us
door usblack Apr 3, 2009 om 09:01
Computers & telefonie

Ervaringen met Simyo

Hallo iedereen.


Altijd goed gevaren met Simyo tot voor 2 weken terug.


Vrijdag 21-03-2009 mijn eerste telefoontje naar Simyo met de klacht dat mijn op 17-02-2009 aangeschafte sim kaart niet werkte. Er werd een nieuwe kaart opgestuurd die ik pas 27-03-2009 heb mogen ontvangen. Deze kaart werkte echter ook niet. Vanaf 27-03-2009 heel wat telefoontjes gepleegd naar Simyo om een oplossing hier voor te vinden. Schijnbaar was het probleem zo complex dat niemand bij simyo hier een oplossing voor zag. De belofte om op maandag 30-03-2009 dit probleem uit de wereld te helpen en mij terug te bellen werd in elk geval niet nagekomen. Woensdag op 1 april maar zelf gebeld na bijna 2 weken geen gebruik hebben kunnen maken van mijn mobiel. Je krijgt dan bij simyo de zoveelste  aan de telefoon die ook niks nieuws kan vertellen en alleen maar kopieert  wat een ander in mijn dossier heeft neer gezet “meneer xxxxxxxxx u nummer is niet meer beschikbaar en u bent ook niet meer bij simyo maar u bent bij KPN aangemeld”. Hoe ik het ook probeer uit te leggen dat ik niks met kpn heb en hier ook geen opdracht voor heb gegeven wordt niet aangehoord en in de wind geslagen. Wel heb ik nu 2 sim kaarten liggen met beide hetzelfde nummer die ik van simyo heb gekregen maar die simyo niet kan activeren en waar ik ook ineens niet meer mee kan inloggen op de site terwijl dat  eerst met dit nummer wel ging.


In eerste instantie had ik gekozen voor nummerbehoud, maar direct weer geanuleerd en hiervan ook een bevestiging gekregen. Het nummer was van een kpn simkaart. Met dit nummer kan ik nu wel inloggen op de site van Simyo en wordt ook vermeld als mijn 06 nummer. Alleen heb ik geen sim kaart met dit o6 nummer en kunnen ze mij ook niet verstrekken. Is het nog allemaal te begrijpen voor iedereen zelf begrijp ik er niets meer van.


Op deze kaart staat echter nog wel een beltegoed van ongeveer €9.-. Ik heb weer een mail gestuurd naar simyo met de vraag hoe h.e.e.a. opgelost gaat worden, hoe ik mijn €9.- beltegoed terug krijg en wie mijn verhaal bij simyo serieus neemt. Verder ben je machteloos,  je hebt totaal geen verweer en kunt verder nergens met je verhaal terecht en bent overgeleverd aan de goodwill van de personen die werkzaam zijn bij de klantenservice. Op deze mail nog geen antwoordt terug ontvangen.


Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen bij Simyo


 

4193 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Apr 3, 2009 om 10:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Geen ervaring mee gelukkig en ik snap, net als jij, het ook niet meer helemaal ;-)


Maar bellen schiet niet op zoals je merkt dus ik zou alles even duidelijk op een rijtje zetten en er een mailtje aan wagen, werkt dat ook niet dan kun je altijd nog overgaan tot het schrijven van een brief.    simyo contact 


Succes,

elenay
door elenay - Apr 3, 2009 om 10:53
1031 Antwoorden / 142 Vragen
0

Ja, helaas, ik heb hier al vaker vermeld, geen zaken doen met Simyo. Jammer dat u er op deze manier achter moet komen. Zelf heb ik op tijd ingegrepen, omdat ik net bijtijds was gewaarschuwd door een ander. Ik had de simkaart na 8 weken nog niet en dat terwijl ik geen nummerbehoud had aangevraagd, ik bedoel maar. Dat simkaarten niet werken heb ik ook al van vriendn gehoord, dus dat klopt ook.


Nu ben ik bij T-mobile en heb een abonnement voor slechts €6,-en dat gaat prima. 150 belminuten en 100 sms in de maand, goede klantenservice, snel een simkaart. Maar één ding heb ik wel geleerd. Ik behoud op één mobiel een nummer dat iedereeen kent en op de ander waar ik mee terugbel neem ik een ander nummer. Zo heb ik nooit gedonder met het overzetten van mijn nummer, want ik lees hier vaak dat dit fout gaat.


Groetjes, Elena

lynx
door lynx - Apr 3, 2009 om 15:02
16 Antwoorden / 0 Vragen
0

Al vele jaren ben ik een tevreden klant van Simyo.

simyowebcare
door simyowebcare - Apr 6, 2009 om 13:54
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Omdat u de aanvraag voor nummerbehoud heeft geannuleerd, staat uw nummer nog altijd op de KPN simkaart. U kunt deze uiteraard nog altijd gebruiken en bent uw nummer dus niet kwijt.


In ons contact van vandaag is alles gelukkig opgelost. Zodra u een nieuw Simyo Startpakket heeft besteld, zullen wij alsnog KPN verzoeken het nummer over te nemen. Ik ga er vanuit dat dit dan vlekkeloos verloopt.


Het beltegoed heb ik - op uw verzoek - toegevoegd aan een ander Simyo nummer. Wij hopen u binnenkort alsnog als klant te verwelkomen!


Gerry, Simyo Webcare

us
door usblack - Apr 6, 2009 om 17:57
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik moet inderdaad toegeven, na eerst verstoken te zijn geweest van informatie en een oplossing voor mijn probleem, dat Simyo het achteraf toch nog heeft opgepakt en keurig opgelost. Ook het beltegoed nog aanwezig op mijn kaart is opgelost zoals beloofd,


Mijn dank hiervoor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer