Garantie op HP gekocht bij Staples
Nog geen 2 jaar geleden HP laptop gekocht via Office Center (Staples)
Binnen een jaar bleek de harde schijf kapot en werd onder garantie gerepareerd door HP. Nu is laptop weer kapot en onderzoek wijst uit dat moederboard kapot is.
De laptop wordt niet intensief gebruikt.
"Normaal" zit op een HP product 2 jaar garantie (EU regels), maar HP blijkt een overeenkomst met Staples te hebben waarbij de garantie is afgekocht en nog maar 1 jaar is.
De helpdesk bij HP gedraagt zich zeer (maar dan ook heel erg) hautain en vermeldt alleen dat er geen garantie meer is, terwijl EU regels toch voorschrijven dat op dit soort producten minimaal 2 jaar garantie moet worden geboden? Daarnaast mag je toch verwachten dat een laptop van een "kwaliteitsmerk" als HP het niet 2 x binnen 2 jaar begeeft......
Sta je dus met je dure laptop: binnen 2 jaar 2 maal kapot, maar garantie: ho maar !!! (maar wel een factuur voor "onderzoek" naar de fouten op de computer.....dus nog steeds een kapotte laptop en bovendien nog eens een factuur voor verricht onderzoek door Staples)
Wat is hieraan te doen??
Mij lijkt dat er meer "slachtoffers" van dit soort praktijken moeten zijn en mogelijk zit er wel een onderwerp voor de BELBUS in.....
Staples is toch voor niet voor consumenten maar voor ondernemers? Dan heeft u niets aan de Belbus, aangezien Kassa een programma is voor consumentenproblemen.
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u die inschakelen, want nog steeds houdt u recht op een product dat aan de verwachtingen moet voldoen die u op basis van de overeenkomst mocht hebben. Daarvoor moet u bij Staples zijn en niet bij HP.
Dus bij een laptop (dezelfde laptop van hetzelfde merk die men elders ook kan kopen) gekocht bij Office Center (momenteel Staples) sta je dus volledig in de kou!!
Geen reclame voor Staples.
En.....ondernemers zijn toch ook consumenten? Als ondernemer met hetzelfde product als je ook elders kunt kopen blijk je dus maar 1 jaar garantie te hebben terwijl je op hetzelfde product ergens "in de winkel" koopt 2 jaar garantie hebt. Die logica zie ik dus even niet......
Bij Staples koop je volgens mij vooral wegens het voordeel op de prijs. Bij de groothandel mag je wel goede producten verwachten, maar kun je denk ik in de regel geen garantieregelingen verwachten zoals bij winkels voor de gewone consument. Je bent in principe direct afhankelijk van de fabrieksgarantie, tenzij anders overeengekomen.
Als je zo graag volledige garantie van twee jaar wil, koop dan de spullen gewoon in een winkel die dat ook hanteert, maar misschien wel iets duurder is.
[quote=degooyer schreef op woensdag 6 nov 2013, 12:15]
En.....ondernemers zijn toch ook consumenten? Als ondernemer met hetzelfde product als je ook elders kunt kopen blijk je dus maar 1 jaar garantie te hebben terwijl je op hetzelfde product ergens "in de winkel" koopt 2 jaar garantie hebt. Die logica zie ik dus even niet......
Consumentenrecht is niet van toepassing voor ondernemers. Garantieregels zijn totaal anders. Bij consumenten moet een leverancier garantie geven, bij zakelijk gebruik is dat niet verplicht. Daar kan je garantie ook als een betaalde dienst verkopen als leverancier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer