poohhey
door poohhey Feb 27, 2007 om 01:07
Computers & telefonie

Firefox en i explorer

Ik wil die firefox wel eens downen en installeren maar kan ik daarna i explorer ook nog gebruiken? En de favorieten, zijn die vanuit beide programmas te benaderen?

278 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 06:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jahoor, dat is geen enkel probleem. Firefox importeert desgewenst , na installatie, belangrijke inhoud van internet explorer, zoals Uw favorieten cookies enzovoorts, dit kunt U handmatig herhalen wanneer U later bijvoorbeeld nieuwe favorieten in internet explorer heeft en deze in firefox wiolt. Echter, andersom gaat de truuk niet op, internet explorer kan/wil niets importeren uit fioefox.
Als je de kern van internet explorer wilt blijven gebruiken binnen firefox, dan kan dat ook, met de extension/plugin ietab voor firefox http://addons.mozilla.org/firefox/1419/
Succes, Bram

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou natuurlijk ook de portable versie van Firefox kunnen downloaden

http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

Firefox wordt dan in een seperate directory geinstalleerd.
Maar niet via windows.
Maak met de hand een snelkoppeling op je buroblad naar het exe-bestand in de Firefox-directory op je PC.

Ben je Firefox zat of moe ? Gooi die directory gewoon weg en klaar ben je.

Het programma is oorspronkelijk bedoeld voor op de USB stick maar werkt ook prima gewoon onder windows.
Als je van computer wisselt kan je de directory waar het staat kopieren (inclusief add-ins) en kan je gewoon op een andere PC verder werken
Geen enkele instelling gaat verloren.

P.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze allebij op de PC.
Schakel ik van de een naar de ander dan krijg ik alleen het bericht: "Dit is niet uw standaardbrowser. Wilt u deze als standaard instellen? JA -NEE"

Ook als ik op Nee klik dan opent de desbetreffende zonder problemen.

Ik heb overigens niets met "favorieten".

Wis wel regelmatig de "Geschiedenis".

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze laatste vraag is te vermijden door
het vinkje weg te halen bij  Extra > Opties > Tabblad Algemeen > System Defaults (onderaan)

P.