sm
door smal Aug 18, 2018 om 17:18
Computers & telefonie

Kan geen email verzenden

Sinds kort heb ik windows 10 en met het programma Mail icm KPN Het Net kan ik emails verzendenen  ontvangen. Maar ik vind Mail geen handig programma, je kan bv geen submappen maken en het verzenden naar meerdere contacten is omslachtig. Heb nu zowel EM client als Mozilla Thunderbird geinstalleerd maar daarmee kan ik wel emails ontvangen maar niet verzenden.terwijl alle instellingen naar mijn idee correct zijn. Voorheen had ik met de combinatie Windows Live Mail en Windows 8 geen enkel probleem maar Windows Live Mail kan niet meer worden gedowload. Wie weet de oorzaak  van het niet kunnen verzenden van emails.

6116 20 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 18, 2018 om 17:26
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Smal ,

terwijl alle instellingen naar mijn idee correct zijn

Lijkt mij een probleem met de instellingen  die niet juist zijn , controleer de instellingen .

KPN webmail instellen op je PC of laptop

Wil je e-mail instellen of e-mailinstellingen controleren omdat je geen mail kunt versturen? Volg dan de stappen voor desktop of laptop om e-mail in te stellen of je  instellingen te controleren.

E-mail instellen op PC of Laptop

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2018 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie weet de oorzaak  van het niet kunnen verzenden van emails.
Dan zal er wel iets niet kloppen met je instellingen.

Aangezien je Thunderbird hebt mag ik aannemen dat je Firefox als browser gebruikt?

Lees eens hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/automatische-accountconfiguratie

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2018 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Windows Live Mail kan niet meer worden gedowload.
Kijk eens hier: https://arjanlobbezoo.nl/windows-live-ondersteuning-afgelopen-download-beschikbaar/

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2018 om 11:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de juiste instellingen voor HetNet ingevoerd. Deze zijn Inkomend;  POP3  pop.kpnmail.nl, Uitgaand; SMTP  mail.kpnmail.nl

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 11:35
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , u vergeet de poort bij pop3 = 995 , de poort bij Imap = 993

gerbera
door gerbera Aug 19, 2018 om 11:48
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, de instellingen van HetNet zijn ruim 2 jaar geleden gewijzigd in door mij opgegeven gegevens. Eindige voorheen op .... netmail.nl en is kpnmail.nl geworden.  Welk e-mail programma de Ts gebruikt is mij niet geheel duidelijk vandaar dat ik de "poort" heb opengelaten.;-))

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 12:06
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , de instellingen staan op de site van Kpn , https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Ge
door Genee Aug 19, 2018 om 12:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
De smtp instelling die u geeft lijkt me niet juist.

gerbera
door gerbera Aug 19, 2018 om 12:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@genee, wat is er mis mee? werkt bij mij prima (outlook)

Ge
door Genee Aug 19, 2018 om 13:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkt uw smtp instelling niet.
Als de TS, KPN als provider heeft wordt door KPN aangegeven smtp.kpnmail.nl te gebruiken.

gerbera
door gerbera Aug 19, 2018 om 15:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@genee, Er is wat verwarring denk ik, Ts is gebruiker van HetNet (voorheen zelfstandige provider binnen KPN) welke eigen mail instellingen had. Dit is door KPN veranderd en zijn er de door mij aangegeven instellingen opgegeven. Als gebruiker van KPN heb je dus andere instellingen dan als HetNet gebruiker. Het e-mail adres eindigd dan ook op .hetnet.nl en bij KPN als .kpnmail.nl. Dat is de reden dat de SMTP instelling bij u niet werkt.

icm KPN Het Net

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2018 om 10:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .....  stand van zaken?

gerbera
door gerbera - Aug 20, 2018 om 11:59
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3, Optimist;-)) Denk dat de TS nog aan het puzelen is. Maar geen nieuws goed nieuws moeten we maar denken.

re
door red1 - Aug 20, 2018 om 13:11
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ne4em incredimail !!! kost niks en werkt perfect

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 13:34
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Incredimail is rotzooi van de bovenste plank , u zadelt contacpersonen met plaatsjes op , en is ook nog moeilijk te verwijderen  zowel outlook als thunderbird is gratis .

gerbera
door gerbera Aug 20, 2018 om 15:53
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, +10

simon55
door simon55 - Aug 20, 2018 om 13:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Submappen aanmaken kan wel

sm
door smal - Aug 20, 2018 om 17:01
71 Antwoorden / 105 Vragen

Heb inmiddels alle adviezen opgevolgd, alle instelingen merdere keren nagelopen maar het verzenden van emails lukt niet.
Kan outlook gratis worden gedownload en zo ja waar?
Hoe kan je nieuwe submappen maken in Mail?
Met dank voor alle reacties maar helaas.

gsm
door gsm Aug 23, 2018 om 10:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Outlook kun je gratis downloaden als onderdeel van MsOffice, maar niet gratis gebruiken. Thunderbird, met agenda Lightning en nog veel andere add-ons, is een zeer goed en compleet gratis e-mail programma, dat als alternatief voor Outlook geschikt is. Er zijn nog meer goede alternatieven, echter vaak wel met bepaalde beperkingen in de gratis versie.
Zie o.a: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/e-mail

sm
door smal - Aug 20, 2018 om 19:59
71 Antwoorden / 105 Vragen

Sjoppie bedankt voor de hint hoe submappen te maken. Ik wass al een eind op weg maar wist niet dat ik aan het eind daarvan op enter moest drukken. Je moet het maar weten.
Een ander probleem is dat ik geen groepen van contactpersonen kan maken en elke contact individueel moet aanklikke.
Nu nog het verlossende antwoord ver het niet verzenden van emails.

sm
door smal - Aug 20, 2018 om 20:15
71 Antwoorden / 105 Vragen

Sjoppie bedankt voor je email over het maken van subgroepen. Ik was een eind op weg maar wist niet dat ik tenslotte op enter moets drukken. Ik zocht het in de muisknop. Je moet het maar weten.
Een ander probleem met Mail is dat ik niet eenvoudig een groep van contactadressen kan maken maar bij het verzenden of doorsturen van emails de contactadressen omslachtig stuk voor stuk links op het scherm moet aanklikken. Bij windows Live Mail was dat eenvoudig. Maar missschien is daar ook een foefje op.
En tenslotte blijft mijn probleem dat ik met andere emailprogramma's als Thunderbird geen emails kan verzenden, wel ontvangen. Ik heb alle instellingen meerdere malen gecontroleerd en goed bevonden. Uit eerdere identiekee vragen bij Kassa begreep ik dat het probleem bij KPN zou liggen maar die bieden desgevraagd geen oplossing. Misschien kent iemand alsnog een oplosssing?

marita5
door marita5 - Aug 20, 2018 om 20:41
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@smal ,

Groepen maken in de app Mail Windows gaat niet , wel als u de webmail gebruikt , zie hier .

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-groepen-in-de-app-mail-in-windows-10

Ps : bij mij werkt de app mail in Windows 8.1 ook niet goed , ik gebruik de webmail en dit gaat prima .

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 20, 2018 om 21:14
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een mailgroep in Word gemaakt en opgeslagen in documenten. Als ik nu een groepsmail wil versturen selecteer, kopieer en plak ik de apenstaartjes achter “aan” in de mail, dat  foefje werkt prima.
En nog een link voor het verzenden van een mail, hopelijk heb je hier iets aan.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/kan-geen-mail-verzenden-429750

Ge
door Genee - Aug 20, 2018 om 22:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Virusscanner al eens even uitgezet?

sm
door smal - Aug 21, 2018 om 16:56
71 Antwoorden / 105 Vragen

Omdat zich geen oplossing voor mijn probleem heeft aangediend heb tenslotte gekozen voor KPN Webmail. Daarmee kan ik wel berichten ontvangen en verzenden.
Dank aan alle die de moeite hebben genomen te reageren op mijn vraag..

sjjoppy
door sjjoppy Aug 21, 2018 om 17:05
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn, dat u in elk geval verder kunt met verzenden.
Dank voor het melden hiervan.

marita5
door marita5 - Aug 21, 2018 om 17:17
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@smal ,

Sinds kort heb ik windows 10 en met het programma Mail icm KPN Het Net kan ik emails verzendenen  ontvangen

Omdat dit wel werkt , kunt u de webmail Outlook gebruiken , dan werkt dit ook .

https://outlook.live.com/owa/

gsm
door gsm - Aug 21, 2018 om 21:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het instellen van HetNet e-mail bij KPN is altijd al een uitdaging geweest.
Thunderbird SMTP instellingen bewerken:

Klik in Thunderbird op menu Extra.
Kies Accountinstellingen.
In de linker kolom, helemaal onderaan Uitgaande server (SMTP) kiezen.
In de rechter kolom de juiste server selecteren en dan op Bewerken klikken.
Vul hier de juiste SMTP server in:  smtp.kpnmail.nl
Vul het juiste poortnummer en de beveiligingsgegevens in en bij gebruikersnaam je hetnet.nl e-mail adres.

Het juiste wachtwoord kun je aanpassen via menu Extra, Opties, Beveiliging, Opgeslagen wachtwoorden.

gsm
door gsm - Aug 21, 2018 om 21:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype

  • Windows: TLS (2)
Poort: 587
Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)
Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

ch
door chaparral - Oct 1, 2018 om 21:35
8 Antwoorden / 0 Vragen

Het wel of niet kunnen verzenden van email heeft niets te maken met welk programma je dit wilt doen dat is je eigen keuze.
maar het heeft wel alles te maken met de instellingen voor je uitgaande mailbox poort nummer,smtp of imap juiste servernaam of gebruikersnaam.
ik zelf gebruik Mozilla thunderbird werkt prima maar niet zonder de juiste instellingen.

ook een firewall kan ervoor zorgen dat je programma niet kan verbinden met de server waar hij heen wil dus ook die na lopen is ook nog een optie.