Garantie
De garantie is slechts 1 jaar. Wat ik mij afvraag is of ik geen langere levensduur van de kap had mogen verwachten van een laptop voor zoveel geld.
Kan iemand mij hierin adviseren?
Gr. Joyce
Dag Joyce, ja dat mag je zeker verwachten. Het is altijd weer een probleem met onze verwachtingen en wat werkelijk is. Zo heb ik een Candy combi koelkast en vriezer en na één jaar was het rubber al stuk, terwijl ik het netjes onderhoudt met talc etc. Als je dan belt vervangen ze geen rubber, dan moet er een nieuwe deur in met rubber. Ik bedoel maar. Je recht hebben en krijgen. Nou ik heb het maar zo gelaten en bij mijn volgende koop weer oppassen geblazen.
Je kunt misschien vragen of ze het willen repareren en dat jullie dan de kosten delen, vanwege het jaar dat je het hebt gebruikt. wie weet lukt dat. Laat ze maar weten dat je je als klant erg teleurgesteld voelt, bla bla...Hartelijke groet, Elena
De meeste laptops hebben in het midden een knop voor openen en sluiten en helaas doen vele het op een hoek dicht!
Dan krijg je torsie krachten op het scherm en als je het in het midden zou pakken niet!
Dit is de oorzaak van vele problemen, maar omdat niemand een waarschuwing plaatste zit je met een probleem!
Soms is het met openen en van binnenuit smelten met soldeerbout en dan een dunne lijm laag van 2 componenten lijm en laagje stof ( oude spijkerbroek) als versteviging voldoende, dus wel repareerbaar tegen redelijke kosten!
Zelf al diverse zo gebroken hersteld dus als je handig bent of durft?
Let op schroefjes, soms verschillende lengte of dikte dus niet zomaar raak schroeven, anders weet je het later niet meer!
het kan niet zijn gekomen door daar te openen, want het is de hoek bij het scharnier en niet de bovenkant. het zit nog wel vast, maar er zit een soort barst in, dus lijmen is tot nu toe in iedergeval geen optie. misschien over een paar weken of maanden
Beweeg het scherm van een laptop nooit door het bij een bovenhoek vast te pakken!
Door het scherm steeds bij de bovenhoek vast te pakken bij het openen of sluiten treedt op den duur dit probleem, juist bij de scharnieren op.
Door de verwringing die dit teweeg brengt, ontstaan vrij grote krachten die tot materiaal moeheid kunnen lijden. Ik had echter niet gedacht dat een Toshiba hier na een jaar ook al last van zou kunnen hebben.
Het scherm van een laptop moet en mag alleen bovenaan in het midden vastgepakt worden bij het openen of sluiten.
GSM
Nou, dan heb ik misschien goed nieuws, wel handig als je kassa doet en een maatje aan de telefoon hebt die hetzelfde als u heeft meegemaakt. Maatje is naar Zwolle gegaan met zijn Toshiba laptop en hij had exact hetzelfde en het is daar gratis gemaakt. Het was buiten de garantietermijn om. Service van het bedrijf, dus ik zou zeggen op naar Zwolle of bel ze daar eens op. Succes ermee, Elena
Owkee, super.. bedankt voor de tip.. de winkel zou met toshiba nog even gaan overleggen, maar die had er weinig vertrouwen in, dus op deze manier heb ik nog wat achter de hand..! heel erg bedankt..
WAARNEER U EEN PRODUCT KOOPT BOVEN DE 100 EURO,EN KRIJGT MEN DE AANBIEDING VAN 5JAAR GARANTIE,DOE DIT ZEKER WEL,U BETAALD EENMALIG 30 OF 50 EXSTRA,MAAR U BENT WEL BLIJ ,ALS U MERKT DAT ER EEN SCHEURTJE,ONTDEKT IN UW DURE LAPTOP,JA EEN JAAR,EN U HAD DE AANBIEDING NIET GEDAAN,DAN ZOU U EEN PROOBLEEM HEBBEN EXSTRA KOSTEN,EN BOOS OP U ZELF,DAT U DE LAPTOP NIET GOED HEEFT GECONTROLEERD OP GEBREKEN,EN ZELFS DE BON ONLEESBAAR IS GEWORDEN,VELE WINKELS ZEGGEN DE BONNEN TE VERBETEREN,NU GELOOF ME,MEN DOET ER NIETS AAN!!!!!!
EN ALS JE NA EN JAAR DEZE BON HEB GEVONDEN,IS HIJ DAN NOG LEES BAAR,NU 80& NIET MEER LEESBAAR!EN WEG IS BEWIJS VAN JE AANKOOP+GARANTIE!
EN BIJ 5 JAAR,,IS DE BON OOK NIET MEER LEESBAAR MAAR IN DE WINKEL MOETEN ZIJ WEL EEN COPY BEWAREN,,DAAROM,ZET U GARANTIE BON OP U PC,SCAN DE BRIEF EN SLA HEM OP IN UW AFBEELDINGENMAP,OF MAAK EEN BRIEVENMAP AAN.ZOALS GIF OF JPG AFBEELDING 1,VERANDER NA HET SCANNENDE NAAM AFBEELDING IN EEN ANDERE NAAM GARANTIEMAP1,PLAATS DE GESCANDE NOTA ID DE MAP MET DE NAAM GARANTIE!!! BON EN DE NAAM VAN HET FILIAAL WAAR U DE LAPTOP HEEF GEKOCHT.ALS U EEN OF EEN LCD SCHERM,VAAG HOE LAN GEEN PRODUCT MEE GAAT,AFGEZIEN HOE MEN ER MEE OMGAAT LAPTOP ZEGT MEN BV.6A7JAR ,NEEM DAN ALTIJ DE EXSTRA GARANTIE,HET KAN U EEN HOOP ELLENDE BESPAREN,EEN DING NOG BETAAL NOOIT CONTANT,MAAR VIA EIGEN PIN OF VISA KAAART,WANT AFSRIFTEN ZIJN ZELFS NA 10 NOG LEESBAAR!!!!!!!
Ik heb een heel andere en zeer positieve ervaring.
Bij Dell in mei 2006 een laptop gekocht. December 2007 begaf hij het, en wel totaal. Niks meer mee te beginnen. Helemaal onbruikbaar. Na een gesprek met de helpdesk kon men mij niet telefonisch helpen omdat het een zeer ernstig probleem was. Ook al was de garantietermijn al 1/2 jaar verlopen, zou dit toch als garantie worden behandeld en kon ik rekenen op het bezoek van de monteur vanuit Amsterdam met alle onderdelen die mogelijk zouden moeten worden vervangen in z'n reparatiekoffer.Bij binnenkomst vertelde hij nog dat hij een hele nieuwe PC aan onderdelen had meegebracht. Het kostte ons helemaal niets. Wij werden zelfs na een paar dagen opgebeld of we tevreden waren !Zo kan het ook. Laat dit aan Toshiba lezen !
Hi Joyce,
Volgens het Europese Consumentenrecht heb je normaal 2 i.p.v. 1 jaar garantie.
Na 1 jaar zou er wel een gedeelte van de kosten in rekening gebracht mogen worden.
Succes, Tom
Joyce,
Zelf heb ik een Toshiba Satelite Pro L100 en had hetzelfde probleem! Gelukkig voor mij constateerde ik dit binnen 6 maanden, waardoor de argumenten van Toshiba, als zou ik de laptop foutief hebben vervoerd of verkeerd hebben gesloten niet opgingen omdat de bewijslast binnen de 6 maanden termijn van aankoop bij de winkelier/fabrikant ligt. Na enige dreiging met een rechtzaak is de laptop gerepareerd door Toshiba en tot nu toe geen scheuren in het deksel. Ik wens je succes met de reparatie door Toshiba, want het schijnt een productie/montagefout te zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer