tontoos
door tontoos Dec 28, 2019 om 08:57
Computers & telefonie

Foto openen in map

Ik heb geen smartphone en maak mijn foto's met een Canon cameraatje.
Om de foto's op mijn laptop te zetten haal ik het kaartje uit de camera en doe ik het in de kaartlezer maar wordt in de meeste gevallen niet geopend.
Ik heb al een paar keer geprobeerd via clubs etc. maar die sturen me naar zoals het hoort maar dat werkt bij mij niet, zo nu en dan wordt er een afbeelding geopend.

1375 9 Rapporteer

ma
door malty - Dec 28, 2019 om 10:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens of deze 'handleiding' u verder helpt
https://vinkacademy.nl/fotografietips/fotos-op-computer-zetten/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2019 om 10:15
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Kunt u de camera niet via USB koppelen aan de laptop? Welk fotoprogramma benut u?

Een optie kan ook zij": toch even binnenlopen bij een vakfotograaf voor kort advies.

Nog een vraag: wat gebeurt er als u de kaart in de laptop plaatst en er dan een klein betandje op plaatst. lukt dat wel? Of wordt de kaart dan ook niet gelezen en is er op schrijven niet mogelijk?

De
door DennisR - Dec 28, 2019 om 10:19
8 Antwoorden / 2 Vragen

Het klinkt alsof uw SD kaartje niet meer helemaal goed is, ik zou maar eens een ander kaartje proberen

tdmduc
door tdmduc Dec 28, 2019 om 14:05
703 Antwoorden / 2 Vragen

Waaruit blijkt dat dan?

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2019 om 11:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als het goed is heeft u bij de camera ook een USB snoertje. Gebruik dat en kopiëer de betreffende foto's, met de verkenner, naar de pc. Soms komt het voor dat de lezer door het type foto niet gelezen kan worden, een probleem waar ik zelf ook een enkele keer tegenaan loop met mijn Canon.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2019 om 13:37
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u ook nog kan proberen is de rechtermuisknop gebruiken, het kan zijn dat er dan een menuutje tevoorschijn komt met openen er tussen.
Dat gebruik ik altijd als iets wat voor de hand ligt niet lukt.

tdmduc
door tdmduc - Dec 28, 2019 om 13:55
703 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals bij vele vraagstellers de laatste tijd, worden er niet of nauwelijks specificaties van de omstandigheden mee-gepost.

Dit is erg belangrijk om een goed antwoord of advies te kunnen geven.

Ook nu weer veel goedbedoelde reacties van iedereen maar we weten alleen maar dat er iets is met een SD-kaartje en een computer.

►Laptop of pc?

►Windows?of Apple?

►Wat is het merk van de gebruikte camera?

►Welke software gebruikt de vraagsteller? Of helemaal niet?(standaard Windows fotoviewer?)

►Komt er überhaupt een schermmelding op het moment van de kaart insteken?

too many questions....

gsm
door gsm - Dec 28, 2019 om 16:59
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Kaartjes zijn gevoelig voor vervuiling van de contacten. Raak de contacten daarom ook niet aan met je vingers.
Gebruik een iets vochtig wattenstaafje en poets indien nodig hiermee voorzichtig de gouden contacten van het kaartje schoon.

Op de laptop kun je het beste eerst de Verkenner van Windows openen en daarna "Mijn computer" selecteren.
Je krijgt dan de hardeschijf partities te zien.

Steek nu het kaartje met de foto's in de daarvoor bestemde sleuf.
Als het goed is verschijnt het kaartje in de Verkenner, als onderdeel van "Mijn computer".
Je kunt het kaartje openen door er dubbel op te klikken.
Daarna kun je de map DCIM, waarin zich de mappen met foto's bevinden, openen.
DCIM is de afkorting voor 'Digital Camera IMages'.

De foto's, die je interessant vindt, kun je Selecteren en daarna Kopiëren.
Open vervolgens de map waar de foto's naar toe moeten en klik op Plakken.

suzanne1957
door suzanne1957 - Dec 30, 2019 om 04:56
31 Antwoorden / Vragen

Mijn vader is nu 93 en gaat geregeld met zijn fiets biljarten. Heeft van zijn kleinkinderen een Samsung A 50 van 150 euro gekregen. We hebben nog nooit iemand zo gelukkig gezien. Maakt veel foto's en zet die als ie thuis komt via een app alles op de PC. Het Canon cameraatje is al lang ingehaald met de goedkoopste smartphone.

diumenge
door diumenge Dec 30, 2019 om 05:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Boeiuh.

gerbera
door gerbera Dec 30, 2019 om 09:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mooi dat uw vader blij is maar wat dit met de vraag van doen heeft ontgaat mij totaal. Hoezo achterhaald, ik schiet er al jaren prachtige foto's mee. Een telefoon is om te bellen en een fotocamera om foto's te maken.

edrick3
door edrick3 Dec 30, 2019 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

gaat geregeld met zijn fiets biljarten
Dacht dat je dat met een keu en ballen doet. ;-)