jo
door jozu Nov 23, 2011 om 19:15
Computers & telefonie

Geen kabel signaal ,ziggo wacht 5 dagen

De televisie liet alleen een blauw scherm zien.
Met een ander toestel geprobeerd,zelfde resultaat.
Ziggo laat me 5 dagen zonder televisie zitten.
Ook 3x gebeld ,2 keer een onsympathieke ,onvriendelijke
figuur voor me,waarbij ik haast een schimpwoord zeg,wegens
hun stomme vragen.

Wat een service zeg ,...ZIGGO

Wat kan je hier aan doen ?

3357 8 Rapporteer

getty
door getty - Nov 23, 2011 om 19:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Mogelijk zit het probleem bij u en niet bij ziggo. Als er geen zenderontvangst is, dan is het scherm niet blauw maar zwart. Hebt u de kabels (kabelbreuk in huis is uw probleem en niet van ziggo) en alles wel goed nagekeken?

emailmij
door emailmij - Dec 8, 2011 om 22:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een x aantal jaren casema, deze is overgegaan naar ziggo.
Wat een slechte ***Service heb ik sindsdien.

Mijn smartcard is defect geraakt, althans dat zegt mijn decoder, heb hem getest in een andere decoder idd defect.
Tevens heb ik een Motorola surfboard modem, vanaf het begin van instalatie geen probleem met mijn Sitecom router, laatste twee jaar alleen maar gezeik.
Ook is volgens ziggo mijn decoder deels defect?.

Heb al een anderhalf jaar kontakt met ziggo, tevens is het hele gebeuren getest door een instalateur, conclusie;
Smartcard defect, modem zwaar verouderd (router is up-to-date) en decoder is deels defect.

Nu heb ik vanavond weer het genoegen gehad met ziggo te bellen, ben uitermate vriendelijk geweest tegen de persoon aan de andere kant van de lijn.

Na bijna weer een uur gebeld te hebben, zijn zij uiteindelijk bereid kosteloos een smartcard op te sturen, echter blijft het feit dat de router (na testen) goed functioneerd, en niet meer juist samen wil werken met de modem.

Tevens moest ik maar even een nieuwe decoder aanschaffen om nog gebruik te kunnen (blijven) maken van de geleverde "service" van ziggo.

Ik heb aangegeven bij ziggo dat alles intern getest is geweest door een expert, zij geven aan te leveren tot de modem, en je raad het al...als zij de modem uitlezen is dat idd een momentopname, en is alles in orde.
Zou idd kunnen kloppen, telkens als ik deze storingen krijg reset ik de gehele kl*r* bende alvorens ik weer fatsoenlijk tv, radio en internet heb, dan ga ik gelijk bellen en werkt het inderdaad.

Ik ben het erg zat om dit maandelijks te doen en had van ziggo toch wat meer service verwacht, zelf heb ik aangeboden de modem en decoder om te ruilen bij ziggo, desnoods moet ik er een dag voor vrij nemen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 8, 2011 om 23:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ach ja het zal weer niet aan u apperatuur liggen dit is altijd de makkelijkste om de schuld ergens anders te liggen, vreemd dat juist bij u al die dingen voorkomen.Ik heb ook wel eens problemen maar ik begin altijd eerst alles zelf te controleren om zeker weten dat mijn aan sluitingen in orde zijn. Dan als dat zo is neem ik contact op met Ziggo, dan vertel wat ik allemaal heb gedaan om het probleem op te lossen. Daarna ben ik dus altijd goed geholpen maar zij willen teoch wel weten waar ze het moeten zoeken. Daar mee kan u ze ook helpen om de oorzaak te localiseren.

emailmij
door emailmij - Dec 9, 2011 om 22:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie!, eerst graag lezen wat ik heb geschreven.

Ik heb aangegeven bij ziggo dat alles intern getest is geweest door een expert

Tevens heb ik facturen die dat kunnen bevestigen, ik heb dus op dse juiste manier, op eigen kosten alles al laten testen en doormeten.
De router is bij de computerwinkel geweest en is 100% in orde, "waarschijnlijk is de modem te oud voor gebruik met deze router, dit aangezien de router wel zijn firmware update heeft gehad".
De bekabeling is door een monteur van ziggo gedaan met vastgeklonken F-connectoren bij aansluiten en betrekken van de woning.

Maar iig leuk om een reactie te krijgen van iemand die kennelijk wel tevreden is met ziggo en of daar werkzaam is....?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2011 om 00:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=emailmij schreef op vrijdag 9 dec 2011, 22:33]Bedankt voor de reactie!, eerst graag lezen wat ik heb geschreven.

Ik heb aangegeven bij ziggo dat alles intern getest is geweest door een expert

Tevens heb ik facturen die dat kunnen bevestigen, ik heb dus op dse juiste manier, op eigen kosten alles al laten testen en doormeten.
De router is bij de computerwinkel geweest en is 100% in orde, "waarschijnlijk is de modem te oud voor gebruik met deze router, dit aangezien de router wel zijn firmware update heeft gehad".
De bekabeling is door een monteur van ziggo gedaan met vastgeklonken F-connectoren bij aansluiten en betrekken van de woning.

Maar iig leuk om een reactie te krijgen van iemand die kennelijk wel tevreden is met ziggo en of daar werkzaam is....?
Sorry ik heb alleen u vraag gelezen, maar dat is dan mijn schuld ik had even verder moeten kijken of u nor=g andere zaken vertelde.

dobby
door dobby - Dec 10, 2011 om 02:51
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emailmij schreef op vrijdag 9 dec 2011, 22:33]De router is bij de computerwinkel geweest en is 100% in orde, "waarschijnlijk is de modem te oud voor gebruik met deze router, dit aangezien de router wel zijn firmware update heeft gehad".
Hm.. als ik dat zo lees zou ik toch weinig vertrouwen in die computerwinkel hebben.. sorry hoor.. even kort door de bocht: aan de kabel kant van de modems veranderd veel, maar aan de ethernet kant toch heel weinig, zeker als je naar de verbinding op zich kijkt, los van eventueel management en extra's (QOS/WMM/UPnP/FW/VLANs/11p/etc etc etc)..

Niet dat het probleem niet aan de kant van ZIggo zou kunnen liggen, maar met zulke uitspraken van computerwinkels sta je absoluut niet veel sterker dan wanneer je die uitspraak NIET had gehad..

Overigens: het feit dat op een gegeven moment je bekabeling goed was (ook al heb je er een echt meetrapport van, hoewel dat particulier niet zo gangbaar is), wil niet zeggen dat zoiets eeuwig blijft..vocht, (trek-) spanning om zo maar op goed geluk wat externe factoren te noemen..

Aan de andere kant - het pure feit dat e.e.a. weer tijdelijk goed werk na een modem reboot geeft wel te denken. erm... Hoewel - memory leaks? beruchte veroorzakers waren (en zijn nog ten dele) b.v. allerlei P2P programma's? (of veel videoverkeer/UDP data bijvoorbeeld...).. hoe ziet jouw network traffic er globaal uit?

Is een modem reboot genoeg in zon geval? of gaat de router ook mee? En als je de router eens weglaat? en en en.. oftewel: om hier verder op in te gaan van deze kant (de enduser kant) is meer info nodig.. en andere kant zal alleen Ziggo kunnen zien en beheren... en aangezien ze beweren dat dat allemaal juist is zullen we vooralsnog voor waar moeten aannemen... (tot het tegendeel eventueel bewezen is..)

dobby
door dobby - Dec 10, 2011 om 02:59
749 Antwoorden / 1 Vragen

Come to think of it.. de modems zijn niet regio specifiek AFAIK.. als je op MP of eBay een exemplaar zou vinden (Ziggo of een voorganger, het liefst al wel eurodocsis 3, maar IMO niet (overal) noodzakelijk).. dan zou je eens een swap kunnen doen om e.e.a. zeker(der) te weten.. dan zal het nieuwe MAC addr wel even geregistreerd moeten worden, dus even zoeken in je papieren naar de activation/provisioning procedure..

Maar goed - das even een leuke hobby oplossing, en is natuurlijk nooit formeel als serieuze oplossing aan te raden... maar das het leuke van in je eigen tijd dingen doen.. dan gelden andere normen en waarden *grin*

ooparry
door ooparry - Dec 10, 2011 om 10:57
80 Antwoorden / 3 Vragen

Op voorhand voel ik mee met de klacht. Het is een ellende als apparatuur niet goed "samenwerkt". Ik ben ook klant bij Ziggo, ben er niet werkzaam en heb steeds alle problemen goed met Ziggo kunnen oplossen. Dat houdt wel in dat je na verloop van enkele jaren apparaten zult moeten vervangen door nieuwe ontwikkelingen. Ik meen dat je daar geen moeite mee moet hebben. Ergernis om onopgeloste problemen krijgt de overhand en dat is niet goed.
Het dagelijkse gebruik van TV, telefoon en internet moet optimaal zijn en dat brengt onvermijdelijk kosten met zich mee.