Garantie Packard-Bell
Mijn laptop van 14 maanden oud, doet het niet meer voor andere zaken dan email (hij word te heet en gaat dan binnen 5 minuten uit).
De fans zijn allemaal schoon en is dus duidelijk de processorfan. Kan alleen nog surfen als het zonder video is.
Bezoekje aan IT's en ik kreeg te horen dat als ik naar Packard-Bell zou bellen dan zou het zo geregelt zijn, via IT's gaan er zeker 8 weken overheen.
Telefoontje met Packard-Bell en de vrouw (stephanie 15) ging me een lijst voorwaarden opnoemen waar ik aan moet voldoen om uberhaupt een 2de jaar garantie te krijgen. Mijn garantie was namelijk na 14 maanden al verlopen volgens haar. Ik kon echter een 2de jaar aktiveren echter onder voorwaarde.
Nu is mijn vraag:
als ik hem naar it's breng dan dienen hun mij toch gewoon tijdelijk een andere laptop te geven?
twee maanden kan ik hem namelijk niet missen en zal anders zelf tijdelijk een andere moeten kopen!
Weet niet wat ik moet doen, packard-bell zegt me te willen helpen onder voorwaardes (dwz ze maken een in ieder geval een rekening en kijken daarna of ik hem moet betalen, maar heb met hun geen overeenkomst) en IT's zegt dat ik beter naar de fabrikant kan gaan anders duurt het 8 weken.
Heb toch wel iets van rechten en zo ja, hoe claim ik die?
Als je pc defect is en je wil garantie moet je naar je verkoopadres, dus IT's.
It's is niet verplicht je een "leen pc" te geven. Daar zijn al tig discussie over geweest. Doen ze dit wel heb je mazzel.
Je garantie is officieel over en de fabrikant wil je onder voorwaarden, maar niet zwart op wit, helpen. Dit kan goed en fout gaan, zekerheid nul. Misschien dat It's meer voor je kan bereiken, maar dat is ook onzeker.
It's zegt (mogelijk om er zelf vanaf te zijn?) ga maar naar de fabrikant.
Je schrijft "en zal anders zelf tijdelijk een andere moeten kopen" snap ik niet. Tijdelijk een andere kopen? En daarna?
nou ja, 8 weken is gewoon veel te lang. dus simpele laptop voor die tijd en daarna marktplaats.
toch las ik dat de reparatie voor mij geen overlast mag geven. dat doet het dus wel.
ik begrijp dat packard-bell dit op deze manier mag doen omdat ik met hun geen overeenkomst heb.
volgens it's sturen ze me naar fabrikant omdat het dan sneller gaat.
verschil in tijd is echter meer dan 6 weken (aldus verkoper)..
Een laptop behoort langer dan 14 maanden mee te gaan. Dus moet It's zijn verantwoordelijkheid nemen en het niet afschuiven op de fabrikant.
Vladja
Het mag in zoverre geen overlast geven dat je hem bv een jaar kwijtbent, een normale reparatietermijn ( en bij grote bedrijven zit je zo aan 8 weken ) daar zul je echt mee akkoord moeten gaan.
Wat ik dan niet snap je kan je laptop niet missen maar koopt wel zo'n bagger apparaat van packerd hell wat de grootste budget zooi is die er maar bestaat.
Uiteraard is je garantie voorbij en mag je blij zijn als je onder coulance evt geholpen word.
Het grote probleem met consumenten is dat men een laptop wil gebruiken als een normale pc en daar zijn ze niet geschikt voor.
Regelmatig zelf de stofzuiger op je ventilators zetten kan al veel leed besparen, nu zal het waarschijnlijk al vastgekoekt zitten aan je processor koeler.
En dat krijg je niet los zonder hem open te halen.
Als je iets meer geld uitgeeft breng je hem naar een lokale goede pc reparateur dus geen student zonder kvk en garantie en laat hem voor je maken dan ben je hem 1 a 2 dagen kwijt.
heb hem goed schoon gehouden en als ik het allemaal lees geloof ik dat ik hem zelf maar even service beurt geef. veel te veel gedoe.
had ik niet gedaan omdat het garantie is en ze mischien zegels in hebben zitten.
heb 30 jaar ervaring met computers dus dat is het punt ook niet.
ik ben lichtontwerper en renderen etc doe ik toch echt op een normale pc.
maar webapps moeten op een laptop toch geen probleem geven dacht ik zo.
programma dat ik gebruik draait zelfs op 200mhz thinclient.
mijn android doet al zwaardere taken.
keuze PB kwam door haast en lokale assortement.. was idd stomme keuze.
maar blijft een apparaat van €500+.
garantie stelt dus gewoon zoveel voor als dat ze je willen geven.
Als je 30 jaar ervaring hebt dan vraag ik me af waarom je dan een PB koopt dat geeft mij het gevoel dat je er weinig verstand van hebt.
Of een PB nu 500 kost of 1000 het is en blijft rotzooi.
Garantie is standaard gewoonweg 1 jaar, daar kan je niet omheen en dit soort dingen zal sowieso nooit onder garantie vallen.
Dit soort laptops zijn niet geschikt voor stoffieg omgevingen als je hem voor je werk gebruikt zul je iets meer geld uit moeten geven voor een stevige laptop die ook stof en waterdicht is.
het is een stofvrije kantoor omgeving en het ging er destijds om dat ik dezelfde dag een laptop met dit formaat scherm moest hebben. ik zit in hellevoetsluis en had geen andere keuze. dat het stomme keuze was ben ik al uit.
garantie is standaard 2 jaar dit is europese wetgeving.
als je apparaat uitvalt bij normaal gebruik is dat normale garantie.
hij is niet voor onderweg. onderweg hebben we een thoughbook.
Vraag was hoe ik mijn rechten claim.
Niet of ik al dan niet rommel heb gekocht.
"garantie is standaard 2 jaar dit is europese wetgeving"
Garantie is niks standaard 2 jaar PB geeft vanaf fabriek 1 jaar en daar is geen enkele wet die zegt dat PB 2 jaar moete geven.
Dat is de wet van de consumenten organisaties dat is helaas voor u toch echt geen wet.
.... ik heb overigens aan mijn onderzoeksplicht voldaan door van te voren exact te vertellen waar de laptop voor gebruikt ging worden.....
ben gewoon consument hoor.
de wet zegt hier zelfs MINIMAAL 2 jaar . maar een wasmaschine is dit bijv. langer.
Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken. Minimaal is dit 2 jaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer