fr
door fritsje60 May 24, 2009 om 10:11
Computers & telefonie

Film op DVD zetten

Jongelui,

Sinds kort heb ik een Handycam. Ik heb films opgenomen, deze vervolgens op de computer overgebracht en getracht deze op DVD te zetten. Volgens mij is dit gelukt echter, indien ik de DVD af wil spelen op de recorder herkent hij de DVD niet. Waar ligt dat aan?

Groeten, Frits

2437 24 Rapporteer

matusso
door matusso - May 24, 2009 om 10:49
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Frits,

Bedoelt u dat u handmatig een bestand (****.MP2) heeft overgezet van de Handycam naar uw PC en vervolgens met standaard CD/DVD-brandsoftware op een DVD heeft gebrand? En met "recorder" bedoelt u het apparaat bij de TV?

dirck
door dirck - May 24, 2009 om 11:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In welk video-formaat heb je de film op de DVD gebrand?

MPEG1, MPEG2, DivX en VOB bestanden worden volgens mij alleen ondersteund in huiskamer dvd-spelers.

Dus geen MOV en WMV bijvoorbeeld.

fr
door fritsje60 - May 24, 2009 om 11:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Dirck,

De film staat in mijn computer in Picture Motion Browser onder bestands MPEG-2.

Gr. Frits

fr
door fritsje60 - May 24, 2009 om 11:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Matusso,

Zie mijn antwoord aan Dirck.

Overigens staan de bestanden wel op de DVD.

Gr. Frits

edwardus
door edwardus - May 24, 2009 om 11:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zult waarschijnlijk de brander de sessie moeten laten afsluiten. Probeer maar met een RW schijfje zou ik zeggen.

dirck
door dirck - May 24, 2009 om 11:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nog nooit een film op DVD gebrand, maar als ik het goed heb, dan moet je eerst dat MPEG2 bestand omzetten naar een DVD-bestand, dus een VIDEO-TS map met VOB bestanden erin.

MPEG2 zou je wel kunnen branden als SVCD op een CD-schijfje, dus niet op een DVD-schijfje.

Waarschijnlijk als je kiest voor een DVD-video maken in je brandprogramma, dat het MPEG2 bestand automatisch omgezet wordt in het juiste bestand, zodat je je video af kunt spelen in je DVD-speler.

Groet, Dirck

matusso
door matusso - May 24, 2009 om 11:52
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Frits,

U heeft nog geen antwoord op mijn vragen gegeven. Dan wordt het lastig om te helpen.

fr
door fritsje60 - May 24, 2009 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry,

Ik heb inderdaad de film van mijn handicam overgezet op de computer. En vervolgens gebrand op een DVD-R schijfje. En met de recorder bedoel ik inderdaad de DVD-recorder die bij de TV staat. Overigens wordt de DVD ook niet geaccepteerd door de computer (wellicht moet ik een video-bestand downloaden?)

Gr. Frits

dirck
door dirck - May 24, 2009 om 12:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk ook even op Google hoe je dit moet omzetten naar een DVD-bestand.       mpeg2 naar dvd

matusso
door matusso - May 24, 2009 om 12:17
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Frits,

De tweede reactie van dirck is op zich juist. Als u brandsoftware (niet de Windows copiëer-methode) gebruikt kunt meestal kiezen om een video-DVD te branden.

Een andere mogelijkheid:
Bij uw handycam wordt dacht ik ook iets van DVDWrite Express geleverd. Met dat programma kunt de film van uw camera op uw PC overzetten, bewerken en op DVD branden.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2009 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook nog even in de gebruiksaanwijzing van de dvdr. Daarin moet staan welke soorten dvd's en soorten bestanden al dan niet door het appartaat worden ondersteund.

bestespellen
door bestespellen - May 25, 2009 om 13:14
46 Antwoorden / 13 Vragen

Een dvd-speler kan niets met een .mpeg, .mp2 of wat dan ook; de meeste zullen alleen maar op zoek gaan naar de map VIDEO_TS en dan het bestand VIDEO_TS.ifo . Zomaar wat beelden op een dvd zetten werkt niet!

Met bijvoorbeeld NeroVision het filmpje importeren en branden, dit programma zet het dan om in de bestanden die een normale dvd-speler kan lezen. Dit kan ook met het gratis programma deepburner. Ik heb hier echter geen ervaring mee.

edrick3
door edrick3 - May 25, 2009 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik zet altijd eerst de filmbestanden in een map op de computer. Gebruik dan WMM waarin ik deze bestanden importeer. Je kunt ze dan bewerken. De clips sleep ik naar het storybord. Indien klaar: film opnemen op computer. Je krijgt dan een bestand dat je (vanuit de plaats waar je dit hebt opgeslagen) kunt importeren in bv. Nero (een dvd maken). Je kunt hierbij menu maken etc. Daarna op dvd branden en het werkt op (bijna) alle dvd-spelers.

