ta
door tarwe15 Jan 30, 2023 om 10:47
Computers & telefonie

Gebruik Libre office tekstverwerker.

Als ik een brief  bijvoeg bij een  mail, dan wordt hij weergegeven  in PNG, krijg  niet omgezet  naar PDF.  PNG is vaak niet leesbaar  voor de ontvanger. Omzetten  van Png naar Pdf
via Libre office  gaat niet.
Heeft iemand  ervaring met Free office, werkt die met PDF formaat.
Bvd gr

1180 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 30, 2023 om 10:57
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Een link gevonden waar u misschien  verder mee komt:

https://www.pdfen.com/nl/omzetten-naar-pdf/png-naar-pdf-pdfa-omzetten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2023 om 11:06
16869 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een m.i. merkwaardig probleem. De vraag is dan in welk formaat  brief die u wilt bijvoegen is opgelagen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat in PNG formaat is maar in formaat van de benutte tekstverwerker of al als pdf. In het laatste geval kunt u (in ieder geval zowel bij benutten van word of word perfect de brief converteren naar pdf formaat en dan opslaan. Of de brief indien die niet van u zelf is scannen in pdf formaat.

Een brief in PNG formaat zou m.i alleen maar kunnen indien die om de een of andere reden in PNG formaat is opgeslagen.

Daarbij is dit ook nog een mogelijkheid https://tools.pdf24.org/nl/png-naar-pdf

ta
door tarwe15 - Jan 30, 2023 om 11:09
93 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor je reactie, maar weet niet of ik deze
op mijn Pc kan downloaden  met Linux  mint 20.3.  Liever een programma, waarbij direct  keuze  voor PDF gemaakt kan worden.

th
door thieu Jan 30, 2023 om 12:08
148 Antwoorden / 0 Vragen

En dat kan ook met Libre Office! Bovenin de menubalk staat een .pdf icoontje en als je daarop klikt wordt je bestand in .pdf opgeslagen.
Overigens, het installeren van een programma gaat in Linux (Mint) met de programmamanager nu juist een stuk makkelijker en veiliger.
De handleiding voor Libre Office staat hier:
Https://documentation.libreoffice.org/nl/documentatie-in-het-nederlands/handleiding-voor-beginners/

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2023 om 11:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt het binnen het programma in PDF formaat omzetten, lees hier hoe dat werkt. Scrol even naar onder kies bij inhoudsopgave voor PDF Export..

ta
door tarwe15 Jan 31, 2023 om 10:01
93 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt Gerbera,top antwoord!!!!We kunnen de vraag sluiten,bedankt voor alle reactie's!!

gerbera
door gerbera Jan 31, 2023 om 16:17
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Graag gedaan, veel suc6.

th
door thieu - Jan 30, 2023 om 12:04
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik Libre  Office al vele jaren en dit verhaal herken ik niet. Standaard slaat LO (Libre Office) alles op in het formaat .odf. Odf is een open standaard dat ook in MS Office (MSO) gelezen kan worden. Je kunt dit in LO wijzigen zodat alles in het MSO-formaat wordt opgeslagen.
Verder kun je LO bestanden met één muisklik bewaren als .PDF wat je b.v. met een mail kunt meesturen.
Met name dat laatste kon LO al vele jaren eerder dan MSO en was een van de vele voordelen t.o.v. MSO.

th
door thieu - Jan 30, 2023 om 12:27
148 Antwoorden / 0 Vragen

De enige mogelijkheid om dit resultaatte bereiken lijkt mij alsje het tekenprogramma van Libre Office gebruikt als tekstverwerker.
Libre Office is eigenlijk een zes in één programma. Na het starten kies je voorhet openen van een nieuw document waarbij je tussen de zes programma's kunt kiezen.
De meest gebruikten:
Writer is de tekstverwerker en Calc de spreadsheet (zeg maar de Excel)

ro
door ronny530 - Jan 30, 2023 om 13:46
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De brief is in een PNG afbeelding formaat opgeslagen maar is na openen van het bestand op te slaan als een JPG foto bestand die algemeen leesbaar is. Of die optie in linux ook aanwezig is weet ik niet maar als u na het openen van het bestand kiest voor opslaan als kunt u uit een aantal bestandsformaten kiezen en als daar JPG bij staat kies dan het JPG bestandsformaat. Een JPG bestand kunt u met een PDF Reader openen en als PDF bestand opslaan. Wel wat omslachtig maar het gaat wel.

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 30, 2023 om 14:44
169 Antwoorden / Vragen

Een PNG is een afbeelding. Brieven als afbeelding kunnen de meeste programma's er niet zo veel mee. Optical Character Recognition kan werken maar is niet ideaal.

Aangezien je dit zelf doet, doe je dus iets fout en op een bijzondere manier. Als jij documenten in Libre office schrijft moet je ze dus niet opslaan als PNG (optie als kiest voor 'Opslaan als') maar als .odf.

th
door thieu - Jan 31, 2023 om 11:39