themilkman
door themilkman Mar 4, 2004 om 12:07
Computers & telefonie

Foute Reparatie van PC

Mijn Opa heeft een pc, die een keer defect is geraakt. De voeding van de computer was kapot.
Nu is hij bij Pachard Bell gerepareerd voor 250 Euro.
Een absurt bedrag, maar de reparatie is nog eens verkeerd uitgevoerd ook.

Op de voeding zat altijd een aansluiting om het geluid te voeden. Dus hebben de boxen geen extra stekker nodig, maar stop je die zo rechtstreeks in de voeding.

Maar hun hebben dus de voeding vervangen door een voeding zonder die aansluiting.
Ik vind wel dat hij waar voor zijn geld moet krijgen.
Kan ik nu gewoon terug gaan naar de winkel? Ik vind dat dit wel kosteloos moet worden opgelost.
Omdat mijn opa niet veel van die dingen weet, zijn we pas 4 maanden na de reparatie er achtergekomen waarom het geluid het niet deed.

Dus wat voor rechten heb ik nu? Want het probleem ligt volgens mij bij de reparateur...
Wie geeft mij even advies?

717 6 Rapporteer

el
door ellepv - Apr 16, 2004 om 12:57
40 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies, doe noooooit zaken met packard bell. Wij hebben een pc van hun gehad die het vanaf dag 1 niet goed gedaan heeft. Ook laten repareren, maar heeft nooit geholpen. Toen ook vanalles geprobeert, maar heeft uiteindelijk alleen veel gekost en niets opgeleverd. Na een jaar touwtrekken hebben we de moed maar opgegeven. Packerd Bell is gewoon een heel lomp bedrijf en die zullen niet doen wat ze niet willen. Zelfs rechtsbijstand verzekering heeft niets uitgehaald.
Sterkte ermee!

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 12:57
8 Antwoorden / 2 Vragen

Daar heb je gelijk in. Maarjah die pc is er, en ik wil er wel het beste van maken.
Ik heb veel slechte dingen van PB gehoort, maar mijn opa had em al voor dat ik het wist...

el
door ellepv - Apr 16, 2004 om 12:57
40 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je met je verhaal terecht bij iemand die een computerbedrijf heeft of zo. Misschien willen die voor een redelijke prijs daar eens naar kijken? Ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht heb je van die winkeltjes waar ze pc's bouwen en nakijken. Het was uiteindelijk een vriend van ons die het kreng aan de praat kreeg! Succes ermee.

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 12:57
8 Antwoorden / 2 Vragen

Tjah... Maar tis een idiote Packard Beel voeding... Dus niet standaard. Anders zou ik het ook zeer goedkoop kunnen oplossen.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:57
763 Antwoorden / 1 Vragen

Als je hem via een winkel hebt laten repareren zou ik zo en zo mijn beklag gaan doen, kijk even of je een goede verkoper vind die geneigd is dit probleem op te lossen, misschien zit er nog garantie op het vervangen onderdeel al heb ik hier een hard hoofd in, wettelijk heb je recht op een deugdelijke reparatie in de praktijk verplichten ze je vaak om extra verzekeringen af te sluiten. maar als ik jou was zou ik toch maar even verhaal gaan halen bij de winkelier en kijken of er iets is op te lossen je kan het altijd proberen
veel succes.

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 12:57
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt.
Ik zal wel ff een behulpzame verkoper zoeken!