polleke1945
door polleke1945 Nov 28, 2011 om 12:22
Computers & telefonie

Elkaar helpen met Teamviewer

Elke dag komt er wel een vraag voorbij met een groter of kleiner computerprobleem.
Vaak kunnen deze mensen door anderen worden geholpen.
Maar het steeds weer helpen met vraag en tegenvraag helpt niet echt.
Ook zijn er mensen die wel een (verre) kennis of familielid hebben die hun zou kunnen helpen.
Dat helpen die ik zelf ook regelmatig, met name bij de mensen die in de KBO (Katholieke Bond voor Ouderen) zitten.
Dit gebeurd al snel 2 tot 3 keer per week.
Het "geheim" zit in het programma (gratis) Teamviewer.
Daarmee help ik mensen op afstand. Dat wil zeggen dat ik middels dit programma de pc van anderen kan "overnemen". Dus thuis, achter mijn computer, zie ik dan op mijn scherm de pc van diegene die mijn hulp nodig heeft en kan er zo op afstand mee werken en de boel onderzoeken.
Zie: http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

1143 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Nov 28, 2011 om 12:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Dit is eerder een tip dan een vraag, denk ik.

jeanpaul
door jeanpaul - Nov 29, 2011 om 13:23
48 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=gsm schreef op maandag 28 nov 2011, 12:29]Dit is eerder een tip dan een vraag, denk ik.

klopt, een tip... en ehh... alleen gratis voor "thuisgebruik".
niet alleen dat maar onder Windows zelf is ook een hulp-op-afstand mogelijkheid (mstsc.exe). MSN Messenger schijnt het ook te kunnen, nooit geïnstalleerd om te kijken of het een eigen functie is of het simpelweg aanspreken van eerdergenoemde executable.

Maar wat ik nog wilde toevoegen aan de Teamviewer-tip: het is vrij moeilijk om iemand die vele kilometers verderop woont telefonisch uit te leggen hoe het programma te downloaden, hoe te installeren en vervolgens het verkrijgen van de gegevens die nodig zijn om in zijn of haar computer rond te snuffelen. Ik neem aan dat de KBO een duidelijke beschrijving voor haar leden heeft? Daarnaast; stel dat iemand je om half vier s'ochtends belt (ja, mij gebeurde dat soms door ouderen die even niet op dat tijdstip konden slapen) om te vragen waarom internet niet werkte.... zonder internet geen hulp of afstand. Dus niet elk probleem dat 'Polleke' krijgt kan even snel worden opgelost.

Daarnaast moet je bewaken dat mensen je niet misbruiken voor hulp. Voor gebruikers is het gemakkelijker om "gratis en snel" hulp te krijgen dan simpelweg bellen met de leverancier of service provider, ongeacht of voor de door hen te leveren dienst(en) al betaald is.

polleke1945
door polleke1945 - Nov 29, 2011 om 13:47
76 Antwoorden / 2 Vragen
0

Jeanpaul
Mensen die mijn hulp vragen krijgen van mij een A4 als word-document toegestuurd per email met daarop de aanklikbare url van teamviewer en de simpele uitleg.
Url: Klik hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

empee
empee - Apr 27, 2024 om 20:44
Computers & telefonie

Pictogram op beginscherm plaatsen

Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer