bu
door bunkerdorp May 1, 2005 om 12:15
Computers & telefonie

GARANTIE MAXTOR HARDE SCHIJF

Mijn harde schijf van de firma Maxtor is defect maar ik heb nog 2 jaar garantie op deze schijf. Het bedrijf waar deze schijf gekocht is is falliet dus daar kan ik met mijn schijf niet meer naar toe. Na een formulier te hebben ingevuld op de site van Maxtor kreeg ik te lezen dat ik zonder probleem mijn harde schijf kon opsturen naar Budapest waarna ontvangst ik een nieuwe schijf zou krijgen. Probleem is echter dat de verzend kosten niet door Maxtor worden vergoed en ik dus 65,00 aan verzend kosten moet betalen aan DHL. Iemand een idéé hoe nu verder. Als ik de schijf zou opsturen zou ik net zo goed een nieuwe schijf kunnen kopen. Ik vindt dit echter geen service garantie hebben en krijgen tegen een kosten plaatje van 65,00. Bedankt voor ue info c/q lezen van dit verhaaltje.


André

376 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lijkt me erg duur voor iets naar Budapest te sturen........neem eens contact op met TPG of met de Nederlandse inportuer van Maxtor.

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad gewoon via TPG versturen is VEEL goedkoper dan met DHL.

De schijf wel heel goed schokvrij en antistatisch verpakken.

Eerst in een antistatisch plastic zakje.

Dan in centimeters dik schuimplasticen in een stevig kartonnen doosje
verpakken (lees eventuele Maxtor instructies op dit punt goed). 
Vervolgens precies volgens de aanwijzingen verpakken met vermelding van
het door Maxtor op te geven RMA-nummer.



Groeten,

GSM





ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag andré,


Omdat je geen gebruik kunt maken (althans niet volgens Maxtor) van de consumentenregelgeving zoals die nu in Nederland is, kun je uitsluitend gebruik maken van de fabrieksgarantieregels die Maxtor zelf heeft opgesteld. Het verbaast me al dat je drie jaar garantie van hen hebt en niet één jaar, omdat zij destijds (begin 2003) tegen alle Europese regelgeving in, duidelijk hebben aangegeven dat ze niet rechtstreeks iets met de consumenten te maken hebben maar uitsluitend verkopen via distributeurs. In een fabrieksgarantieregelingen kunnen allerlei beperkingen worden aangegeven (waaronder de verzendkosten), zolang die beperkingen niet strijdig zijn met de hier vigerende wetgeving. Verzendkosten ten laste van de koper is een voorbeeld hiervan. In die zin is het beter een nieuwe harde schijf hier via een normale verkoper te kopen. Dan heb je wél wettelijke garantie (zolang de verkoper tenminste niet failliet gaat). Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Lezers, bedankt ik zag dat het pakketje wat 900 gram weegt 8.95 kost en is dus veel goedkoper dan met DHL.


Nog even reageren op het laatste antwoord in deze rubriek. Na het invullen van de gegevens die op de harde schijf staan zoal serie nummer kreeg ik van Maxtor een automatisch mailtje waarin stond dat er nog 2 jaar garantie op de schijf stond en kreeg een RMA nummer met gegevens waar de schijf naar toe kan worden gestuurd. Budapest is waar hij naar toe moet en dat binnen 90 dagen. Dus dat Maxtor ook nog met particulieren werkt prettig. Bedankt voor de reacties.


André

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 04:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maxtor is sowieso relaxed wat dat betreft. Heb al meerdere schijven opgestuurd waarvan de garantieperiode verlopen is. In veel gevallen boeit ze dat niet eens en ik heb zelfs een keer een volledig nieuwe schijf terug gehad van ze. Moet wel toegeven dat veel van deze dingen voor 2001 gebeurd zijn, maar dan nog: ik zweer bij Maxtor!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer