vn
door vnas Oct 10, 2017 om 15:31
Computers & telefonie

Fiber

Ik heb een tweejarige abonnement bij Fiber. Nu moest ik gedwongen verhuizen, en op mijn nieuwe adres wordt al standaard internet geleverd. Kan ik van het contract af?

3414 10 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Oct 10, 2017 om 15:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Vast wel, tegen betaling.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2017 om 15:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit zal, Fiber kennende, een groot probleem worden. Is Fiber in staat op uw nieuwe adres te kunnen leveren is de kans 0,0%. Zo niet dan alleen als heel duidelijk wordt waarom u gedwongen was te verhuizen zit er een hele kleine kans in dat ze coulant zijn. Maar nogmaals Fiber kennende ben ik bang dat u het contract zal moeten uitdienen of afkopen.

ge
door george321 - Oct 10, 2017 om 15:49
390 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt betalen tot einde contract. Mogelijk dat u een korting krijgt als u alles in één keer aftikt. Fiber heeft niet gevraagd aan u of u wilt verhuizen. Contracten zijn contracten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 10, 2017 om 16:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen
tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan dat standaard internet niet voordeliger worden opgezegd?

marita5
door marita5 - Oct 10, 2017 om 16:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vnas ,

De voorwaarden :

Verhuizing ,

13.5.a Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het Aansluitadres.

13.5.b Indien de Klant de Dienst wil verhuizen naar een ander adres en/of telefoonnummer, dient hij hiertoe tijdig een schriftelijk en ondertekend verzoek in te dienen. Fiber Nederland is gerechtigd redelijke kosten voor deze wijziging in rekening te brengen.

13.5.c De verhuizing kan enkele weken in beslag nemen. Gedurende deze periode blijft de Klant Abonnementskosten verschuldigd.

13.5.d Indien Fiber Nederland niet dezelfde Dienst op de nieuwe locatie levert, dan komt dit voor risico van de Klant. De Klant kan het Abonnement afkopen. De Klant, alsmede Fiber Nederland, is in dit geval gerechtigd het abonnement op te zeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.

13.5.e Bij verhuizing gaat opnieuw een minimale contractsduur in, met daarna een Opzegtermijn van een maand. De nieuwe tarieven en voorwaarden zijn dan van toepassing.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2017 om 17:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Moet je bij Fiber zijn; Lees je contractvoorwaarden eens door!

holiday
door holiday - Oct 11, 2017 om 13:12
102 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als je dood gaat, dan moet je gewoon doorbetalen.

Ik denk dat het wat anders is als je voor dat tweejarig contract iets heb gekregen, een laptop, telefoon, TV of zo iets, maar als dat niet het geval is en je kan aantonen dat je op een nieuw adres geen internet kan nemen, dan moet je van het contract af kunnen komen.

Natuurlijk zal de kabelaar zeggen dat je gewoon moet betalen, maar er zijn ook wettelijke regels die boven de regels van een kabelaar gaan.

Ga naar een rechtswinkel en laat een jurist dit voor je uitzoeken.

kc
door kcdb Oct 11, 2017 om 15:54
113 Antwoorden / 2 Vragen

U vergelijkt appels met peren. Verhuizen door de klant is heel wat anders als overlijden van de klant.

Opvallend is wel dat over het beeindigen van het contract met Fiber door overlijden, hierover niets in de Algemene Voorwaarden van Fiber terug te vinden is. Als u dus niet wilt overlijden moet u een contract met Fiber afsluiten, denk ik. Maar, de praktijk zal weerbarstiger zijn.

Ook al heeft Fiber rondom overlijden niets in haar Algemene Voorwaarden staan, dan treden wettelijke regelingen rondom het overlijden van klanten en het beeindigen van abonnementen in werking. Fiber kan zich dan niet beroepen op eigen Algemene Voorwaarden omdat 1) hierover niets in haar voorwaarden is vermeldt en 2) algemene voorwaarden niet in strijd mogen zijn met wettelijke regelingen, waarbij wettelijke regelingen, als hierover al iets is vermeldt in algemene voorwaarden, boven de algemene voorwaarden gaan.

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2017 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holiday. De Ts kan ook van het contract af door te betalen.

mo
door mof - Oct 11, 2017 om 14:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Tenzij je de bij de voorwaarden aangegeven afkoopsom betaalt

endemion
door endemion - Oct 12, 2017 om 20:32
237 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt mij dat je diegene die jou dwingt te verhuizen aansprakelijk kunt stellen voor de (afkoop)kosten diet dit oplevert.