sm
door smal Sep 29, 2018 om 21:47
Computers & telefonie

Emial programma windows 10

Wat is het meest gebruiksvriendelijke en beste emailprogramma voor Windows 10. Mail vind ik zeer gebruiksonvriendelijk speciaal bij "doorsturen" van emails waarbij zeer omslachtig  de adressen van merdere (10) geadresseerden moeten worden ingevoerd en soms ook berichten om duistere reden niet worden verzondenen opgeslagen worden bij conepten.  Windows Live Mail dat ik altijd tot grote tevredenheid gebruikte is jammer genoeg niet meer te downloaden. Bij voorbaat dankend voor de tips. . .

8984 16 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2018 om 22:02
16864 Antwoorden / 202 Vragen

Office outlook is een optie maar is onderdeel van ms office en is niet gratis.
Ik gebruik win mail overigens ook en heb daar geen problemen mee. Ik heb alleen het account van mijn provider aan ms office gekoppeld. G-mail ook apart.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2018 om 22:08
7195 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 29, 2018 om 22:16
16864 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPIE, ?? Mijn windowsmail werkt wel degelijk met/ op basis van mijn oordpronkelijke ms account met oude naam. Ik kan via win mail ook iedereen met ook oude ms adressen benaderen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 29, 2018 om 22:30
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@gerritaltena, TS gaf aan dat WLM niet meer te downloaden is, vandaar dit alternatief voorstel.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2018 om 23:20
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Smal ,

Ik gebruik de webmail Outlook , werkt prima , hier kunt u ook submappen aanmaken .
Controleer ook de instellingen door rechtsboven aan op het tandwiel te klikken .

Ps : Als u de webmail Outlook heeft geïnstalleerd , ziet u bij openen links in de lijst staan Upgrade uitvoeren naar premium versie ( blauw ) .
       Dit kunt u negeren is niet nodig .
       Ook niet rechtsbovenaan klikken op Beta versie uitproberen .

https://outlook.live.com/owa/

anglo
door anglo Oct 6, 2018 om 12:56
95 Antwoorden / 22 Vragen

zou ik ook even doen maar na pers. naam en achternaam en geb. datum moest ik ook nog eens mijn tel. nr. opgeven toen heb ik maar afgehaakt....

anglo
door anglo Oct 6, 2018 om 12:58
95 Antwoorden / 22 Vragen

geen

marita5
door marita5 Oct 6, 2018 om 14:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@anglo , ik begrijp uw reactie niet . heeft dit te maken met een account aanmaken ?

simon55
door simon55 - Sep 29, 2018 om 23:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik bij Windows 10 de volgende mail programma s : Mail Windows 10........Webmail outlook....en Windows live mail...........en allen werken naar behoren. En Windows live mail is te downloaden via n omweg , alleen even goed zoeken

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 30, 2018 om 09:17
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik Mozilla Thunderbird. Heerlijk programma

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2018 om 10:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Windows Live Mail dat ik altijd tot grote tevredenheid gebruikte is jammer genoeg niet meer te downloaden.

Kijk eens hier: https://digiex.net/threads/windows-live-essentials-2012-offline-installer-download-16-4-3528-331-final-version.14994/

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Oct 1, 2018 om 14:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

Is deze Download écht betrouwbaar? Ik heb altijd geleerd om welk programma dan ook NOOIT van een niet officieële bron te downloaden. Je hebt zo een Trojan of erger binnengehaald.

edrick3
door edrick3 Oct 1, 2018 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aadjepiraatje: heb zonder problemen gedownload, maar .... behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. ;-)

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Oct 3, 2018 om 16:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

@EDRICK3: Heb een enkele keer de proef op de som genomen. Inderdaad, het downloaden ging zonder problemen. Ook mijn Anti Virusprogramma vond geen onregelmatigheden. Pas na het uitpakken van de .zip file en tijdens het installeren gingen alle seinen op rood.*  Voor wat betreft het Live Mail programma heb ik toentertijd de van Micro$oft gedownloade versie op een DVD gebrand en kan deze, indien nodig, opnieuw installeren.
* Bovenstaande is niet van toepassing op het door u vermelde Live Mail programma. Dit heb ik niet uitgeprobeert vanwege de Back-Up welke ik reeds heb.

edrick3
door edrick3 Oct 3, 2018 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast. ;-)
Goed dat je al een back-up van WLM hebt.
Maar het mailprogramma via genoemde link werkt bij mij prima.

