te
door tenhercules Apr 4, 2004 om 16:15
Computers & telefonie

Fast-XS en Dutchweb

Ik ben in begin januari een contract aangegaan met FAST-XS. Ondertussen heb ik een internetverbinding zonder modem. En dat is niet erg. Door een eigen modem aan te sluiten heb ik nu 4 weken zonder problemen internet. Wel viel het mij op dat ik nog niks hoefte te betalen. Alles gaat toch immers via het automatische incasso. En nu lees ik via een nieuw overeenkomst en een "overname" brief van Dutchweb dat; indien uw eeste betaling en deze overkomst voor 7 april in ons bezit, blijft uw verbinding gewoon werken. Ja dus?!
Nu is FAST-XS wat geld verschuldig aan DutchWeb en niet van mij. Vecht dat even lekker uit via FAST-XS en laat mij met rust!
Oja, hier mijn vraag: Ik heb nog een overeenkomst met FAST-XS die volgens mij nog geldig is. Nu eist DutchWeb aan mij dat ik bij hun een nieuwe overeenkomst afsluit, terwijl de voorwaarden compleet anders zijn dan die van FAST-XS. Wat moet ik hier aan doen?! Straks zit ik met twee contracten en dus met twee verschillende voorwaardens. Want, hoe raar het mag klinken... Die van fast-xs is wel beter.

1255 16 Rapporteer

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Je hebt inderdaad een overeenkomst met Fast-XS, maar in hoeverre Dutch Web dit overneemt ?? Als ze failliet gaan, neemt de tegenpartij vaak tegen dezelfde voorwaarden de klanten mee. Ik heb zelf ook 1 maand nog niet betaald ( kan vanaf 10 februari internetten ), maar dit komt, omdat Fast-XS niet meer bij de klanten mocht incasseren. De precieze reden hiervan weet ik niet. Ik teken zelf die overeenkomst nog niet tot er meer duidelijkheid is. De betaling van het bedrag is uitgesteld tot 12 april dus je hebt weer een paar dagen extra ;-) Advies is om hiermee te wachten. Ze sluiten je nooit per direct af zeker niet in deze situatie, maar je moet altijd bedacht zijn op dit soort praktijken, want de klant loopt meestal achter de feiten aan.
De prijzen zijn bij Dutch Web wel gunstiger, want neem bijvoorbeeld de 1024 / 512. Die is bij Fast 24,95 en na 1 jaar 37,95 maar bij Dutch Web is deze standaard 24,95 ( eergister verlaagd van 29,50 naar 24,95... toeval ????? ).
Dus zijn de voorwaarden verder gelijk dan blijf ik zelf persoonlijk wel bij Dutch Web. Heb sinds ik bij Fast zit geen problemen alleen... heb wel 3 maanden moeten wachten.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan je nog melden dat de website van fast-FX inmiddels weer gewijzigd is rechtsonder op de fast-xs site staat nog een nieuwsbericht van fast-xs gedateerd 04-04-2004 te vinden op http://fast-xs.nl

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Oftewel er is nog helemaal niks duidelijk.

mo
door mosseltje - Apr 16, 2004 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik ook problemen gehad met Fast-XS. Dec.'03 zou ik mijn modem ontvangen, wat uiteindelijk febr.'04 werd. Wel werd er in dec. en jan. geld afgeschreven. Direct erachteraan gegaan natuurlijk en ik zou het geld teruggestort krijgen. Wordt er in maart 2x termijnbedrag afgeschreven voor febr. Krijg ik via mail te horen dat het met de maand maart verrekend gaat worden. O ja??? Hoe dan??? Ik krijg van Dutch Web een rekening van maart, maar geen verrekening. Tuurlijk geeft Fast-XS nu niet thuis.
Wat ik helemaal vreemd vind, zijn de verschillende bedragen wat ik hoor en lees. De een zegt dit en de ander zegt dat. Ik betaalde € 17,95 p/mnd en dat word € 29,50. Nu heb ik inderdaad gehoord dat het € 24,95 wordt.
Nee, ik onderteken niks en wacht de volgende uitzending af van Kassa, omdat ik begreep dat ze er as. zaterdag op doorgaan. Zal me benieuwen. Maar ze kunnen ons in ieder geval niet zomaar afsluiten, lijkt mij. Dan moeten we eerst een aanmaning krijgen en betaal je die ook niet, dan pas mogen ze actie ondernemen.
Uitgesteld tot 12 april? M.a.w. voor de volgende uitzending betalen ivm feestdagen. Mooi niet, ik wacht er mee en ga niet zomaar ondertekenen.
Gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

hou even de website http://fast-xs.nl in de gaten ze komen eind van de middag met een persbericht.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

nieuw persbericht fast-xs spant kort geding aan meer info op http://www.fast-xs.nl

ar
door ar - Apr 16, 2004 om 13:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Enig juridisch advies lijkt me hier wel aangenaam. Ik wil ook geen 2 contracten. Ik ga het maar gewoon even afwachten, voorlopig lijkt het er op dat de aansluiting blijft bestaan... wat is wijsheid ?

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is zeker niet onverstandig. Tot die tijd de overeenkomst laten liggen en niet tekenen en zeker niet betalen. Om je geld terug te krijgen is vaak een stuk moeilijker. Nu heb jij het nog in de hand. Aardig wat mensen zitten nu in deze vervelende situatie.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

Dit onderwerp is gisteren in het programma kassa behandeld, wat er gaande is, is nog niet bekend. Dutch web melde in het programma de klanten van fast-XS overgenomen te hebben omdat fast-XS in financiele nood verkeerde, de directeur van fast-XS vermelde echter dat dit niet het geval was maar dutch web de klanten inpikt zaak wordt vervolgt volgende week in het programma kassa op de websitekunt u het item van gisteravond nog terugvinden, fast-XS beraad maandag of zij hiertegen stappen gaan ondernemen mijn devies even afwachte dus.

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt... fast zegt zelf ook om voorlopig geen maatregelen te nemen. Of ze nou bedoelen juridische stappen of simpelweg niet betalen is niet bekend.

ro
door robbert_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit in in precies hetzlfde bootje als jij. Eind december heb ik mijn ADSL aanvraag bij Fast-XS gedaan, inclusief een draadloos modem. De wachttijd was toe 3-4 weken werd geschreven. Nu heb ik mijn modem dis nog steeds niet (we zijn nu ruim 3 maanden verder), maar de lijn schijnt al wel actief te zijn. Dat kan ik echter niet controleren want ik heb mijn aansluitpakket nog niet ontvangen.
Mij was ookal opgevallen dat de abonnementskosten van Dutchweb in mijn geval iets hoger zijn (22,00 ipv de actieprijs 17,95). Er worden nu voorbereidingen voor en kort geding getroffen lees ik op de website van Fast-XS, dus even niets doen lijkt me het beste.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jij, Tenhercules, je verbinding aan de gang hebt gekregen zonder installatiepakket. Had je dat al?
Verder ben ik benieuwd of iemand weet of je in mijn geval (als nieuwe gebruiker die nog niet online is geweest) onder het contract uit kan? Ik kan toch niet nog eens maanden op mijn modem gaan wachten? Drie maanden geleden heb ik al wel 300 euro betaald maar ik heb er nog geen plezier van gehad....

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Fast-XS geeft zelf aan om niet te betalen. De wet op de persoonsgegevens is zomaar geschonden door die door te sturen naar Dutch Web. Onderteken dus niks en betaal niks !!

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
63 Antwoorden / 0 Vragen

Fast-xs en dutchWeb zijn afgelopen week in de uitzending van kassa geweest. Ik heb begrepen dat ze er volgende week weer op terug komen. Wellicht een verstandig idee om deze uitzending af te wachten. Dan krijg je wellicht antwoord op al je vragen. Verder kan je er op rekenen dat er echt geen rechtelijke maatregelen getroffen zullen worden, daar beide partijen zelf nog in de knoop zitten.
Mijn advies is dus geduld te hebben tot de volgende uitzending van kassa, waarin er weer informatie gegeven wordt. Je hebt dan in een keer duidelijkheid... en wat is een weekje ?

Succes in ieder geval!

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

hoi, ik kan je nog melden dat fast-xs al heeft gereageer op hun site wil je het lezen ga dan even naar http://www.fast-xs.nl voor de laatste updates in deze zaak. groeten

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Yup klopt... en ze zeggen niks meer dan afwachten. Dat is wel het beste.

te
door tekfriek - Apr 16, 2004 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Fast-XS News

05-04 '04 - PERSBERICHT Fast-XS
PERSBERICHT

Enschede, 5 april 2004.

Afgelopen dagen heeft Dutch Web Services uit Gouda naar buiten gebracht dat zij een deel van de klanten van Fast-XS heeft over genomen.

Het door Dutch Web Services naar buiten gebracht bericht is niet juist.
Fast-XS heeft al langere tijd een geschil over de dienstverlening en betaling van deze diensten met DutchDSL. Door het zonder toestemming van Fast-XS en Fast-XS gebruikers overdragen van klantgegevens aan Dutch Web Services heeft DutchDSL in strijd gehandeld met de wet op bescherming persoonsgegevens.
DutchDSL heeft de naam en adres gegevens van Fast-XS klanten tot de beschikking in verband met het kunnen leveren van de ADSL diensten en mag deze niet voor andere dan deze doeleinden gebruiken.

De door Dutch Web Services naar buiten toe gebrachte acties en het versturen van brieven naar Fast-XS gebruikers is in het geheel buiten het medeweten en toestemming van Fast-XS gebeurt en is dus ook niet rechtsgeldig.

Fast-XS is op dit moment alle voorbereiding aan het treffen om in het belang van de ADSL gebruikers een kort geding tegen DutchDSL en Dutchweb aan te spannen.
Het doel van deze procedure is om de levering van de ADSL aansluiting voor de Fast-XS gebruikers te waarborgen.

Fast-XS betreurt de huidige gang van zaken en voor de Fast-XS gebruikers ontstane onduidelijkheid.

Voor de Fast-XS gebruikers geldt nog steeds dat zij een overeenkomst hebben met Fast-XS, benadering of brieven van Dutch Web Services of enig anders bedrijf zijn onrechtmatig en hebben dan ook geen waarde. Betalingen anders dan verricht aan Fast-XS hebben dan ook geen betrekking op de geleverde ADSL dienst.

Gebruikers en abonnees van Fast-XS worden persoonlijk per post op de hoogte gebracht van de situatie.

Fast-XS zal de levering van haar diensten zowel nu en in de toekomst gewoon blijven verzorgen en is in continuïteit dan ook gewaarborgd.

Fast-XS

J. Schouwink
Directeur.