Succes er mee. Met vr,  gr. edrick3

labren
door labren - May 25, 2009 om 14:00
862 Antwoorden / 0 Vragen

welk brand progamma heb je op de computer staan?  want als je een dvd brand met windows media player is de dvd niet afspeelbaar. en ondersteunt je dvd recorder wel mpeg bestanden

bi
door billhunter - May 25, 2009 om 14:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

De film die u heeft omgezet/laten omzetten naar dvd is waarschijnlijk gebrand op een te hoge snelheid, zelf gebruik ik Nero voor deze doeleinden en worden deze films gebrand met de maximale snelheid (tegenwoordige snelheid voor de nu in omloop zijnde DVDs is 16x) dan kan de  normale DVD speler deze niet lezen, het komt met een foutmelding (DVD is vuil) of leest het helemaal niet. Brand deze film met een lagere snelheid, dan is het geen probleem en worden deze gewoon gelezen, de meeste DVDs geven op dat de maximale snelheid 16x is, (de snelheid staat vermeld op de DVD).  Vertrouw hier niet op, maar neem dan een brandsnelheid 4x of 8x. Het process duurt iets langer, maar komt ten goede aan de brandkwaliteit.

labren
door labren - May 25, 2009 om 14:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

maar dat klopt wel want als je de mepg bestanden zo naar een schijf brand zijn ze ook niet afspeelbaar op een dvd player dan moet je een speciaal programmaatje hebben om ze af te kunnen spelen op een dvd player of recorder ik gebruik zelf het progamma FOTO,S op CD & DVD7 deluxe van MAGIX heb daar al menig dvd mee gemaakt ik denk 100.000 foto,s werk perfect, maar als het goed is moet je die mappen die je naar dvd gebrand heb wel op je computer kunnen openen en in kunnen zien.

labren
door labren - May 25, 2009 om 14:18
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik vergeet nog wat te vermelden als je nero 7 0f 8 of 9 op je computer heb staan daar zit ook zo,n soorgelijke foto progammaatje in die ongeveer het zelfde werkt als magix

johnny6
door johnny6 - May 25, 2009 om 15:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Fritz. Zelf gebruik ik het programma "ConvertxtoDVD" met uitstekend resultaat. Vrijwel alle formaten worden automatisch omgezet naar dvd.

lu
door luciel - May 25, 2009 om 15:25
13 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zijn dat het inleglaatje van uw DVD-speler vervuild is met vuiltjes/stof, óf het schijfje zelf vuiltjes/vingerafdrukken bevat. Wellicht even (voorzichtig!) schoonmaken met een vochtige (niet kletsnatte) doek en daarna voorzichtig met een keukenpapiertje afdrogen. Voor het laatje kunt u bij de electronicazaak een speciaal schijfje kopen met een sponsje erop. Doe dan wel het geluid (en eventueel de TV) aan, want u krijgt instructies te horen of te zien die u moet uitvoeren.
Na het schoonmaken dan nog eens proberen om af te spelen.

Het kan ook zijn dat u nog eens op de DVD-speler en/of in uw gebruiksaanwijzing (nogmaals) na moet kijken of u wel -R moet/kunt gebruiken, misschien heeft u juist +R nodig!
Daarnaast moet u er om denken dat (en dat geldt ook voor CD's waarop je op kunt nemen, je het schijfje NOOIT (lang) in het (zon)licht moet leggen: de schijf wordt dan 'gewist' en kun je daarna niet meer opnieuw gebruiken om te branden, dus weggooien. Dus in een doosje of hoesje op een donkere plek bewaren. De kans is dan ook kleiner dat er krassen op het schijfje komen.
'Te snel' branden, kan ook een oorzaak zijn. Probeer in het brandprogramma het brandproces iets langzamer te zetten (bijvoorbeeld middelmoot of anders op z'n langzaamst).
Het zou ook kunnen dat het schijfje 'defect'is, dan is het advies om het nog eens te proberen met een nieuw schijfje en de defecte gewoon weg te gooien.
Ook heeft een zelf-opname schijfje niet de eeuwige ruimte en moet je dus kijken of je misschien een langere speelduur moet kopen. Denk maar aan de videoband of cassettebandje van vroeger, die kocht je ook naar gelang de lengte van hetgeen je op wilde nemen.
In iedergeval veel succes ermee!

Groeten, Luciel.

wimbremer
door wimbremer - May 25, 2009 om 16:18
122 Antwoorden / 19 Vragen

Wat ik weet van het kopiëren c.q. opnemen van de een naar de andere DVD en afspelen op verschillende recorders en de problemen daarmee: Finaliseren. Er wordt dan een zodanige "code" aan de opname toegevoegd dat "vreemde" spelers dit kunnen lezen.

fi
door fia2008 - May 25, 2009 om 17:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel simpel:
1. zet de videobeelden over van camera naar pc
2. kijk welke type dvd je dvd speler/ recorder ondersteund (dvd-rw dvd+rw dvd- dvd+ etc)
3. brand een dvd met bijv. nero
4. controleer of er daadwerkelijk dvd bestanden zijn aangemaakt op de dvd (de vob en ts bestanden
5. stop de dvd in de dvd speler/ recorder

kan niet mis gaan

mn
door mnl - May 26, 2009 om 00:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kijk eerst via de tv en zet dan de dvd op "Record". Mochten er beelden zijn die je niet wilt bewaren, even op "pauze" en dan weer op "Record" als je de rest wel wilt opnemen. Succes! Groeten, puffie64

ee
door eenweet - May 27, 2009 om 11:03
5 Antwoorden / 8 Vragen

ik zelf heb een philips dvd+R recorder; volgens de gebruiksaanwijzing moet je de dvd-schijf finaliseren; klik op "top menu"(opent het schrijfbewerkingsprograma) en selecteer "finalise disc", druk vervolgens
"ok", selecteer "yes"en druk op "ok" om het finaliseren te starten
dit duurt enkele minuten
nadat de schijf is gefinaliseerd kan de schijf niet meer bewerkt worden of  gebruikt worden voor opnamen

ik hoop dat je hier iets aan hebt
succes

ja
door jaydeed1 - May 29, 2009 om 19:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

DVD wel afgesloten?
En wat voor DVD recorder heb je?