door heremietkreeft Sep 27, 2020 om 11:05
Computers & telefonie

Facebook meldingen

Vanmorgen zie ik bij het openen van facebook dat er 'ineens' heel veel oude meldingfen staan. Het zijn allemaal meldingen die ik eerder heb geopend, gelezen en verwijderd. Nu lijkt het er op dat ik dze meldingen niet kan verwijderen. (Op twee laptops) Herkennen jullie dit en wie heeft eventueel tips om dit toch te verwijderen (Mogelijk zie ik iets over het hoofd).

6069 4 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2020 om 11:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Facebook is nogal wat aan het veranderen. Niet ten goede. Meldingen komen nu niet meer aan in volgorde maar b.v. de laatste melding kan nu de eerste zijn. Ik heb meldingen, waarmee ik denk dat u reacties bedoelt, nooit weg kunnen krijgen. Heb helaas geen tips voor u; zou het dan zelf ook kunnen gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 27, 2020 om 11:37
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, dat is snel een m.i. gelijksoortige ervaring dan waar ik op doel. Ik blijf wel benieuwd of anderen mogelijk tips hebben maar het kan ook 'exit' facebook gaan betekenen voor mij (het zwarte piet gedoe gaf ook al reden).

Donuts
door Donuts Sep 27, 2020 om 12:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Geen antwoord is nu ook al een topantwoord?

tenormin
door tenormin Sep 27, 2020 om 14:11
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@heremiet, Uncle Ben rijst mag ook niet meer. Volgend jaar ook een nieuw logo. ;-((

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2020 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee waarom je de meldingen zo nodig wil verwijderen, maar als dat echt niet lukt dan is er een optie om dat aan Facebook te melden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 27, 2020 om 11:57
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE: om met het laatste te beginnen: er blijken nu zo'n 100 oude meldingen te staan m.b.t. berichten die ik al eerder na lezen heb verwijderd op de mij bekende wijze als ook nu door u aangegeven. Mijn laptop is geen ' vuilnisbak' waar oud spul bewaard dient te blijven waar ik niets meer mee doe en alleen maar beslag leggen op ruimte. Vandaar mijn vraag.

Het is ook opmerkelijk dat bij facebook kennelijk al berichten zelfs ouder dan twee jaar worden bewaard, tegen mijn zin.

diumenge
door diumenge Sep 27, 2020 om 12:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is gewoon een webpagina, de meldingen staan niet op de laptop zelf en nemen dus geen ruimte in (behalve dan wat er in de cache staat).

Als Facebook zaken tegen je zin bewaart, dan had je de voorwaarden niet moeten accepteren en dus geen gebruik moeten maken van Facebook. Een bekende uitspraak over Facebook:

Facebook and You Pigs

Donuts
door Donuts Sep 27, 2020 om 12:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

TOP antwoord van/voor @diumenge.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2020 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol +10

Br
door Brons48 Sep 30, 2020 om 12:19
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ooit begreep ik dat alles wat digitaal bewaard wordt energie kost. En dit is volgens mij vrijwel nooit groene energie.
 Ruim op als het kan zou ik zeggen. Regelmatig je mailboxen legen is zelfs oog een bijdrage.
Facebook heeft hier schijnbaar nooit op deze manier aan gedacht.
Fijne dag verder.

diumenge
door diumenge Sep 30, 2020 om 13:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja hoor Brons48, met de ongetwijfelde vele petabytes die Facebook opslaat zet het verwijderen van notificaties écht zoden aan de dijk. Uiteraard heeft Facebook daar wél aan gedacht, data (opslaan) is het bedrijfsmodel van Facebook.

audb
door audb - Sep 30, 2020 om 14:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Facebook verwijderen?

Dit bedrijf houd namelijk oude berichten gewoon op hun server :)

ervand
door ervand - Sep 30, 2020 om 17:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoelt u de chatberichten / messenger aan de rechterkant? Die kunt u per bericht verwijderen.
Klik op de drie puntjes die u pas ziet als de "muispijl" op het bericht hangt, dan op "openen in Messenger".
Wanneer Messenger geopend is ziet u naast of boven ieder bericht ook weer drie puntjes en daar kunt u berichten verwijderen.
Als het om Meldingen gaat kunt u volstaan met het openen van de melding en dan op de drie puntjes naast het bericht en daar op "deze melding verwijderen".
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 1, 2020 om 09:55
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, dat is nu juist mijn vraag/probleem. Dat lukte eerder altijd wel maar nu niet. Wel is opmerkelijk dat ik ze nu bij openen van facebook niet (meer) zie.