me
door meidam Nov 13, 2016 om 14:50
Computers & telefonie

Epson printer S22/cartridges

Geachte reageerders,

Sinds enige jaren gebruik ik bovengenoemde printer.
Gebruik cartridges die ik via Sneltoner betrek.
Kosten per bundel € 22,95 incl. verzendkosten.
Ben content met printer en cartridges.
Maar zo'n printer kost slechts ongeveer €40,00.
Vraag me af of er printers zijn, wellicht iets duurder, maar op termijn goedkoper i.v.m. de aanschaf van cartridges.
Ben overigens geen veelgebruiker van de printer.
Een goede raad kan nooit kwaad
Dank bij voorbaat, met vriendelijke groet,

1076 6 Rapporteer

lexgensen
door lexgensen - Nov 13, 2016 om 15:04
274 Antwoorden / 88 Vragen

wellicht is 123.inkt voordeliger. als u weinig print waar valt er dan "winst"te halen? U geeft zelf de prijzen aan, delen met aantal prints is nooit moelijk

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2016 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u alleen maar zwart print, kunt u een laserprinter overwegen.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2016 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aan de verkoop van de cartridges verdienen ze goud geld. Vandaar dat de aanschafkosten van een printer laag zijn .
Kijk bij de aanschaf van een printer daarom eerst eens of er 'compatibles' beschikbaar zijn.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2016 om 17:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eventueel of er een winkel bij u in de buurt is die aan navullen van cartridges doet zoals bijv.  Inkstation. Dat kan een stuk voordeliger zijn.
Verder kunt u eens tests van de Consumentenbond bekijken over inktverbruik als je weinig print. Ik heb mede op grond van een overzicht in een Consumentengids van 2014 een Brother gekocht (de DCP J132W) waarvan de cartridges ook niet al te duur zijn met losse potjes. In dat overzicht staan diverse types Epson die allen 50-175% meer inkt verbruiken bij incidenteel gebruik.
Kijk anders ook nog hier en bij de verwijzingen op die pagina: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/12-01-2015/test-printers-en-originele-cartridges/#

me
door meidam - Nov 29, 2016 om 11:26
150 Antwoorden / 120 Vragen

Dank voor de reacties, zal er zeker iets mee doen.

Met vriendelijke groet.

jo
door jorisw - Nov 29, 2016 om 11:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Professionele inkjetprinters zijn stukken duurder maar de verbruikskosten zijn weer veel lager. Maar dan praat je wel over printers van honderden (zo niet meer) euro.

Op zich is het prijsmodel van consumentenprinters helemaal niet zo verkeerd: je betaalt alleen als je wat gebruikt. De printer wordt onder kostprijs geleverd en je betaalt per printje.