dawson
door dawson Jan 19, 2016 om 12:00
Computers & telefonie

Geacht panel,

Deze rubriek lees ik niet wekelijks dus het kan zijn dat deze vraag al eerder gesteld is.
vraag: Heeft iemand ervaring met de gratis Ziggo internetbeveiliging "Basis"?
Is deze net zo goed als bijv. gratis Avira ??

Bij voorbaat dank

607 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 19, 2016 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat 'basis' pakket van Ziggo geeft een zeer minimale beveiliging. Dan heeft Avira duidelijk mijn voorkeur. Nog beter is Avast.

marita567
door marita567 - Jan 19, 2016 om 12:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo dawson ,

ik heb geen ervaring met ziggo internetbeveiliging "basis" , wel met gratis Avira en Avast free .
Avira is goed maar ik vond de scan er lang duren bijna 1uur . De beste vind ik Avast free maar dit is persoonlijk .

Avast free kunt uw hier downloaden ,  hebt u ook tevens de handleiding , bij installeren van Avast free kiezen voor aanpassen , aanvinken bestandsysteemschild ,  Mailschild , Webschild en thuisnetwerkbeveiliging de rest hebt uw niet nodig .
Klik ook na het downloaden op het tandwiel dan kunt u de instellingen aanpassen .

Succes ,
https://www.schoonepc.nl/optim/avastantivirus.html

eclipse
door eclipse Jan 19, 2016 om 13:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marita, wil je erbij vermelden dat schone pc  commercieel is en als je wat wilt  je eerst je email en factuur nummer moet invullen , is geen kritiek op je hulp hoor .. die is altijd lovenswaardig ...

marita567
door marita567 Jan 19, 2016 om 13:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen

geen idee wat u hier mee bedoelt , dit gaat over Avast free waarom moet je dan je email en factuurnr invullen ? Ts hoeft alleen maar op de link te klikken om Avast free te downloaden .
Ik heb dit zo gedaan en nergens een email / factuurnr moeten invullen . ik zie dit niet als kritiek , als uw mij ergens op wijst zie ik daar geen enkel probleem in , mits tot het niet persoonlijk gericht is :-)

eclipse
door eclipse - Jan 19, 2016 om 13:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ziggo is irritant, continue domeinnamen invullen , waar je bij de meesten aanvinkt  spam of  ongewenst, moet je bij ziggo even uitvlooien waar de spambak is dan terug  naar je email de link kopieeren en dan plakken, dan maar hopen, jammer dat ze die van upc  niet hebben meegenomen vrij veel mensen kiezen voor avast @ Dawson,  http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2388652,00.asp   keuze pakket  freeware top tien .. het is van pcmagazine, dus niet subjectief. klik hier voor de top 10

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2016 om 19:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er is niets mis met de link van @marita567, de aanklikbare link van Schoone naar Avast leidt naar de website van de makers waar het programma gedonwload kan worden, dus zoals het hoort. Schoone voegt geen reclame o.i.d. toe.
Wel geldt dat het in het algemeen verstandiger en handiger is om een link te plaatsen waarmee je direct op de site van de makers/ontwerpers van een programma belandt, maar daar vind je dan weer geen instructies en toelichting zoals door schoone worden gegeven. Datzelfde geldt voor de gratissoftware site. Ook daarop vind je instructies (en waarschuwingen over waarop te letten) en reviews e.d., maar voor downloaden van een programma wordt men naar de site van de makers/ontwerpers geleid.