dustylief
door dustylief Jul 21, 2007 om 16:35
Computers & telefonie

Geen geluid als ik een filmpje op dvd zet

Hallo Ik heb filmpjes opgenomen met mijn camera (kodak Easy Share c330) die staan op mijn pc.En speelt af met Quick Time heb ik bij alle filmpjes wel geluid. Nu wil ik ze  met Nero 6 gaan branden .Dat lukt ik doe zo:video maken>film maken (Nero Vision Express 3).Als ik de filmpjes dan af speel (voordat ik ze brand) heb ik bij één filmpje wel geluid en bij de rest niet.Als ik dan op de eigenschappen van een filmpje klik dan geef de  zonder geluid audio stream >geen aan en die wel geluid geeft staat audio stream >stream 1.  Dit kan ik niet veranderen.Het filmpje dat wel geluid geeft is één van de eerste die ik opgenomen heb.Ook heb ik de software van kodak erop gehad toen ik ze op mijn pc plaatsten.Als ik de filmpjes laat afspelen met windows media player geeft die éne wel geluid en die ander ook niet.Dus nu vraag ik mij af hoe kan dit en hebben meer mensen dit probleem met dezelfde camersa EN HOE LOS IK DIT OP.

2001 14 Rapporteer

freya
door freya - Jul 21, 2007 om 16:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dustylief,

Kennelijk wordt er van een bepaalde audio-codec gebruik gemaakt die niet 'standaard' door de bekende audiospelers wordt ondersteund. De makkelijkste manier om het op te lossen is, denk ik, om de kodak software opnieuw te installeren.

m.vr.gr. Freya

dustylief
door dustylief - Jul 21, 2007 om 16:52
9 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Freya

Ook dat heb ik al eens geprobeerd.Maar vind het raar dat ik wel met Quick Time geluid heb,maar niet met bijv.de media player.Of Nero.De camera neemt het geluid dus wel op.

freya
door freya - Jul 21, 2007 om 17:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb je nu eenmaal met die mediaspelers. Ze ondersteunen niet allemaal dezelfde audio-codecs. Was het maar waar, dan hadden we nog maar één mediaspeler nodig.

Freya

dustylief
door dustylief - Jul 21, 2007 om 17:41
9 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Freya.Een van de eerste filmpje dat ik opgenomen heb speelt wel af met geluid bij nero en media player.Daarom begrijp ik het niet.

freya
door freya - Jul 21, 2007 om 17:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad wel vreemd, daar heb ik zo 123 geen verklaring voor. Ik neem tenminste aan dat je de filmpjes met de camera maar op één manier kunt opnemen? Of kun je b.v. nog instellen in welk formaat het moet worden opgenomen?

Freya

dustylief
door dustylief - Jul 21, 2007 om 18:01
9 Antwoorden / 3 Vragen

Kan maar op een manier.misschien dat iemand anders weet hoe het zit.Ze staan op mijn pc (externe hd)dus ik ga wel verder proberen(geef niet zo gauw op hoor)Maar zou het leuk vinden als ik ze op mijn dvd speler kan afspelen.

dirck
door dirck - Jul 21, 2007 om 19:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Dustylief,

Uw camera maakt gebruik van MPEG-4 compressie. (.MOV)

Windows Media Player kan volgens mij geen .mov bestanden afspelen.

Om ze te branden en daarna op de tv af te willen spelen via een DVD-speler raad ik u aan om ze eerst te converteren naar MPEG-1 of MPEG-2 (VCD of SVCD)
Of eventueel DivX (.avi) als uw dvd-speler dat ondersteund.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Jul 21, 2007 om 19:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Noot: .MOV zijn QuickTime bestanden.

dirck
door dirck - Jul 21, 2007 om 20:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een noot: MPEG-4 is dus niet hetzelfde als .MOV

Mpeg-4: Geïntroduceerd in eind 1998, zijn mpeg-4 basis op mpeg-1, mpeg-2, en de technologie van de Appel QuickTime.

Velen van ons kennen Mpeg-4 al. Misschien niet helemaal bewust, want in bepaalde kringen is het vooral bekend als DivX.

MPEG-4 is een ISO/IEC standaard die ontwikkeld werd door MPEG (Moving Picture Experts Group), het comité
dat ook de Emmy Award winning standards ontwikkeld heeft die bekend staan als MPEG-1 en MPEG-2 (DVD
gebruikt deze standaard voor videotoepassingen).
MPEG-4 is een zeer efficiënte digitale videocompressiestandaard die MPEG-2 video tot acht keer zijn origineel
formaat kan comprimeren. De meeste video stream media zijn op deze technologie gebaseerd, zoals DivX,
WMV, en zo verder. MPEG-4 is dus de populairste digitale videotechnologie in de videodistributie en
communicatie.

dustylief
door dustylief - Jul 22, 2007 om 13:45
9 Antwoorden / 3 Vragen

hoi dirck

De filmpjes kan ik wel afspelen met de media player,alleen ze geven geen geluid.Een van de eerste filmpjes die ik heb opgenomen geeft wel geluid op de media player.

akkefiet
door akkefiet - Jul 22, 2007 om 14:30
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dustylief

Mogelijk heb je hier iets aan. Zelf geen ervaring mee maar via deze link kan je een converter downloaden.

tmpgenc
converter

En er staat me bij dat je met de Quiktimeplayer ook filmpjes kunt opslaan in andere formaten (of was dat nu net weer de betaalde versie?)

<script type="text/javascript">

akkefiet
door akkefiet - Jul 22, 2007 om 14:32
1075 Antwoorden / 10 Vragen

reactie per ongeluk verkeerd geplaatst (zie ergens hierboven)

<script type="text/javascript">

dirck
door dirck - Jul 22, 2007 om 14:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

MPEG-4 is een nieuw formaat dat de komende jaren waarschijnlijk steeds meer gebruikt gaat worden. De Quicktime player is geschikt voor het bekijken van MPEG-4 bestanden.

DivX begon aanvankelijk als een hack van de MPEG4-codec.
Deze codec was aanvankelijk beschermd zodat het niet mogelijk was om op
hoge resolutie films te coderen. Afspelen kon daarentegen wel, zodat
degene die genoeg geld betaalde voor een betere encoder wel
hogekwaliteitfilms kon encoderen. Op deze manier trachtte Microsoft
misbruik van hun codec oninteressant te maken. De gekraakte codec kon
wel hogekwaliteitfilms coderen en ging door het leven als DivX 3. De videobestanden.
Deze bestanden gebruiken een videocompressie-techniek die veel wordt
toegepast in digitale mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons en
videowalkmans met video-opnamefunctionaliteit maar ook bij digitale
televisie. MPEG4-part10 maakt gebruik van de MPEG staat voor Moving Picture Experts Group.

Ik begin het een beetje te snappen (geloof ik)

dirck
door dirck - Jul 22, 2007 om 14:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Players

Aangezien MPEG-4 wordt voorspeld als het meest gebruikte formaat
voor video en audio, wordt dit formaat reeds door de meeste nieuwe
spelers ondersteund. Hieronder kunnen we onder andere VLC media player
opmerken. Microsoft weigert echter nog steeds om mp4-bestanden in hun
Windows Media Player te ondersteunen.
Naar verluidt is dit om hun eigen
formaat aan de industrie op te dringen. Of ze hier daadwerkelijk in
zullen slagen is nog de vraag.