diumenge
door diumenge - Sep 30, 2018 om 10:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik zelf Outlook van Office 365. Kost jaarlijks geld en is misschien wat 'overkill' voor thuisgebruik, maar werkt wel probleemloos. Wat het meest gebruiksvriendelijke en beste programma is, dat is voor iedereen verschillend.

ro
door ron503 - Sep 30, 2018 om 10:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Mozilla Thunderbird kan ook een optie zijn maar dat is en blijft een keuze van vraagsteller zelf.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2018 om 12:34
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Aan de andere forumleden ,

Zie ook de vorige vraag van Ts , krijgt Thunderbird niet werkend .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/kan-geen-email-verzenden?id=596124

br
door brui0929 - Sep 30, 2018 om 14:39
635 Antwoorden / 10 Vragen

Thunderbird van Modzilla.

edrick3
door edrick3 Sep 30, 2018 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vorige reacties weer eens niet gelezen. ;-(

Ge
door Genee - Sep 30, 2018 om 17:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt in Mail van windows10 een soort mailing-lijst maken van die 10 adresssen.
In het mail programma linksonder voor personen kiezen, daarna op een van deze10 personen klikken, naar beneden scrollen ziet u
bij gecombineerde contacten Een contact zoeken om te combineren.
Wanneer geen accounts te zien zijn klikt u op Meer tonen.
U kunt dus de resterende 9 adressen koppelen aan de naam van een enkele persoon.
Wanneer u de 10 gekoppeld hebt kunt u de naam ervan wijzigen of aanvullen zodat u de lijst in de Contacten kunt herkennen.

Om deze lijst bij het doorsturen te gebruiken klikt u in de door te sturen email op b.v. BCC, poppetje en klikt in het contacten-venster wat verschijnt rechtsonder op het vinkjesicoon.
Vink de naam van de adressenlijst aan en de 10 adressen worden zichtbaar.
Op de eerste naam gaan staan, selecteren en met Shift toets ingedrukt de laatste selecteren.
Daarna rechtsonder in dat venster op het vinkje klikken en de 10 adressen staan in de door te sturen email.

Wanneer u een email wilt doorsturen, wordt daarvan een concept email gemaakt, u ziet dan vóór het versturen 2 mails onder elkaar met [concept] maar behoren niet in de map Concepten terecht te komen.

jo
door jorisw - Sep 30, 2018 om 18:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet gratis (al kost een Office365 abonnement je ook de kop niet), maar Outlook is nog altijd met voorsprong de beste email app.

gsm
door gsm - Sep 30, 2018 om 19:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Thunderbird is momenteel een van de beste alternatieven. Als het niet zou werken, dan ligt de fout in elk geval niet bij Thunderbird, maar eerder bij andere overtollige programma's en instellingen, zoals virusscanners, firewalls en cleaners. In Windows Defender kan de bescherming tegen Ransomware, d.m.v. Controlled Folder Access, een probleem vormen bij de installatie.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 1, 2018 om 16:00
509 Antwoorden / Vragen

eMClient. https://www.emclient.com/ Je kunt 2 e-mail accounts in de gratis versie en 4 accounts in de betaalde versie beheren.

bu
door buijtwin - Oct 1, 2018 om 18:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren in alle voorbijgekomen windowversies Incredimail Premium zonder problemen.

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 07:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@buijtwin , U mag dan al jaren incredimail gebruiken zonder problemen , maar dit is rotzooi van de bovenste plank .1) u zadelt contactpersonen met plaatjes op . 2) is zeer moeilijk te verwijderen , Als u incredimail verwijderd via Revo ( en dit gaat al moeilijk ) dan pas kunt u zien hoeveel onzinnige bestanden en troep op uw laptop is geplaatst .

vu2615
door vu2615 - Oct 1, 2018 om 21:38
81 Antwoorden / 3 Vragen

tegenwoordig gebruik ik Thunderbird van Mozilla en dat bevalt prima. Ben van W10 overgestapt op Linux. Heb een kleine laptop gekocht om mee te nemen op reis, maar na installatie van W10 zat de HDD van 30Gb al bijna vol. Na installatie van Linux had ik nog meer dan de helft over en het werkt net zo goed. Je hebt de voordelen van opensource techniek en bent dus niet afhankelijk van Microsoft, maar van alle gebruikers die er ook aan sleutelen op het gebied van beveiliging etc

Grunnen.
door Grunnen. Oct 2, 2018 om 10:04
509 Antwoorden / Vragen

Heel verstandig om Linux te installeren op een laptop die ongeschikt is voor een volledige W10 versie.