tolsma1945
door tolsma1945 Nov 13, 2016 om 15:07
Computers & telefonie

Epson printer werkt niet meer.

Sinds vandaag werkt mijn Epson printer niet meer,met niet orginele cartridges,volledig geblokkerd dus.

30334 35 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2016 om 15:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd, hebt u zich wel aan de volgorde van de cartridges gehouden? dus op kleur geplaatst? Ik begrijp dat het voordien wel kon.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 15:16
229 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk zijn de cartridges goed geplaatst ,sinds ik de App gebruik om te printen is het over,ook via de kabel naar de PC zegt de printer,orginele cartridges plaatsen

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 15:41
229 Antwoorden / 6 Vragen

Sjoppie Met de huidige cartridges,die er nu 2 maanden inzitten,hebben normaal hun werk gedaan,ook met de App afdrukken werkte,tot vandaag,Epson heeft een update gedaan via de App volgens mij,zodra ik opstart zegt hij...cartridges vervangen,koop bij Epson

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 15:42
229 Antwoorden / 6 Vragen

Edrick het gaat om de XP 305

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 15:46
229 Antwoorden / 6 Vragen

Allemaal tot zover bedankt,en ga er mee stoeien,als het is verholpen Geef ik bericht.Dank.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2016 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

U moet er rekening houden dat compatible cartridges niet samengaan met originele Epson cartridges. Daarom moeten alle cartridges in één keer worden vervangen. Omdat Epson liever niet heeft dat er compatible cartridges worden gebruikt kunt u vreemde meldingen krijgen.

(Bron)

rf
door rfrijhoff Nov 14, 2016 om 15:45
41 Antwoorden / Vragen

Deze stelling klopt ook niet. Ik kan gewoon originele en compatible cartridges door elkaar gebruiken. De oplossing heb ik zojuist al gepost.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 16:02
229 Antwoorden / 6 Vragen

Edrick3 Alle cartridges zijn vanGo4inkt,en zijn altijd werkzaam geweest tot nu,bij het aanzetten krijg ik direct de melding originele cartridges plaatsen,en kan verder niets meer doen,het lijkt wel een hack.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2016 om 16:06
229 Antwoorden / 6 Vragen

Edrick3 Alle cartridges zijn vanGo4inkt,en zijn altijd werkzaam geweest tot nu,bij het aanzetten krijg ik direct de melding originele cartridges plaatsen,en kan verder niets meer doen,het lijkt wel een hack.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2016 om 16:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Zou die update een hack kunnen zijn? Dan die verwijderen. Het is te proberen.

tolsma1945
door tolsma1945 Nov 13, 2016 om 16:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee,maar ga er mee aan deslag.

eclipse
door eclipse - Nov 13, 2016 om 16:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

dat heeft HP ook, in de software kun je dat uitvinken, dan krijg  je bla  bla  en garantie  bl  bla   koop hp   blabla, vinkje weg , compitabele cartridges  doen het prima, dus misschien even de software  doorspitten van de printer, hoeft  niet veel te zijn., fijne zou zijn als U  direct all info gaf, wel zo makkelijk toch...Ik moet op een vraag in een reactie lezen wat u gedaan hebt ? is net zoiets  als je banden oppompen zonder ventieltje aan te sluiten, en dan zeggen dat je alleen een autopet hebt. duidlijke  vragen=duidelijke antwoorden en eventuele oplossingen van dit of  via  dit  forum, fijne dag verders

tolsma1945
door tolsma1945 Nov 13, 2016 om 17:06
229 Antwoorden / 6 Vragen

Heb het gehoord,maar het was eigenlijk een medeling,maar er kwam zoveel reactie ineens,nog even dit,ik had in de software al aan of uitgevinkt van de cartridges,en dat werkte verder normaal,tot nu,kom ook niet verder dan cartridges vervangen,hij staat vast op dat punt,sinds ik de mobile app gebruik,toch heeft het 1 dag gewerkt,bedankt verder,en een gezellige dag.

