schneider
door schneider Aug 6, 2008 om 19:44
Computers & telefonie

Email met bijlage wordt niet verstuurd

Hallo

Ik heb een probleempje met mijn uitgaande e-mail. Ik heb een mail verstuurd met bijlage. Die bijlage is een door mij gemaakte scan van een document. Wat ik niet in de gaten had is dat de bijlage 46 MB is. Nu staat hij al ruim een week te verzenden maar hij gaat er niet uit. Verwijderen kan ik hem ook niet omdat hij al aan het verzenden is. Hoe krijg ik die uitgaande e-mail weg????? Als ik het bericht in postvak uit wil openen krijg ik de boodschap: het bericht wordt al verzonden en verwijderen gaat ook niet, Hellup......

Yvon

4834 28 Rapporteer

poltol
door poltol - Aug 6, 2008 om 19:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Had hetzelfde probleem. Zie deze vrag + zeer goed antwoord.

kijk even hier

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Aug 6, 2008 om 19:56
3885 Antwoorden / 22 Vragen
freya
door freya - Aug 6, 2008 om 20:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Yvon,

De eerste vraag is toch "Welk e-mailprogramma gebruik je?". Bovenstaande verwijzing is natuurlijk prima, maar daar heb je alleen wat aan als je Windows Vista gebruikt met Windows Mail. Gebruik je b.v. Windows XP met Outlook Express, Outlook (onderdeel van het Officepakket) of wellicht nog iets anders, dan wordt het een ander verhaal.

m.vr.gr. Freya

dirck
door dirck - Aug 7, 2008 om 14:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Eerst Outlook Express sluiten.

Dan via Start > Zoeken, zoeken in alle bestanden en mappen, daar vul je postvak uit.dbx in.

Als het goed is, dan krijg je Postvak UIT.dbx te zien, die klik je met rechts aan en kiest dan voor Verwijderen.

Daarna open je Outlook Express weer en het mailtje moet dan als het goed is verdwenen zijn.

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2008 om 14:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eigenlijk niet belangrijk welk email programma wordt gebruikt. Een bijlage van 46MB is gewoon veel en veel te groot.

Gewoon klikken op Annuleren van verzenden/ontvangen en dan het bericht uit de Outbox (Postvak Uit) verwijderen.

Daarna, als je die bijlage werkelijk bij die persoon wilt afleveren, zet 'm dan op een online storage site, bijv. http://www.yousendit.com/.

li
door littlerobby - Aug 8, 2008 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zal je provider dit niet eens accepteren en is dat de oorzaak. Er is meestal een bepaalde hoeveelheid MB toegestaan die je mag bijsluiten; het kan ook zijn dat de ontvanger aan maxima gebonden is. Bij de meeste ligt dit op 20 of 25 MB (als het om privé gaat).

ls het om een document gaat wat in stukken te knippen en te plakken is, is het te overwegen om dit te knippen en te plakken in porties van 5 of 10 MB.

Je kunt de bijlage natuurlijk op CD zetten en per post versturen. Ouderwets, maar het werkt wel :)

Als het goed is moet je een bericht wat verzonden wordt ook tijdens de verzending kunnen annuleren.

natuurmens
door natuurmens - Aug 8, 2008 om 12:52
158 Antwoorden / 4 Vragen

Je open de mappenlijst gaat naar map uitgaande post. Klik met de muis de betreffende mail aan rechter muisklik optie verwijderen.

Dat is het

natuurmens
door natuurmens - Aug 8, 2008 om 12:56
158 Antwoorden / 4 Vragen

O ja ik heb het over e-mail programma het kan zijn dat je de betreffende map verborgen heb staan. Maar kijk er staat altijd in je e-mails programma's een mappenlijst.

natuurmens
door natuurmens - Aug 8, 2008 om 12:59
158 Antwoorden / 4 Vragen

In de munu balk kan je het verzenden onderbrekken en je heb ook recht onder het beeld verzendstatus aanklikken annuleren klikken.

In opties kan je ook direcht verzenden afzetten.

enrique
door enrique - Aug 8, 2008 om 13:00
68 Antwoorden / 17 Vragen

Ga naar je betreffende mail. Klik er met de linkermuisknop op en ga dan naar doorsturen, boven in je programma. Voordat je het doorstuurt, kun je het verwijderen en alles is opgelost.

li
door lippy - Aug 8, 2008 om 13:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

internet verbinding verbreken/dan toch in posvak uit het bestand verwijderen. Dan moet hij zich overgeven. en anders via webmail met inlogcode van uw webmail provider daar het bestand verwijderen veel suc6.

ro
door rozemarijn_1 - Aug 8, 2008 om 13:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yvon,

Ook ik had dit probleem. De help desk van mijn provider vertelde me dat ik de verbinding moest verbreken en daarna de mail kon verwijderen. Bij mij staat er een knop links in mijn takenbalk beneden. Het lukte meteen!

Succes!

