ladys
door ladys Oct 26, 2005 om 22:49
Computers & telefonie

Geen emails versturen

ik kan weer eens geen emails versturen dan krijg ik een bericht met er boven ........symantec kan de server niet vinden probeer uit de verzonden post het nogmaals !!!!!  wat kan ik hier mee de post is niet te groot het is een pps of 3 foto,s dus dat zou moeten lukken

Lady

1316 21 Rapporteer

ladys
door ladys - Oct 27, 2005 om 18:58
162 Antwoorden / 69 Vragen

bedankt voor je antwoord maar dat is idd niet bij mij van toepassing alleen de stroom is er af geweest wegens werksaamheden en daarna kan ik geen emailen meer versturen maar die pop3 en dat andere weet ik niet hoe ik dat moet opzoeken ik weet alleen dat er een tekst komt met wat ik hier boven opschreef dus hij kan het niet versturen wel een geschreven tekst maat zo gauw er een bijlage bij zit doet hij het niet ....    lady

freya
door freya - Oct 27, 2005 om 19:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het feit dat de stroom eraf is geweest verantwoordelijk is voor het niet meer kunnen verzenden van mailtjes lijkt me sterk. Maar uit je verhaal begrijp ik dat surfen op het internet en gewone tekstmailtjes verzenden en ontvangen wél gewoon werkt? In dat geval zit het probleem dus bij de bijlagen. De foutmelding met verwijzing naar een symantec-server doet mij in ieder gevan denken aan een virusscanner die een update probeert te downloaden? Zorg dus eerst eens voor een up-to-date virusscanner en probeer het dan nog eens. Schakel anders de virusscanner eens uit en probeer het dan eens. (het moet m't virusscanner natuurlijk ook werken, maar misschien krijg je op die manier de oorsprong van het probleem boven tafel) Freya

ladys
door ladys - Oct 28, 2005 om 12:35
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik heb alles gescand maar kan niks ontdekken ik heb net weer geprob om 2 foto,s te versturen en hij staat al 50 min aan en hij staat nog maar op 52 procent ik heb me provider al gebeld maar voorlopig heb ik 5 wachtende voor mij 50 cent p.m dat loopt dus lekker op dus ik hoop het zo toch uit te zoeken help me  lady

freya
door freya - Oct 28, 2005 om 12:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maak je gebruik van een ADSL (of kabel) verbinding of bel je in via een inbelverbinding? Als je inbelt moet je er op letten dat je foto's niet te groot zijn, want dan kan het verzenden wel eens lang duren. Freya

ladys
door ladys - Oct 28, 2005 om 12:52
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik heb adsl en de foto,s zijn 55 kb dus niet zo groot

freya
door freya - Oct 28, 2005 om 12:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Bestandjes van die omvang moeten via ADSL binnen 5 seconden verstuurd zijn. Je gebruikt iets van Outlook of Outlook Express? Bestanden verstuur je met de opdracht Invoegen -> Bestand? Freya

hoffie1965
door hoffie1965 - Oct 28, 2005 om 13:03
126 Antwoorden / 0 Vragen

welkje provider heb je ladys? meestal staan de instellingen wel op de site van je provider

lijkt me dat smpt instelling toch niet helemaal juist is

kan je trouwens wel mail ontvangen????

freya
door freya - Oct 28, 2005 om 13:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lady,

Dat je misschien niet al te snel een antwoord krijgt heeft misschien te maken met het feit dat je problemen soms een beetje vaag zijn. Problemen ontstaan meestal niet spontaan. Meestal ontstaan ze doordat er iets wordt gewijzigd in het systeem. Loop dus om te beginnen eens de instellingen van je e-mailaccount na. Met name de POP3 en SMTP server benaming is erg cruciaal. Wanneer je met een laptop op vakantie gaat en je op de plaats van bestemming je e-mail wilt verzenden/ontvangen en je maakt géén gebruik van webmail maar van b.v. outlook, dan moet er iets gewijzigd worden aan je account omdat je op de plaats van bestemming waarschijnlijk inbelt op een lokaal nummer aldaar. Je maakt dan via een, al dan niet buitenlandse, provider contact met de mailserver van je eigen provider. De POP-server is dan dezelfde (je haalt immers mail op uit je eigen mailbox), maar de SMTP-server moet je aanpassen. Providers vinden het meestal niet goed dat je mail verstuurd via een andere mailserver. In het buitenland moet je bij je accountgegevens dus de SMTP-server instelling aanpassen. Als je dan weer terugkomt in nederland moet je dat dus wel weer terugzetten! Een heel verhaal en bij jou misschien niet van toepassing, maar loop die instellingen dus even na en post anders even wat die instellingen bij jou zijn.

m.vr.gr. Freya

ladys
door ladys - Oct 28, 2005 om 13:09
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik heb incredemail en ik verstuur de foto,s uit mijn afbeeldingen en verzend ze naar email adres en verkleind ze of bedoel je dat niet

ladys
door ladys - Oct 28, 2005 om 13:11
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik kan wel mail ontvangen en geschreven mails gaan wel maar met een bijlage niet al zijn ze nog ze klein me prov is 12move en ik heb incredemail maar dat staat verders goed hebik al gekeken en alles gescand ook

hoffie1965
door hoffie1965 - Oct 28, 2005 om 13:20
126 Antwoorden / 0 Vragen

Q: I am unable to send email containing attachments. What should I do?