eclipse
door eclipse Nov 13, 2016 om 17:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Succs verder waardeloos gdoe van die fabrikanten, maar inkt  is  nu eenmaal het verdien model , software  al opnieuw  geinstalled ? liefst van de CD dan heb je de update niet op de computer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2016 om 20:05
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Uw printer kent vast en zeker, evanals die van andere merken een reset mogeliujkheid. Kijk op www.123inkt.nl/page/downloads.htm
.
.voor de epson reset mogelijkheid

marita5
door marita5 - Nov 14, 2016 om 08:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tolsma1945 ,

Misschien heeft u hier iets aan :

  1. Zet de PC uit.
  2. Koppel de printer los van de PC.
  3. Verwijder de netspanningskabel uit de printer.
  4. Verwijder de USB kabel.
  5. Start de PC opnieuw op.
  6. Wanneer de PC is opgestart doe dan de USB kabel van de printer weer in de PC.
  7. Doe dan pas de netspanningskabel weer in de printer.
  8. De printer wordt opnieuw opgestart en zal de nieuwe cartridges herkennen.
  9. De printer zal nu klaar zijn voor gebruik

Als de cartridge niet herkend wordt door de printer maakt de chip waarschijnlijk niet voldoende contact met de printer. Zorg ervoor dat de chip en zijn contacten schoon zijn. De contacten kunnen voorzichtig schoongemaakt worden met een vochtige tissue en dienen droog te zijn voordat de cartridges weer terug geplaatst worden.

Melding cartridge leeg

Bij de onderstaande compatible cartridges kan er een melding op het scherm komen dat de betreffende cartridge leeg is. Deze melding kunt u negeren, de cartridge zal gewoon printen. Om te voorkomen dat deze melding in de toekomst nogmaals voorkomt, kunt u de zogeheten statusmonitor van uw cartridge uitzetten via de instellingen van uw printer.

Bron : inktpatronenexpress.com

rf
door rfrijhoff Nov 14, 2016 om 15:47
41 Antwoorden / Vragen

Je hoeft de pc helemaal niet uit te schakelen en de printer los te koppelen. Zie mijn zojuist geposte oplossing.

marita5
door marita5 Nov 14, 2016 om 15:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb geen Epson printer , dit was een oplossing van inktpatronenexpress .

Di
door Dick Beek - Nov 14, 2016 om 12:24
2 Antwoorden / Vragen

ik heb ook een epson printer en gebruik action inktpatronen .Als hij weigerd dan haal ik de inktpatronen er uit zet ze weer terug en dan laat ik hem zijn spuitgaten enz. zelf schoon maken
en dan start ik hem weer op!!! als hij het dan nog niet doet .Herhaal ik het nog een keer !! Blijft hij weigeren dan gooi ik hem het raam uit
en koop nooit meer een epson . De inktpatronen van de action zijn gewoon goed , als ik hem een een maand niet gebruikt doet hij het meteen weer .Dat is met de orginelen wel eens anders .

reflecs
door reflecs - Nov 14, 2016 om 13:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De statusmonitor is al een aantal keren genoemd. Misschien is door de update de instelling daarvan weer naar de standaardwaarde (aan) gegaan. Heeft u dat al nagekeken? Bij mijn printer (ander type) kun je via Hulpprogramma's > Extra instellingen het vinkje weer weghalen.

wc
door wcholm - Nov 14, 2016 om 13:04
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik koop voor mijn Epson Stylus SX515W een box met 5 kleurencartridges (waaronder 2 zwarte) voor 10 euro bij de Action. Nog nooit problemen gehad. In het begin gewoon probleemloos samen met de originele Epson cartridges gebruikt. Typenummer bij de Action voor mijn printer is: Epson T0711-2-3-4. De cartridges zijn geschikt voor:
Epson Stylus D120; D78; D92; DX4000; DX4050; DX4400; DX4450; DX5000; DX5050; DX6000; DX6050; DX7000; DX7400; DX7450; DX8400; DX8450; DX9400; S20; S21; SX100; SX105; SX110; SX115; SX200; SX205; SX210; SX215; SX218; SX400; SX405; SX410; SX415; SX510; SX515; SX600; SX610 Stylus Office B40; BX300; BX310; BX600; en BX610.

no
door nokkie - Nov 14, 2016 om 13:38
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort ongein is ook de reden dat ik alleen originele cardrdges gebruik voor mijn HP printer.
Ik print niet zo heel veel maar ze weigeren nooit dienst, krijg alleen soms bij enkele kleuren de melding dat hij over de datum is.....wordt gewoon geneegeerd en printer blijft dan ook werken zonder problemen.

ma
door mariovdmade - Nov 14, 2016 om 13:38
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als je contact opneemt met de leverancier van de niet originele cartridges dan zal deze jou vertellen hoe je dit probleem kunt oplossen. Ik heb het nl. enkele jaren geleden ook gehad met mijn Epson printer.

oogopslag
door oogopslag - Nov 14, 2016 om 13:42
6 Antwoorden / 0 Vragen
oogopslag
door oogopslag - Nov 14, 2016 om 13:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het klingt vreemd, maar vind dit wel terecht!
Printers werden goedkoop verkocht, de inktpatronen waren duur, althans bij Epson.
Bij goedkopere inkten wertkte de printer na wat langdurig niet gebruikt te zijn geweest, niet meer omdat die inkten sneller inwendig opdroogden (spuitmondjes!). Hun winsten lagen in de verkoop van inkten. Indien dus gebruikers (slechte) inkten gebruikten kwamen de klachten bij Epson terecht, dus logisch dat dat  beschermd werd.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de door Epson geleverde inkt in de patronen, van beduidend betere kwaliteit is.
Drogen sneller, betere kleuren én de printer kan een lange tijd ongebruikt blijven zonder verstopt te geraken.
Feitelijk is het een garantie kwestie, wat inhoudt dat garantie moeilijk te geven is indien de printer niet meer werkt bij gebruik van 'vreemde' inkten. Dus gewoon een kostenplaatje: Kwaliteit, winst, garantie, concurrentie, enz.
Ik bezit nog steed een oude printer, type Stylus SX205 (all-in printer), waarvan de kwaliteit nog steeds zeer goed is. Heb ook bij de aanschaf van het nieuwe besturingssysteem Windows 10, 64 bit, waarbij toen bleek dat het scannen van afbeeldingen naar de computer niet meer mogelijk was uitstekende support van Epson ontvangen; een programma daarvoor werd mij online toegestuurd. Ook dat is wat waard!
Trouwens de nieuwe genaratie printers van Epson worden met grote inktcontainers geleverd! Wel wat duurder, maar meer geschikt voor grootverbruikers.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 14, 2016 om 13:59
229 Antwoorden / 6 Vragen

Beste hulpvaardigen,hartelijk dank voor alle informatie op dit onderwerp,door omstandigheden nu,kan ik even niets doen,maar ga er zeker mee aan de slag,nogmaals bedankt.

le
door leentiny - Nov 14, 2016 om 14:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Als de Epson printer, nu niet meer werkt met de zelfde cartridges, is er iets verandert.
1) Zijn de elektro contactjes goed schoon van de cartridjes?
2) Goed schoon maken met een doekje a.u,b.
3) Goed op de cartidjes op hun plaats drukken.
Dan moet het lukken.

ha
door hayke50 - Nov 14, 2016 om 14:33
10 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch Epson, ik heb de stylus SX430W hier kan ik geen cartridges in doen van een huismerk want na enkele keer printen geeft de printer aan dat de printer de cartridges niet herkent, en resetten gaat ook niet dus kan ik weer nieuwe kopen.

Dus het wordt nooit een Epson meer, andere merken nooit last van gehad.

dokun
door dokun - Nov 14, 2016 om 14:48
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar ook vaak last van gehad ook bij Epson printers. Ik heb helemaal geen zin meer in dat geklooi met de niet originele cardriges. Het geeft te vaak te veel problemen...

Wat ik al een tijdje doe is dat ik alle aanbiedingen (vooral Kruidvat e.d.) in de gaten hou. Zodra ze een goede aanbieding hebben , een printer (ver) beneden de €50 koop ik die. Zodra de bijgeleverde cardridges leeg zijn ga ik dan de nieuwe printer gebruiken. De oude (lege) printer geef ik dan aan iemand weg die er interesse in heeft. Tegenwoordig hoef ik haast niet meer te printen, dus komt het bij mij op ongeveer 1 nieuwe printer per jaar...

rf
door rfrijhoff - Nov 14, 2016 om 15:42
41 Antwoorden / Vragen

Is bekend fenomeen van Epson en simpel op te lossen. Zorg ervoor dat de houder zo staat dat je de cartridges er uit kan halen. Zet de printer uit en ga even wat anders doen (ongeveer 10 min.) Zet de printer weer aan. Je zal dan een melding krijgen. Zorg ervoor dat de houder zo staat dat je de cartridges er weer in kan doen (en doe ze er ook in) en sluit de kap. Je zal dan waarschijnlijk de melding krijgen dat je geen originele cartridges gebruikt, gewoon accepteren/doorgaan. Dan zou het gewoon weer moeten werken.

mo
door mof - Nov 14, 2016 om 15:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Valt onder eigen risico, pech gehad dus, gegokt en verloren

lo
door loekoek - Nov 14, 2016 om 18:01
30 Antwoorden / 5 Vragen

Ik beschikte over de SX420W. Nooit problemen gehad met niet originele cartridges. Maar deze zomer ging het fout. Zelfs de leverancier van de cartridges stond versteld. Ik heb deze, op zich goede printer na heel veel 555 en 666, vervangen door een fantastische HP. Ik hou me nu maar bij originele cartridges. Immers, aan alle kanten wordt de consument uitgekleed en degenen die er iets aan kunnen doen Overheid (Nederland) of EU zijn enkel met zichzelf bezig. je moet wel meeroeien anders ben je kansloos.

edrick3
door edrick3 Nov 14, 2016 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

vervangen door een fantastische HP. Met fantastisch dure cartridges.

koekeloer
door koekeloer - Nov 14, 2016 om 21:00
562 Antwoorden / 18 Vragen

Jammer

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 16, 2016 om 11:19
229 Antwoorden / 6 Vragen

Allemaal hartelijk bedankt voor de informatie,en alles geprobeerd,helaas geen resultaat.
Het is dan tijd voor een vervangend exemplaar..
Jan Tolsma.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2016 om 11:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En proberen om de printer opnieuw te installeren?
De 'fout' lijkt door de update te zijn ontstaan.

tolsma1945
door tolsma1945 Nov 16, 2016 om 11:41
229 Antwoorden / 6 Vragen

Dank,ga dit alsnog proberen.

ma
door mathiasjanssen - Nov 16, 2016 om 11:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb ik al sinds een half jaar.
Werkt alleen nog maar met originele cartridges.
Tip: kijk eens op 123 inkt.nl en zie dat de prijs daar een stuk lager ligt dan bij epson voor de originele.
Succes.

kv
door kvjapio - Nov 17, 2016 om 13:56
281 Antwoorden / Vragen

HP heeft laatst ook na een update gezorgd dat niet-standaard cartridges op heel veel types opeens niet meer te gebruiken zijn. Ik zou eens op een Epson forum kijken of u de update kunt verwijderen en terug anar de vorige versie gaan.