dawson
door dawson Oct 4, 2013 om 19:39
Computers & telefonie

Factory_image (d) openen

Geacht panel,
Recentelijk heb ik op mijn c: weer opnieuw W 7 geinstalleerd, daarna heb ik van een externe HD al mijn bestanden en mappen weer terug gezet.
Tijdens dit terug kopiƫren is er wat fout gegaan, een aantal bestanden zijn op de factory_image (D) terechtgekomen.
De pc werkt weer prima, alleen krijg ik nu continue de melding "Er is onvoldoende schijfruimte op Factory_image (D) beschikbaar
Nu probeer ik deze herstelpartitie (D) te openen om de extra bestanden weer te verwijderen en het recovery gedeelte te laten staan.
Het openen lukt echter niet, ik krijg een "waarschuwing verander of verwijder deze bestanden niet".
Kan iemand mij advies geven hoe ik dit op kan lossen??

1386 6 Rapporteer

ph
door philip36 - Oct 4, 2013 om 20:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als je de melding krijgt dat er onvoldoende schijfruimte is lijkt het of dat er naar deze map geschreven wil worden.
Meestal is deze partitie erg klein.
Misschien kun je deze partitie in de veilige modus bekijken.

diumenge
door diumenge - Oct 4, 2013 om 20:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is volgens mij helemaal niet de bedoeling dat die Factory Image partitie zichtbaar is, daar is dus iets fout gegaan. Inderdaad zal deze zo klein mogelijk zijn en helemaal vol staan, dat signaleert Windows dus elke keer. Wellicht kan je het oplossen door de stationsletter D: te verwijderen, waardoor de partitie niet meer zichtbaar is?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 5, 2013 om 13:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bestanden zijn echt niet in de image zelf geplaatst, maar gewoon op de d schijf zelf. Echter zal het zo zijn dat deze standaard niet zichtbaar zijn. Even dus zichtbaar maken via Mapopties.

Verder is het zo dat je beter een schone installatie kunt doen van Windows. Nu begin je al met 'n versie die vol rommel zit, met een beetje pech inclusief Norton..

dawson
door dawson - Oct 6, 2013 om 23:27
5 Antwoorden / 5 Vragen

Als eerste bedankt voor jullie reactie.
diumenge, de factory_image (D:) is altijd zichtbaar geweest via windows verkenner.

lekkerisdat, als ik een schone installatie had willen doen dan moet ik W7 op cd opnieuw kopen, de pc is geleverd zonder W7 op CD, dus ik moest de recovery file wel gebruiken om mijn software weer opnieuw te installeren.

Voor zover ik het kan natrekken is tijdens het terugzetten van de backup (van externe H.D.)ook de een gedeelte van de recovery file (die ook op de backup staat) weer op de originele recovery gekomen.

Waarschijnlijk moet ik het originele recovery bestand deleten, en vervangen door de kopie van de externe H.D.
Ik weet niet of de recovery dan nog goed werkt? Als iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat graag.
M.V.G.

ph
door philip36 - Oct 7, 2013 om 09:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heb je hier iets aan.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c01515371

dawson
door dawson - Oct 7, 2013 om 18:40
5 Antwoorden / 5 Vragen

Philip36,
Bedankt voor de info, ik ga proberen of ik het via deze route op kan lossen.