Hv
door Hvdv Aug 29, 2005 om 19:25
Computers & telefonie

Firewall

Hallo,ik heb een vraag ik heb limewire geinstalleerd en nu geeft hij aan dat hij een firewall heft ontdekt hoe krijg ik die firewaal nu weg ik heb windows xp service pack 2

BVD hvdv

408 5 Rapporteer

freya
door freya - Aug 29, 2005 om 19:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hvdv,

Bedenk wel dat een firewall er niet voor niets is. Wil je hem toch (tijdelijk) uitschakelen, ga dan naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Windows firewall -> tabblad: Algemeen en zet daar de firewall uit. (niet vergeten om hem daarna weer aan te zetten)

m.vr.gr. Freya

medialezer
door medialezer - Aug 29, 2005 om 21:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik kan u adviseren om de firewall aan te laten bij het gebruik van limewire. Dit omdat andere mensen die ook limewire gebruiken in uw pc kunnen kijken naar software wat ze van uw pc kunnen downloaden. Limewire is een uitwisselprogramma, en als u uw firewall uit heeft staan kunnen ze allerlei informatie (prive text etc downloaden). en virussen instaleren. U moet het natuurlijk zelf weten.

Groetjes..

sandoor
door sandoor - Aug 29, 2005 om 21:27
36 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht is het een goed idee om de poort die Limewire gebruikt open te zetten voor verkeer voor en door Limewire.

Kun je het programma gewoon gebruiken en heb je toch de bescherming.

/Sandoor

mrx
door mrx - Sep 5, 2005 om 19:29
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met firewire kan iedereen die met dezelfde soort programma's bestanden opvraagt in uw gedeelde bestanden kijken.Wat hierboven veronderstelt wordt is dus niet waar,Een firewall beschermt niet tegen het downloaden van bestanden vanaf een pc die ook limewire gebruikt.U moet zelf goed opletten welke mappen en bestanden u deelt.Deelt u bijvoorbeeld een hele c schijf dan iedereen die op limewire zit dat dus opvragen.Daar kan een firewall niets aan doen.mensen moeten zelf beter opletten en zich altijd veilig wanen dmv een firewall of virusscanner.ADVIES let goed op wat u aanvinkt.Deel nooit hele schijven en kijk goed welke bestanden en mapppen u wilt delen.Anders is het inderdaad een fluitje van een cent om uw hele pc door te spitten.

mrx
door mrx - Sep 5, 2005 om 19:30
27 Antwoorden / 0 Vragen

ik bedoel firewall inpv firewire