heerenbeest
door heerenbeest Mar 6, 2006 om 13:39
Computers & telefonie

Ervaring met de dekking van Telfort?

Hallo!
Ik wil binnenkort overstappen van mobiele aanbieder. Ik heb nu Vodafone en die heeft heel goed bereik. Telfort heeft een mooie aanbieding, maar ik hoorde wel eens dat het bereik niet zo goed is. Wie heeft hier ervaring mee? Is het bereik binnenshuis ok?
Alvast bedankt!

426 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemiddeld genomen zijn er weinig verschillen meer in de dekking van providers. Qua buitendekking ontlopen ze elkaar niet meer; qua binnendekking maakt het ook steeds minder uit.

je kunt het beste de Telfort klantenservice bellen om te vragen hoe de dekking is op de postcodes waar je veel gebruik wil gaan maken van je telefoon.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren overal een prima bereik met Telfort, alleen niet zo goed in mijn eigen huis. Heel erg is dat, te meer dat op plaatsen waar mijn vrouw( orange) en mijn dochter (T mobile) waar dan ook in Nederland mijn ontvangst altijd beter was. Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik woon in noord-limburg en had met telfort op diverse plaatsen slecht bereik. Binnenshuis al helemaal niet, alleen op de zolder !

Nu met T-mobile heb ik wel overal bereik en ben dus heel tevreden.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben met u eens dat Telfort regelmatig leuke aanbiedingen heeft, maar u wilt niet meemaken wat de reacties zijn van Telfort op klachten wat betreft het bereik. Reclame is perfect van deze provider, maar bij klachten bestaat u niet meer! Ik herken de klachten en reacties van Telfort als omschreven in een eerdere Kassa-uitzending. Kortom bespaar u de ellende en blijf bij uw huidige provider (Vodafone).

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb over het algemeen prima bereik. Alleen in delen van oost-gelderland (nabij de Duitse grens) wil het bereik wel eens te wensen overlaten. Voor het overige geen klachten over Telfort.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, das best lastig dan. Ik woon bij Nijmegen, dus misschien is het bereik niet zo goed hier dan...?

Stel dat je moest kiezen tussen:
A) Een Vodafone abo met een nieuw nummer
of
B) Een Telfort abo met nummerbehoud

Er van uitgaande dat de prijs +/- hetzelfde is, wat zouden jullie dan kiezen? Thanks voor de tips!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2006 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort bereik is op sommige plaatsen wel minder, op enkele plaatsen zelfs nihil. Maar over het algemeen gaat het redelijk. Inderdaad, in huis kan het bereik minder zijn wanneer HR++ beglazing is toegepast.

Vergis ik me nu, of heb je in NL altijd recht op nummerbehoud?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2006 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe heb ik recht op nummerbehoud, maar Vodafone heeft één of andere vreemde voorwaarde.

Als ik bij Vodafone blijf en dus m'n nummer behoud, betaal ik 13,50 voor m'n abo (150 min. 1 jaar sim-only).
Als ik mijn huidige abo definitief opzeg en een nieuw los abo, met nieuw nummer dus, aanvraag, betaal ik 8,95 voor hetzelfde abo!(150 min. 1 jaar sim-only).

Heel vreemd, want je zou toch denken dat ze me als klant willen behouden en me dus een goede aanbieding doen. Maar ja, vandaar dus mijn keuzemogelijkheden.
Thanks allemaal!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2006 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is in welk frequentiegebied deze provider zit.

KPN zit bijv in een lager freq gebied en Orange in een hoger. Hoe hoger in het gebied, hoe korter de afstanden van de repeaters moete zijn, met consequenties voor het berik vooral in afgelegen gebieden.