A. de Jong

mi
door minordrempel - Aug 8, 2008 om 13:31
4 Antwoorden / 6 Vragen

op de eerste plaats goed kijken als men wat verstuurd. Comprimeren is een oplossing en als alles niet helpt stekker eruit dan opnieuw opstarten.

audb
door audb - Aug 8, 2008 om 13:34
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de document toch nog weg moet dan via rar of een zip programma deze inpakken dat kan zelfs 40 mb gaan schelen.

du
door dutchies - Aug 8, 2008 om 13:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook wel es per ongeluk een te groot bestand willen sturen met foto's

Dan bleef hij ook hangen in postvak uit

Ik heb incredimail

Dan klikte ik de mail aan met de rechtermuisknop en ging de mail verplaatsen naar de map verwijderd

Of desnoods naar een andere map

En dan is hij weg uit je postvak uit

Daarna kun je hem zo verwijderen

ad
door adhdruk - Aug 8, 2008 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Yvon,

Dit probleem is eenvoudig op te lossen door de volgende stappen;

Ga in Outlook of OE via 'extra', links bovenin naar 'accounts' en klik vervolgens op de account waarmee je wilt verzenden. Klik vervolgens ad rechterzijde op eigenschappen en ga daar naar het tabblad 'geavanceerd'. Zet een vinkje bij 'berichten opsplitsen indien groter dan....' en vul bijv 19999kb in. Hij splitst dan jouw bijlage op in, bijv jouw geval, 3 delen doch het bericht komt als één geheel aan bij de ontvanger.

Suc6

al
door aldieboy - Aug 8, 2008 om 14:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je een grote bijlage versturen gebruik dan Yousendit: tot 100 MB kun je versturen.

Je vindt hem hier:

http://www.yousendit.com/

ka
door karstdevries - Aug 8, 2008 om 15:47
11 Antwoorden / 1 Vragen
he
door henk111 - Aug 8, 2008 om 15:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

toevallig had ik dit probleem deze week ook,alleen dan in kleiner formaat.klik op annuleren of stoppen,eventueel naar map concepten verplaatsen en verwijderen(bij mij ging dat).opnieuw scannen,maar dan met jpeg en niet met tif(dat was bij mij de oorzaak)en dan gaat het waarschijnlijk wel,succes ermee

de
door dekits - Aug 8, 2008 om 18:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

als je nou zorgd dat je computer / laptop niet op het www kan dus de lan stekker eruit of de wifi uit schakelen en dan kun je in het

postvak uit die mail verwijderen

Mvgr frans

poltol
door poltol - Aug 8, 2008 om 18:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,

Wat ik nu wel eens zou willen weten, is of het nu opgelost is. Wij zitten hier met z'n allen van alles te suggereren en oplossingen te roepen. Maar ................... zou de vragensteller nu eindelijk ook eens willen reageren? Van dit soort ongein wordt ik heel erg moe.

Vr.gr. poltol

ni
door nikita2597 - Aug 8, 2008 om 19:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

zorg dat je geen verbinding hebt met het internet, en dan kun je je email verwijderen.

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2008 om 20:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is zeker weer de Nieuwsbrief-vraag van de week. Niet kijken, gewoon antwoorden en hoppa, 20 keer hetzelfde antwoord.

ca
door carree - Aug 9, 2008 om 13:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik Outlook en deze week toevallig zelfde probleem gehad en als volgt opgelost:

Kies "Bestand" -> Zet 'n vinkje bij "Offline werken"  -> Sluit Outlook af en herstart. De email kan nu wel verwijderd worden.

Vergeet niet het vinkje bij "off line werken"  te verwijderen.

schneider
door schneider - Aug 9, 2008 om 13:40
28 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo Carree

Jou antwoord was simpelweg het juiste en beste antwoord. (Ik gebruik ook Outlook) Hartstikke bedankt daarvoor. Een hele duidelijke oplossing met niks geen moeilijke fratsen. Verwijden/verplaatsen enz. werkt niet omdat hij al stond te verzenden.Ik zal voortaan wel opletten met hetgeen ik als bijlage meestuur. Na bijna 2 weken is het eindelijk opgelost.Allemaal bedankt voor jullie reactie al vond ik de reactie van Poltol en Edwardus wel een beetje agressief. Al je boos wordt omdat je niet gelijk antwoord krijgt moet je denk ik hier niet aan mee doen. Je weet nooit waarom iemand niet gelijk reageert, toch?

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2008 om 13:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zowel Poltol's als mijn oorspronkelijke reacties was niks boos aan hoor. Alleen heb ik na zoveel dezelfde antwoorden gezegd dat ik het jammer vind dat telkens wanneer een vraag in de Nieuwsbrief heeft gestaan, mensen niet eerst de bestaande reacties bekijken en meteen klakkeloos een antwoord neerzetten dat al meerdere keren gegeven is. Niks ten nadele van jou dus. Het gaat mij er niet om wie er "gelijk krijgt", je krijgt van mij (en van anderen) een gratis antwoord en je mag zelf weten wat je daarmee doet, het maakt mij echt niet uit.

Maar goed, veel plezier met je lege Outbox, je kunt weer verder werken.

vi
door villagevoile - Aug 10, 2008 om 14:03
53 Antwoorden / 39 Vragen

poltol en eduardus, toch een beetje boos? Hebben jullie je puntjes niet gekregen. Oh jee, hier zullen jullie ongetwijfeld ook wel op reageren.

edwardus
door edwardus - Aug 10, 2008 om 15:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Speak for yourself.

Of ik hier puntjes krijg of niet zal mij een biet wezen, wat koop ik ervoor?