Ma
door Mariska.vD May 17, 2021 om 12:23
Computers & telefonie

Garantie laptop

Ik heb een vraag over de garantie van een Lenovo Laptop Thinkpad  P1 i7 10750 H van ruim € 2200,-. Ik heb deze laptop in september 2020 aangeschaft. Nu begint het toetsenbord te schilferen. De bovenlaag laat dus los. Er is geen vloeistof of dergelijke over heen gevallen maar het zou door de zuurgraad van het zweet van mijn handen komen. Alleen gebeurt het niet alleen op de plekken waar normaal je handen tegen aan komen maar ook op andere plekken.Volgens Lenovo valt dit niet onder de normale garantie en kan het alleen gerepareerd/vervangen worden op eigen kosten omdat we geen aanvullende verzekering hebben afgesloten. Nu vraag ik me af of dit klopt of dat er in dit geval nog een wettelijke garantie termijn van kracht is.

2110 26 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 17, 2021 om 12:28
1769 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mariska,

Kunt u een foto maken van het toetsenbord?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2021 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar hebt u die laptop gekocht?

marita5
door marita5 - May 17, 2021 om 13:33
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mariska.Vd ,

Volgens Lenovo valt dit niet onder de normale garantie en kan het alleen gerepareerd/vervangen worden op eigen kosten omdat we geen aanvullende verzekering hebben afgesloten

Wat èèn onzin , u moet bij de verkoper zijn .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( lees ook benedenaan de voorbeelbrieven . en onder : Zie ook )

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 17, 2021 om 14:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zwaar gebruik en  Zuurgraad  is  in theorie mogelijk.

Een metselaar  die  ruwe handen heeft had zelfde probleem.
Ik stuurde deze naar Ali Express en voor  €0,49  incl porto  na  een week of 6 stickers om  op alle toetsen te plakken.

Die bleken langer mee te gaan en  een 2e setje  nu geplakt.
Voor een garantie claim  moet je de laptop inleveren en wil je deze dagelijk nodig  hebbende  enkele weken missen?

Het is per merk  en type  verschillend hoe lang de  toetsen  zichtbaar bleven.
Zelf stickers nodig voor  QWERTY   en  het  ЙЦУКЕН  toetsenbord.

Ma
door Mariska.vD - May 18, 2021 om 13:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat ook niet om de toetsen maar om de behuizing om het toetsenbord heen. Lukt niet om foto's te plaatsen ga dat later nog een keer proberen. De laptop is gekocht via Studywise is speciaal voor studenten. Zo uit mijn hoofd half september 2020 geleverd dus net voorbij de 6 maanden :-(

gerbera
door gerbera May 19, 2021 om 10:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Maak een nieuwe melding en klik vervolgens op Upload een afbeelding, (rechts onder het vak)klik daarna op plaats.

Donuts
door Donuts - May 18, 2021 om 13:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

18 antwoorden??? Ik tel er maar 6.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2021 om 14:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet met uw klachten bij de verkoper zijn. Die moet het voor u oplossen, u heeft zelf niets met Lenovo te maken omdat u het apparaat daar niet gekocht heeft.

Ma
door Mariska.vD - May 20, 2021 om 09:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

foto laptop 1

Ma
door Mariska.vD - May 20, 2021 om 09:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

foto laptop 2

Ma
door Mariska.vD - May 20, 2021 om 09:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

foto laptop 3