ca
door careon Jul 10, 2008 om 13:49
Computers & telefonie

Firewall Zonealarm Comodo

Wij hadden altijd Zonealarm als firewall en dat werkte prima. Nu blokkeerde hij zomaar ineens alle internetverkeer dus ook updaten van antivirus en verzenden/binnenhalen email lukte niet meer. Hij vroeg dus niet om toestemming maar gaf een oranje scherm met "Blocked ...." Ik kan nergens vinden in het scherm van Zonealarm zelf waar het fout ging met toestaan of blokkeren. Ook het terugzetten naar een eerder herstelpunt hielp niet. Ook het opniewinstalleren van ZA hielp niet. Na verwijderen van Zonealarm werkte alles weer dus daar lag het aan?!

Mijn vraag is tweeledig: waar zou ik wel moeten kijken in zonealarm om dit te herstellen.

Verder denken we nu erover om over te gaan op de Comodo firewall gezien de goede recenties maar bij een eerder probeersel werden we gek van alle meerdere malen popups met vragen om toestemming als je maar iets deed. Waarschijnlijk hadden we iets niet goed ingesteld of werkt hij altijd zo?

Weet iemand misschien waar een nederlandse vertaling van de handleiding van Comodo te vinden is. Ik kan hem niet vinden via google.

547 15 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 10, 2008 om 14:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo careon

Waar je moet kijken in zonealarm om te herstellen, moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Handleiding Comodo:

http://www.schoonepc.nl/optim/comodofirewall.html

Misschien heb je hier wat aan.

aajee
door aajee - Jul 10, 2008 om 14:23
118 Antwoorden / 5 Vragen

Op Webwereld las ik dat een patch van Microsoft tot gevolg heeft dat Zonealarm kuren krijgt. Voor een discussie/oplossing zie dslreports.com of ga naar de website van Zonealarm (twee manieren )voor een oplossing.

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 14:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt altijd Zonealarm deïnstalleren en waarschijnlijk daarbij de instellingen bewaren. Herstarten en daarna de nieuwste versie weer installeren.

Ook een goede firewall (en minder complex dan Comodo) is de firewall van PC-Tools. Zorg wel dat je met de PC-Tools firewall niet de betaalde versie van Spyware-Docter mee installeert.

De beste gratis firewalls vind je hier op een rijtje (Lees de instructies!):
http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareve.php

GSM

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 14:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn problemen van ZA bekend met Vista SP1 of mogelijk is ook de recent door Microsoft vrijgegeven patch voor het DNS-lek een oorzaak.
De DNS-patch voorkomt dat je nog ongemerkt door malware naar een verkeerde website (die precies nagebouwd is van het origineel) geleid kunt worden.

GSM

poltol
door poltol - Jul 10, 2008 om 14:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Een "foutje"van Windows update. Bericht komt van nu.nlUpdate voor Windows bijt ZoneAlarm

AMSTERDAM - Gebruikers van het populaire firewallprogramma ZoneAlarm krijgen geen verbinding meer met internet na installatie van een update voor besturingssysteem Windows XP.
Chris Heijmans

ZoneAlarm is beveiligingssoftware die ongewenste indringers van pc's moet weren. Dat doet het programma onder meer door een aantal systeembestanden van Windows in de gaten te houden.
<SCRIPT language=JavaScript type=text/javascript>
if (typeof(dartarguments6)!='undefined') {
if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000);
if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1;
document.write('');
}

<SCRIPT language=JavaScript src="http://ad.nl.doubleclick.net/adj/P4442.Nu.nl/internet.artikel;sz=336x280;tile=2;kw=;ord=649401443671818?" type=text/javascript>

Een recente beveiligingsupdate voor Windows XP veroorzaakt veranderingen in die systeembestanden, waardoor ZoneAlarm de internetverbinding uit voorzorg verbreekt.

Update

De makers van ZoneAlarm hebben inmiddels een update van de software uitgebracht, die het probleem moet verhelpen.

vr.gr. poltol

ca
door careon - Jul 10, 2008 om 14:59
16 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt allemaal voor het antwoord. Weet nu in ieder geval waar het aan ligt. Beste antwoord kon ik niet kiezen want allemaal goed.

