactie, hier kan ik verder mee.
Nu weet ik dat het aan mijn account type ligt. Bij een IMAP account, wat ik heb op mijn S6, is de optie die ik wil er niet. En op mijn S5 heb ik een POP3 account, waarbij je die optie wel hebt. Nu maar eens kijken of en hoe ik dit kan wijzigen.

kriekra
door kriekra Mar 2, 2016 om 11:37
204 Antwoorden / 64 Vragen

En dat laatste is nu ook gelukt, ik kan verder met een POP3 account met de gewenste instellingen :-)
Fijne dag verder!

marita567
door marita567 Mar 2, 2016 om 12:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@kriekra , fijn om te horen dat het is gelukt . een prettige dag verder Met vr,gr.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@krieka: JUIST Imap is geschikt om je mail op meerdere apparaten te gebruiken. Enige wat je dan had moeten doen, is je e-mailaccount op je laptop ook op Imap te zetten. Imap is bovendien een stuk veiliger dan pop.