door wilo1957 May 3, 2009 om 10:01
Computers & telefonie

Gebruikers acounts

Wij werken met meerdere personen op 1 pc met ieder een eigen acount(windows ME)

sinds kort kunnen andere gebruikers dan ik geen programma's meer openen(Word,Excel) op hun eigen acount. hierdoor kan ik als hoofdgebruiker geen wachtwoord instellen voor mezelf doordat de andere dan bijna niets meer kunnen openen/opslaan e.d.

Wat te doen? instelling?

355 11 Rapporteer

gsm
door gsm - May 3, 2009 om 10:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Maak om te beginnen een herstelpunt.

Je zou kunnen proberen om eerst weer in te stellen dat alle gebruikers hetzelfde account benutten.
Daarna weer terug naar afzonderlijk bureaublad en startmenu.
Misschien helpt deze (Engelse) beschrijving, maar kijk vooral ook even goed in de Help informatie van Windows ME.

birdies
door birdies - May 3, 2009 om 13:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Off-topic: Ik neem aan dat je weet dat Windows ME zeker niet veilig is om nog te gebruiken, aangezien er al sinds jaren geen beveiligingsupdates worden uitgebracht? Vraag me ook af of er nog anti-viruspakketten te koop zijn voor Win ME.

gsm
door gsm - May 3, 2009 om 22:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gratis AVAST Home edition kan gebruikt worden.
Ook zijn er nog wel firewalls (o.a. Jetico), die op ME te gebruiken zijn.

Op Windows ME heeft een wachtwoord overigens niet zo heel veel zin.
ME maakt namelijk nog gebruik van het FAT32 bestandssysteem, waardoor alle gebruikers in principe volledige toegang hebben.

AVAST:
For a computer running Windows® 95/98/Me:

486 Processor, 32MB RAM and 100MB of free hard disk space.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 08:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm:
Heel mooi, maar daarmee wordt het besturingssysteem nog steeds niet meer ondersteund; er worden geen beveiligingsupdates (updates van het besturingssysteem zelf door Microsoft) meer gemaakt, met als gevolg dat lekken en andere fouten in het besturingssysteem niet meer gerepareerd worden. Virusscanners en firewalls vangen dergelijke fouten maar zeer ten dele op.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 09:12
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg je foutmeldingen? Zo ja, welke?

wi
door wilo1957 - May 4, 2009 om 10:21
46 Antwoorden / 45 Vragen

nee krijg geen foutmeldingen de andere kunnen gewoon werken maar kunnen geen bestanden van office openen(windows/excel)

am
door amber4gold - May 4, 2009 om 13:03
9 Antwoorden / 1 Vragen

Windows ME, niet te geloven dat daar nog iemand mee werkt. Is ook niet mogelijk om daar nog een zinnig antwoord op te geven. De pc stamt zeker uit de tijd dat Columbus Amerika ontdekte. Mijn advies, koop een nieuwe pc met een nieuw besturingssyteem welke aan de huidige eisen voldoet. Ben je gelijk van het gezeur af. Zet er dan ook geen wachtwoorden op want dat doen meetal mensen die iets voor hun eigen familie te verbergen hebben. Verschillende accounts aanmaken is alleen maar functioneel in het bedrijfsleven en niet thuis. Gewoon onzin dus.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 13:12
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Niet iedereen moet, wil of kan een nieuwe pc kopen. Is ook vaak
helemaal niet nodig als je met een wat ouder beestje nog prima uit de
voeten kan. Wil je alleen maar een beetje mailen, internetten en wat tekstverwerken, dan voldoet ook een wat ouder systeem nog prima.

En als dan een programma even de hik heeft, is het natuurlijk onzin om maar meteen een nieuwe pc te kopen!

Het gebruik van wachtwoorden en user accounts is inmiddels wel degelijk gemeengoed geworden in de thuissituatie. Niet omdat men zo nodig iets wil verbergen, maar omdat het erg praktisch kan zijn; de kinderen hoeven echt niet alles te zien wat ik op mijn computer doe. Bovendien heb ik alle rechten en zij niet, ter voorkoming van het installeren van allerlei flauwekul.

Nu is de beveiliging van de user accounts onder Windows 95, 98 en ME een lachertje en meer voor de vorm, maar goed...

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 13:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze ze niet kunnen openen, wat gebeurt er dan? Krijgen ze een wit scherm? Start Word/Excel wel of niet op?

wi
door wilo1957 - May 4, 2009 om 20:50
46 Antwoorden / 45 Vragen

Nou Nou Amber op zulke antwoorden zit ik dus eigenlijk niet te wachten. toch voel ik de behoefte om het even uit te leggen.

ik doe de administratie van mijn buurtvereniging en heb dus wel eens informatie die een ander niet hoeven te weten daarom is het dan gemakkelijk om een wachtwoord te hanteren. bovendien is de PC 3 jaar oud en laatst helemaal geupgrade, gek dat de PC wel bij mij geweldig werkt.

en sorry voor het misverstand(ik ben een digibeet) ik gebruik windows XP home edition wat het verhaal waarschijnlijk voor jullie kenners geheel anders maakt ik wacht jullie nieuwe reacties met smart af.

@holpen: bedankt voor je steun

holpen
door holpen - May 5, 2009 om 00:47
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wilo,

Misschien helpt het als je Office (met daarin Word, etc) even opnieuw installeert.

Ik weet uiteraard niet welke versie van Office je gebruikt, maar ik meen me te herinneren dat je - als je de installatiecd in de computer plaatst - ergens aan het begin van het installatieproces de vraag krijgt wat je wilt. Eén van de opties is het repareren van de installatie. Probeer dat eerst eens.
Anders is het wellicht een optie om heel Office eraf te gooien (via het Configuratiescherm) en daarna opnieuw te installeren.
Laatste mogelijkheid: installeer OpenOffice.org, een gratis pakket dat niet onderdoet voor het commerciële pakket van Microsoft.