Maar wel: Gisteren de nieuwste versie van Zonealarm opnieuw geinstalleerd maar bleef dezelfde problemen geven dus moet toch aan de beveiligingsschuif gaan zitten denk ik

Careon

birdies
door birdies - Jul 10, 2008 om 18:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nou, dit topic had ik dus 24 uur eerder moeten lezen!  Dit hele gebeuren heeft me lekker bezig gehouden! Uur aan de lijn gehangen met Ziggo, vanmorgen monteur langs geweest, zijn laptop deed het, dus voor Ziggo probleem opgelost. Toen de conclusie getrokken dat mijn ethernetkaart kapot was, dus nieuwe gekocht. En nog deed internet het niet.
Toen pas ontdekt dat ZoneAlarm de boel blokte, maar ja, daar kijk je niet meteen als internet het ene moment nog goed draait en het andere moment niet. Grrr, dank u MS.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 11:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

ZoneAlarm heb ik ook jaren gebruikt en dat is op zich een prima product. Jammer dat Microsoft het nu tijdelijk verziekt voor de vele miljoenen ZoneAlarm gebruikers.

Verder ben ik sinds een paar maanden overgestapt op Comodo en ben daar erg van onder de indruk. Het heeft ook naast de gewone firewall instellingen voor systeembeveiliging (Defense+). Die kunnen wel als hinderlijk ervaren worden door de gemiddelde gebruiker, want je kunt je systeem behoorlijk dicht zetten, waardoor je vaak vragen krijgt van Comodo ("programma xyz wil iets; mag dit?"). Dit kun je dus ook uitzetten bijv. door Defense+ uit te schakelen.

birdies
door birdies - Jul 12, 2008 om 11:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edwardus: Comodo ook een tijdje gehad, maar om de haverklap allerlei waarschuwingen enz. zit ik ook niet op te wachten. ZoneAlarm er af gegooid (ook de update  die na de MS update op hun site staat, gaf errors), was het allemaal goed zat. Gebruik nu gewoon de Windows firewall als ook de routerfirewall. Geeft voldoende bescherming. Als antivirus heb ik nu spyware doctor (anti-virus + anti-spywarepakket)

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 12:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals: al die "hinderlijke" meldingen kun je uitschakelen door de extra functionaliteit Defense+ niet te gebruiken.

De Windows Firewall geeft een VEEEEL slechtere bescherming dan Comodo en ZoneAlarm, want geen enkele vorm van uitgaande bescherming.

birdies
door birdies - Jul 12, 2008 om 13:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Samen met de firewall in mijn router ben ik prima beschermd.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 13:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daarmee heb je nog steeds geen bescherming voor uitgaand verkeer, maar als jij dat voldoende beschermd vindt moet je dat helemaal zelf weten. Ik zeg alleen nog een ding: malware.

birdies
door birdies - Jul 12, 2008 om 13:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zoals ik boven al schreef: Als antivirus heb ik nu spyware doctor (anti-virus + anti-spywarepakket); daarnaast ook nog a-squared.

Ik surf al zo'n 15 jaar en nog nooit! last gehad van virussen, malware, trojans enz. enz. Zelfs nooit spam!!
Trouwens ik gebruikte Comodo voordat uberhaupt defense+ daar een onderdeel van was.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 13:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weet je nu nog niet dat ook de allerbeste virusscanner niet alles kan? Enfin, mijn argumenten wil je niet horen. Mij best hoor, ik kan ook mijn tijd en energie aan iets anders besteden.

Sorry vraagsteller, dit gaat inmiddels niet meer 100% over je probleem. Ik zal ook niet verder discussiëren met Birdies.

birdies
door birdies - Jul 12, 2008 om 14:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nee, inderdaad, jouw argumenten hoef ik ook niet te horen. En dat geen enkele virusscanner alles tegen houdt is mij ook bekend. Op het gebied van beveiliging hoeft niemand mij iets te vertellen. Ik moet degene die al 15 jaar probleemloos dagelijks surft, nog tegen komen.
Zoals je al zei: einde discussie.