pe
door peterle Nov 13, 2011 om 08:37
Computers & telefonie

Email met Android

Hallo

Ik heb mij een Archos tablet aangeschaft met besturing Android 2.2 .
Kan ik hiermee emails ontvangen en versturen zoals met windows , ik krijg het nl niet voor elkaar.
Hij accepteert mijn wachtwoord en mail adres niet .
Is hier een oplossing voor ?
bvd

2224 6 Rapporteer

ro
door ron67 - Nov 13, 2011 om 13:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je zeker dat hij het wachtwoord weigert?

Veel providers staan namelijk niet toe dat je inlogt met je inlognaam en wachtwoord op hun mailserver. Mailen vanaf UMTS/3G/WiFi-hotspot m.b.v. hun mailserver kan dan niet. Een voorbeeld is UPC/Tele2/KPN/Planet etc.

Zet eens 3G/UMTS/etc uit en maak eens verbinding via je eigen WiFi thuis en probeer het nog eens.

Werkt dat wel dan zit je met bovenstaand probleem.

Ron

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2011 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag peterle,
Werkt het ook niet met Gmail? Je kunt dan de mails van je mailprogramma via Gmail ontvangen en versturen.

vr.gr.

pe
door peterle - Nov 13, 2011 om 14:30
12 Antwoorden / 11 Vragen

Hij zegt steeds dat hij geen kontakt kan maken met de server.
terwijl ik hetzelfde in type als bij windows ( ik heb een router )

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2011 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op deze site en ook naar de doorverwijzingen die erop worden gegeven Klik hier...

ko
door koningsjpc - Nov 14, 2011 om 11:55
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf ook de Archos 10.1 en bij mij werkt het prima. Je moet wel de WPA personal key opgeven (dit is het wachtwoord van de router)

Jeannetims
door Jeannetims - Nov 14, 2011 om 14:33
51 Antwoorden / 3 Vragen

Als je KPN hebt, moet je alleen de inloggegevens voor het ontvangen van mail invullen. Voor het versturen van mail hoef je geen accountgegevens in te vullen.
Ga je regelmatig naar het buitenland, dan werkt ook dit niet. Vul in dat geval de smtp server van een provider in, die wel in het buitenland ondersteund.

Voor Gmail is dat smtp.gmail.com en je gebruikersnaam/wachtwoord.
zie https://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=13287