cr
door creppy Sep 29, 2005 om 17:19
Computers & telefonie

Foto vergelijking

Ik heb een fotobestand van een niet-meer actieve collega. ik wil graag vergelijken of foto's in mijn bestand overeenkomen met foto's uit zijn bestand. daarbij zal het niet zo zijn dat de foto's onder dezelfde naam zijn opgeslagen. naamgeving van foto's is immers afhankelijk van je eigen idee. anders kon ik via de functie "zoeken"natuurlijk uitzoeken of er gelijknamige bestanden zijn. is er een systeem wat zoekt naar vergelijkbare foto's in twee bestanden , zuiver op basis van beeldherkenning?

476 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Creppy,

Er bestaat wel degelijk een programma met foto herkenning maar of dat op jouw computer wil draaien, ik vraag het me af. Buiten dat zal het ook wel niet te betalen zijn.

Ik heb wel een tip voor je dat het vergelijkingsproces aanzienlijk verkort.

Kijk naar de datum en sorteer ze daarop, scheelt al een heleboel.

Verder kan ik je niet helpen,
Succes

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

het beste kun je (een aantal programma's onderteunen dit) zoeken op exif-informatie. Dit is informatie over de precieze datum, tijd, soort camera en allerlei instellingen van de camera waramee de foto is gemaakt. Deze exif-informatie is nog aanwezig in de foto's als dit altijd JPG of RAW foto's zijn geweest. als de foto's zijn bewerkt met photoshp (via tiff e.d.) is de exif informatie gewist.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt natuurlijk wel op grootte en inhoud beoordelen, zie
http://www.google.nl/search?q=find+duplicate+photo+compare++files+filesize
maar eens

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom jij in gods naam aan 580 punten. Ik heb de afgelopen dagen wat antwoorden van je gelezen en - sorry dat ik het moet zeggen - maar ze slaan doorgaans kant noch wal.

Echt ongelooflijk!!!

Hansie123

ve
door verwijderd - Sep 30, 2005 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hansie,

Ik heb de antwoorden van Willemg/Hell-Rider even vergeleken met jouw positieve inbreng, die jij hebt gegeven in deze rubriek tot op heden. De 580 punten schieten in vergelijk daarmee tekort. De pot verwijt de ketel....?

Brynnar