je
door jelle1st Apr 17, 2013 om 13:01
Computers & telefonie

Gebruikersnaam-wachtwoord

Na het opstarten van mijn PC moet ik steeds weer bij b.v. bankzaken mijn Gebtuikersnaam- resp. Wachtwoord invullen alhoewel ik daarna wel altijd het hokje "remember me" heb aangevinkt.

1220 12 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 17, 2013 om 13:14
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij niet alle banken wordt de inlognaam en/of het wachtwoord bewaard.
Bij ING bv. deze bewaard alleen de inlognaam. Moet je wel echt inloggen terwijl het vakje is aangevinkt.
De RABO bank bewaard niets.

Jantje

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2013 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is trouwens wel zo veilig.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2013 om 13:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kunnen de banken zelf aangeven, de site instrueert de site dus om wachtwoord (en soms ook gebruikersnaam) nooit op te slaan.

Inderdaad wel zo veilig, want zou het wel worden opgeslagen kan iemand die fysiek toegang heeft tot uw PC er misbruik van maken en er bestaat ook malware die die informatie uit de browser kan inlezen en zo toegang tot uw internetbankieren kan verkrijgen. En dan zit u over een paar maanden weer bij Kassa dat uw bankrekening is geplunderd...

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2013 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het is natuurlijk wel heel veel werk. Iedere keer je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.;-)

holstein
door holstein - Apr 17, 2013 om 19:28
922 Antwoorden / 16 Vragen

Komt meer voor bij beveiligde sites dat het niet wordt opgeslagen, dat is natuurlijk ook een deel van de beveiliging......

gompy2
door gompy2 - Apr 17, 2013 om 19:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jelle1st schreef op woensdag 17 apr 2013, 13:01]Na het opstarten van mijn PC moet ik steeds weer bij b.v. bankzaken mijn Gebtuikersnaam- resp. Wachtwoord invullen alhoewel ik daarna wel altijd het hokje "remember me" heb aangevinkt.
Bij HTTPS verbindingen, bijvoorbeeld de sites van banken en bepaalde instantie's zullen de meeste programma’s of browsers je wachtwoorden/inlogcodes niet onthouden.
Let er maar eens op.

Klik hier-> HyperText Transfer Protocol Secure

maassteen
door maassteen - Apr 18, 2013 om 21:34
23 Antwoorden / 0 Vragen

Bij opstarten zegt u, hebt u software die mee opstart en direct een aantal zaken regelt voor u, opschoont?
Ik denk aan bijvoorbeeld CCleaner e.d.

je
door jelle1st - Apr 19, 2013 om 12:48
11 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad is indertijd CCleaner geïnstalleerd en werkzaam geweest.
Wat nu?

rubyn
door rubyn - Apr 19, 2013 om 18:19
146 Antwoorden / 18 Vragen

Een cookie zorgt ervoor dat u ingelogd blijft. Cookies worden door CCleaner opgeschoond en dus verwijderd. Daarom bent u niet meer standaard ingelogd als u uw computer afsluit. Kijk bij de instellingen van CCleaner en schakel eventueel uit dat het niet moet opschonen bij elke keer dat u de computer afsluit. Dan zou als het goed is niet meer ingelogd hoeven worden.

rubyn
door rubyn - Apr 19, 2013 om 18:20
146 Antwoorden / 18 Vragen

Ik bedoel natuurlijk dat het vakje moet uitgevinkt zijn zodat CCleaner niet automatisch opschoond.

gompy2
door gompy2 - Apr 19, 2013 om 20:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Om veiligheidsredenen staan sommige websites het opslaan van wachtwoorden niet toe, men zal ze ook niet vinden in het bestand waar de browser zijn wachtwoorden opslaat.

Als je een website bezoekt die inloggegevens vraagt, wordt in de meeste gevallen door je browser gevraagd om het wachtwoord op te slaan, als dat niet gebeurd heeft de website die je op dat moment bezoekt opdracht gegeven aan je browser om het opslaan van wachtwoorden uit te schakelen.
Men kan soms aangeven om een inlognaam wel te laten onthouden maar een wachtwoord niet.
Zoals ik al eerder schreef doen o.a banken dit, maar nog meer instantie's, bijv Digid.

je
door jelle1st - Apr 22, 2013 om 11:54
11 Antwoorden / 3 Vragen

Iedereen bedankt voor de adviezen.
Toevallig kwam een vriend langs die het probleem heeft opgelost.
Hoe? Dat weet ik niet, maar alles werkt weer naar behoren.