varabas
door varabas Nov 30, 2007 om 11:26
Computers & telefonie

Ervaringen met CCleaner

Een vraag van Bassie aan de gebruikers van CCleaner.

Ondanks het gebruik van Registry Mechanic om mijn register te schonen, vind ik met CCleaner bij de controle van mijn register nog 300 "fouten"

Ik gebruik CCleaner al jaren om Windows en de Applicaties te schonen, maar het Register opruimen heb ik met CCleaner nog nooit gedaan omdat ik weleens vernomen heb dat CCleaner teveel weggooit uit het register. En ja, ik weet van de herstelmogelijkheden!

Mijn vraag is dus: Wie schoont regelmatig met CCleaner het register en wat zijn jullie ervaringen?

En vinken jullie alles aan van "Ontbrekende gedeelde dll bestanden" t.e.m. "MUI cache"?

Bassie (een register-angsthaas)

13343 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bassie

Eigenlijk is dit een verkapte vervolgvraag, want ik ben erg benieuwd wat nu eigenlijk het nut is van register-cleaning.
Heb dit zelf namelijk nog nooit gedaan, en dat terwijl ik al heel wat software op mijn pc heb laten draaien. Maar heb nooit daadwerkelijk het idee gehad dat m'n pc echt trager wordt in de loop der tijd.
Kortom: is het eigenlijk wel nodig??

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo collega@ Ik gebruik CCLEANER minimaal 1 x per week en dan met name om ook cookies etc op te ruimen.

Ook ik heb ontdekt dat er fouten aanwezig blijven en heb daarom registry repair pro opgehaald en vastgelegd op USB stick. Eénmaal proberen is gratis maar repareert 15 fouten. Als je echter weer opstar van (zoals in mijn geval USB, dan worden er weer 15 gerepareerd. T'is maar een tip. Ik ben verder niet ontevreden met ccleaner.

Ik heb ook nog een legitieme versie van regclean (mc afee) en als ik dat laat uitvoeren zie ik het zelfde fenomeen. Zowel die cleaner als cc ruimen klaarblijkelijk niet meer gebruikte sleutels op maar geen foutieve.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wordt in één klap jouw vraag ook wel beantwoord.

Als ik momenteel een back-up (exporteer) maak van mijn register dan is het betsand 127 MB groot. Ik vermoed dat mijn register behoorlijk "vervuild" is want ik ben nogal een liefhebber van programma's installeren, uitproberen en dan weer verwijderen. Ik weet dat dan lang niet alles uit het register wordt verwijderd.

Maar echt praktische problemen dus b.v. trager worden, ervaar ik ook niet echt.

Maar de reacties afwachten, ook die op jouw vraag.

Bassie

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkefiet@ ik gaf het antwoord al: het doen verwijderen van veel zaken die de PC vetragen  zoals met name cookies maar ook temp. bestanden die niet meer nodig zijn. Ook worden niet meer benutte registersleutels verwijderd.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook al jaren ccleaner naar volle tevredenheid, dat het teveel weggooit heb ik nog nooit vernomen want na iedere cleaning werken alle programma's nog zoals het hoort, je kunt ook aangeven als je het register wilt opruimen om een backup te maken zodat je het weer kunt terugzetten zoals het voorheen was.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bas,

Neem van deze ouwe grijze Vrije Vogel nu maar aan dat die gratis-versie van Ccleaner tot op heden nog nooit iets heeft verwijderd dat niet verwijderd had mogen worden.

Er is ook een betaalversie voor gevorderden maar als ik zie wat daar de mogelijkheden zijn dan durf ik daar niet eens aan te beginnen.
Dus.......
overbodige bestanden weggooien en fouten in het register weghalen is in die gratis versie al enkele jaren intensief gebruik = minstens 2,3 keer per week voor het afsluiten tot nu toe altijd  prima gegaan!
Registry Mechanic doet dit veel en veel slechter is mijn (korte) ervaring want veroorzaak wel fouten.

Heb géén angst met die gratis Ccleaner-versie want IK sta achter je!
Nee, niet vóór je, achter je!!

M.vr.gr;

De VV

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Experts,

Tot nu toe klinkt alles gunstig, en Grootvader en ben dat de vrije vogel uit Nieuwendam achter mij staat (vliegt).

En gezien de ervaringen tot nu toe, durf ik binnenkort wel een schoning aan.

En akkefiet, er is nog geen antwoord gekomen over de practische voordelen van registerschoning, misschien komt er nog een antwoord van iemand die daadwerkelijk de voordelen heeft ondervonden.

Bassie

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan nog even over de nadelen van een vervuild register.

In dat register komen zaken te staan dat de Pc nodig heeft om programma's netjes te doen opstarten.

Verwijder je die programma's dan blijven die "sleutels"nog wel in het register met als gevolg soms dat je te maken krijgt met allerlei foutmeldingen zoals niet gevonden DLL's bijvoorbeeld.

Dit houdt tevens in dat er onnodige zoektijd wordt gebruikt en de PC dus langzamer opstart dan met een schoon register.

En dan mijn vraag an anderen weer...............
Hoe schoon je het register op van Windows '98 zonder de aanwezigheid van een programma zoals Ccleaner??

Die freie Vögel.(wieder)

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bassie,

De kreet is toch; "alles is voor Bassie!!". Waarom dan opruimen? ;-)) Ik gebruik CC elke week en vink alles aan. Het enigste wat daarna soms gebeurt is dat ik Office 2007 opnieuw moet confugireren. Maar dat is dan zo gepiept. CC werkt prima en gooit m.i. nooit te veel weg.

Veel succes met de [vroege?] schoonmaak. Poltol

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral voor programma-uitprobeerders is een zandbak ideaal. Je installeert een programma in de sandbox en als het niet bevalt, zandbak leeggooien en er is geen spoor meer van te bekennen. Bevalt het wel, dan installeer je het nogmaals, maar ditmaal buiten de zandbak. Sandboxie bijvoorbeeld.