fe
door fera Nov 8, 2011 om 21:12
Computers & telefonie

Etra belkosten i.v.m. verhoging belbundel Telfort

Omdat ik voor de 2e maand dreigde over mijn belminuten heen te gaan heb ik mijn aantal belminuten ongeveer halverwege de maand verhoogt van 200 naar 300.
Ik ging er vanuit dat ik voor de 2e helft van de maand ongeveer 50 belminuten extra zou krijgen en dat ik hiermee dure extra belkosten kon voorkomen. Nu blijkt dat ik voor de eerste helft van de maand maar 100 min. mocht gebruiken, want het abonnement is herzien met ingang van het begin van de maand. Hierdoor volgt er dus straks een bijbetaling van €17,55 terwijl ik nooit buiten mijn bundel heb gebeld. Ik ben hier niet vooraf voor gewaarschuwd en vind dit dan ook misleiding. Ik heb weliswaar een mail gekregen met enige informatie maar er staat daarin niet duidelijk vermeld dat het aantal belminuten voor de eerste helft van de maand ook wordt verminderd. Er staat alleen in dat het abonnement evenredig aan de periode wordt aangepast.
De klantenservice (kost ook weer een hoop geld, 0900 nummer) verschuilt zich achter de betreffende mail en zegt dat dit nou een keer de regels zijn en kan niets voor mij doen. Dien schriftelijk een klacht in is het enige advies. Als ik hiervoor vooraf was gewaarschuwd dan had ik heel zuinig aan gedaan met bellen, misschien iets moeten bijbetalen en de bundelwijziging pas de nieuwe maand laten ingaan. Ik was in elk geval minder geld kwijt geweest dan nu het geval is.
Moet ik dit zomaar accepteren?
Ik heb hierover inmiddels een klacht ingediend bij Telfort maar mijn ervaring met Telfort is tot nu toe erg slecht als het gaat om klantvriendelijkheid en beloftes nakomen.
Heeft iemand een advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?




1086 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 8, 2011 om 21:24
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote]Er staat alleen in dat het abonnement evenredig aan de periode wordt aangepast
Welk gedeelte van evenredig snap je niet?

fe
door fera - Nov 8, 2011 om 21:32
23 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik had verwacht dat mijn vooruit betaalde 200 belminuten zouden blijven staan en dat ik voor de rest van de maand een evenredig deel zou krijgen van de 100 minuten extra. Dus ongeveer 50 minuten erbij voor de rest van de maand. Het totaal aantal minuten wat ik heb voor de hele maand is inderdaad ongeveer 250 maar dat is 100 voor de eerste helft en 150 voor de tweede helft. Telfort telt het totaal niet op maar splits het op. Op 3 november had ik alles wat ik had verbeld nog binnen mijn bundel gebruikt en op 4 november ineens voor 17,55 over de bundel heen gebeld. Dus met terugwerkende kracht worden je minuten je afgenomen. Ik had een tegoed van 200 minuten geldig tot 18 november daar kunnen ze toch niet zomaar op terug komen.

pino123
door pino123 - Nov 8, 2011 om 21:36
2778 Antwoorden / 14 Vragen
0

tja.... Die gaat in op de helft van de maand, dus op het moment dat je het aanvroeg, dus niet met terugwerkende kracht. Er wordt je niets afgenomen, op dat moment had je het niet aangevraagd.

fe
door fera - Nov 8, 2011 om 21:43
23 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dat ben ik niet met je eens. Ik had 200 belminuten voor de hele maand. ik vind dat ik er dan ook recht op heb om die de hele maand te gebruiken of dat nu de eerste of de tweede helft van de maand is. Als ik mijn bundel verhoog dan vind ik het heel terecht dat die verhoging ingaat op het moment dat je dat aanvraagt. En dat je voor de rest van de maand een evenredig deel krijgt van die verhoging. Als de abonnementsdatum niet veranderd waarom dan wel de belminuten die je al had?

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 8, 2011 om 22:05
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt geen verhoging aangevraagd, maar een nieuw (hoger) abonnement. Je krijgt dus vanaf moment van aanvraag (halverwege de maand) het nieuwe abonnement. Logischerwijs krijg je dus voor de eerste helft van de maand ook maar de helft van je oude abonnement. Zo wordt het abonnement dus evenredig aan de maand aangepast, precies zoals je zelf in de mail gelezen had. Je protest is dus kansloos.

fe
door fera - Nov 8, 2011 om 22:14
23 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb mijn bundel gewijzigd tijdens de looptijd, ik heb geen nieuw abonnement afgesloten. Alle data blijven hetzelfde, dat zegt Telfort zelf. Maar ik zal Telfort vragen om het abonnement weer te verlagen, volgen hun site kan ik altijd weer terug naar mijn oorspronkelijke contract. want als dat dan ook gaat vanaf het begin van de maand ben ik uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit. Wil ik mijn abonnement dan alsnog weer verhogen dan wacht ik wel tot aan het begin van de nieuwe maand.

fe
door fera - Nov 11, 2011 om 08:49
23 Antwoorden / 5 Vragen
0

Mede dankzij dit forum heeft een medewerker van Telfort contact met mij opgenomen en toegezegd de extra belkosten te crediteren.
Ik ben blij dat het voor mij netjes is opgelost.
Ik hoop wel dat ze dit ook met anderen, die dezelfde ervaring en klachten hebben oplossen en niet alleen met diegene die de publiciteit zoeken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer