schneider
door schneider Aug 28, 2012 om 12:57
Computers & telefonie

Excel bestand converteren naar word bestand

Ik heb in excel (Office 2010) een bestand gemaakt dat ik wil converteren naar een word (Office 2010) bestand. In Office 2007 ging dat goed maar ik kan het nu niet vinden. Hellup

21901 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 28, 2012 om 13:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan je het met de oude office nog werken? Zo ja schrijft het is weg in txt bestand, ddan in u nieuwe office als tx bestand in lezen en er dan een xls bestand van maken.
Alleen ik begrijp niet dat u dit niet kan inlezen in de 2010
versie. Bij mij is dat geen probleem geweest.

freya
door freya - Aug 28, 2012 om 13:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo schneider,

De makkelijkste manier is volgens mij:
1. Excel starten en betreffende sheet openen.
2. Sheet selecteren en kopiëren (eerst Ctrl+a en daarna Ctrl+c)
3. Word starten.
4. Sheet plakken (of Ctrl+v)
5. Bestand opslaan.

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Aug 28, 2012 om 14:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 28 aug 2012, 13:30]
Hallo schneider,

De makkelijkste manier is volgens mij:
1. Excel starten en betreffende sheet openen.
2. Sheet selecteren en kopiëren (eerst Ctrl+a en daarna Ctrl+c)
3. Word starten.
4. Sheet plakken (of Ctrl+v)
5. Bestand opslaan.

m.vr.gr. Freya

Niet met control-A doen want dan pak je het hele, maar dan ook de hele excell sheet en dan plakken geeft heel veel gedoe.

De te kopieëren tekst gewoon normaal selecteren dmv slepen, de sheet wordt dan aangekleurd [meestal blauwig].
Dan op kopie drukken, naar Word en dan plakken.
Vervolgens moet u nog wel [heel vaak] de excell sheet pasend maken dmv verkleinen.
Dan kan dan via de hoek punten.
Afijn, u ziet het wel.
Gewoon ff proberen.

Succes, poltol

freya
door freya - Aug 28, 2012 om 15:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op dinsdag 28 aug 2012, 14:58]....
Niet met control-A doen want dan pak je het hele, maar dan ook de hele excell sheet en dan plakken geeft heel veel gedoe.
....
Gek genoeg heb ik daar nooit problemen mee.....
Maar er zijn inderdaad meerdere manieren om een heel sheet (of een gedeelte daarvan) te selecteren en te kopiëren.

Freya

abarth
door abarth - Aug 28, 2012 om 16:41
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk dat TS meer naar dit soort oplossingen op zoek is.

schneider
door schneider - Aug 28, 2012 om 20:45
28 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo Abarth
Dit is inderdaad wat ik bedoelde. In office 2007 lukte dat prima.
Nu is het ook gelukt maaaarrrrr het excel bestand is 4 pagina's en ik krijg maar 1 pagina in word, alleen het 1e gedeelte. Heb je daar nog een oplosing voor???
Voor de rest is dit precies wat ik wilde.
Alvast bedankt Yvon Schneider

ad
door adofan - Aug 29, 2012 om 14:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het converteren van een bestand kan ook via www.zamzar.com, het bestand staat dan na ca. een kwartier klaar voor je (krijg je een mail van).

be
door bertfe - Aug 30, 2012 om 14:25
43 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar onderstaande link om uitgebreid te lezen hoe het in Word 2003, 2007 en 2010 werkt.

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/excelgegevens-naar-word-kopieeren-zonder-rasterlijnen

Tip:
Rechts op de startpagina vindt u tegelijkertijd een artikel hoe de besmette
Javaversie 7 (waar gisteren door de Waarschuwingsdienst is gewaarschuwd)
moet verwijderen.

(En schrijf u in voor de nieuwsbrief)

schneider
door schneider - Aug 30, 2012 om 14:52
28 Antwoorden / 28 Vragen

Bertfe
Ik vind jou antwoord een topantwoord omdat ik blij ben met de site (en nieuwsbrief) die je aangaf.

Abarth
Het antwoord van jou is nog steeds wat ik bedoelde maar zoals ik al eerder zei ik krijg niet het hele bestand maar maar 1 pagina. Ik blijf dus nog zoekende.

Verder iedereen tot dusver bedankt voor de reactie

Yvon Schneider