A: When sending email, you can attach images, movie clips or other files, and send these files as email attachments to your email recipient. If you are unable to send email messages that contain attachments, follow these steps:

  • Right-click on the IncrediMail Tray Icon (orange envelope) that is located in the lower right corner (near the computer clock) and select 'Exit'.

  • If you are using Windows NT, 2000 or XP, go to the following locations, and delete all the files you find there:

    1. C:\WINNT\Temp

    2. C:\Documents and Settings\Profile Name (Logon Name)\Local Settings\Temp

    3. C:\Documents and Settings\Profile Name (Logon Name)\Local Settings\Temporary Internet Files

    Note: If you are unable to view the Local Settings folder, click here.

  • If you are using Windows 98 or ME, go to the following locations, and delete all the files you find there:

    1. C:\Windows\Temp

    2. C:\Windows\Temporary Internet Files

  • Open IncrediMail and try to send email with attachments again.
  • ladys
    door ladys - Oct 28, 2005 om 13:25
    162 Antwoorden / 69 Vragen

    en nu in het nederlands

    hoffie1965
    door hoffie1965 - Oct 28, 2005 om 13:25
    126 Antwoorden / 0 Vragen

    Q: I am unable to locate my Local Settings folder. What should I do?

    A: The Local Settings folder is a Windows 2000 or XP hidden folder, which contains information about your Windows User Profile, and about your IncrediMail installation. If you are unable to locate the Local Settings folder under the "C:\Documents and Settings\Your Logon Name (usually your name)" folder, please do the following:

  • Double click the 'My Computer' icon on your desktop. In the 'My Computer' window, click on the 'Tools' menu, and select 'Options'. Click on the 'View' tab, and select the "Show Hidden files and folders" radio button, under the 'Hidden Files and Folders' section.

  • Go to the following location:
    C:\Documents and Settings\Your Logon Name (usually your name)

  • You will now be able to view the Local Settings folder
  • hoffie1965
    door hoffie1965 - Oct 28, 2005 om 13:25
    126 Antwoorden / 0 Vragen

    oops dat wordt straks

    ladys
    door ladys - Oct 28, 2005 om 13:30
    162 Antwoorden / 69 Vragen

    is het een optie om me herstel punt te gebruiken

    ladys
    door ladys - Oct 28, 2005 om 13:32
    162 Antwoorden / 69 Vragen

    kan ik me herstel punt gebruiken anders want ik heb een laptop en ik weet niet waar die tools staan

    freya
    door freya - Oct 28, 2005 om 13:34
    10999 Antwoorden / 1 Vragen

    Aangezien het verzenden en ontvangen van gewone mailtjes geen probleem is, lijkt het me toch echt een IncrediMail probleem. Zelf gebruik ik Outlook en weet van de instellingen van IncrediMail niets af. Hoffie geeft aan dat je de map met 'tijdelijke internet bestanden' zou moeten leegmaken, maar ik betwijfel of daar het probleem ligt. Misschien overstappen op een ander programma? Je hebt de laatste tijd geloof ik al aardig wat problemen gehad mat de e-mail. Freya

    freya
    door freya - Oct 28, 2005 om 13:38
    10999 Antwoorden / 1 Vragen

    Als je weet wanneer het nog correct werkte en het is niet al te lang geleden zou je een herstelpunt kunnen proberen. Zelf gebruik ik dat nooit omdat ik het een 'botte bijl' methode vind. Freya

    ladys
    door ladys - Oct 28, 2005 om 13:54
    162 Antwoorden / 69 Vragen

    ik heb gekeken bij servers en postvak uit staat smtp 25 is dat nummer wel goed?? bij die andere staat 110 maar ik ontvang wel post

    hoffie1965
    door hoffie1965 - Oct 28, 2005 om 14:13
    126 Antwoorden / 0 Vragen

    kijk hier vast ff

    http://home01.wxs.nl/~kleyn080/Incredimail.html

    en systeem herstel zal niet altijd de programma's terug brengen naar originele settings, dan kan je beter herinstalleren

    ladys
    door ladys - Oct 28, 2005 om 14:21
    162 Antwoorden / 69 Vragen

    ja je hebt helemaal gelijk ik heb iedere keer wat en verleden week deed hij het nog gewoon en zo ineens dit euvel heb ik al eens meer gehad .En het herstelpunt werkt dus ook niet heb gepro.Ik gooi hem straks door het raam!!!!!