ga
door gaflu Sep 3, 2012 om 15:40
Computers & telefonie

Ergernis

De laatste tijd erger ik me mateloos aan de banners bij het inwinen van informatie tijdens het surfen.Je krijgt dan een "link"van Klik hier om de informatie te krijgen die wil hebben.ipv informatie krijg je de mededeling dat je iets gewonnen hebt.Per dag win ik wel (honderd!!!!! keer) een Apple of i-foon of wat dan ook.Als op de banner klikt,wordt je een abonnement aangesmeerd.Ik merkte dat ook bij deze site het voor komt.Ik vraag me af of hiertegen iets kan worden gedaan.Het ergelijke is bovendien dat als je de banner weg klikt je de informatie niet krijgt.Wat denken jullie ervan ????

295 5 Rapporteer

jo
door jorisw - Sep 3, 2012 om 16:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt je pas een abonnement aangesmeerd als je zelf al je details invult. Op deze site heb ik het overigens nooit gezien; het lijkt erop dat je iets te vaak ergens op hebt geklikt waardoor je PC vervuilt is.

tdehond
door tdehond - Sep 3, 2012 om 16:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een programma gebruiken wat banners blokkeert maakt uw leven aangenamer.

voorbeeld: klik bij gebruik van Internet explorer.

ramonnetje
door ramonnetje - Sep 7, 2012 om 20:56
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik zelf Firefox met de NoScript plugin. Deze kan domeinen blokkeren en ook scripts. Helaas werken sommige wbsites dan niet meer helemaal correct en is het wat meer werk om een website voor het eerst te bezoeken.

Er zijn voor IE of FF diverse van dergelijke plugins te vinden. Zoek degene die het beste bij je past en het minst ergernis opwekt ;-) Sommige plugins werken met een blacklist die je zelf kan aanpassen: rechtermuiklik op een banner of object en je kan het domein blokkeren bijvoorbeeld.

kooikers
door kooikers - Sep 17, 2012 om 16:20
43 Antwoorden / 0 Vragen

In FF Adblock gebruiken en voor trackercookies Ghostery.
Met Adblock heb je geen last van al die advertenties of als er nog komen deze blokkeren in AB. Ghostery voorkomt dat allerlij sites gegevens over je surfen kunnen verzamelen en daardoor weer aangepaste advertentie of zoekresultaten bij Google te presenteren.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 17, 2012 om 19:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zou haast denken waarom heb ik nog nooit met zo iets te maken gehad. Misschien ben heel voorzichtig met mijn actie's op internet.Programma's die ik niet ken worden door mij dan niet gebruikt, en e-mail's van onbekende gaan gelijk de prullebak in.