varabas
door varabas Aug 14, 2008 om 17:42
Computers & telefonie

Geen mpg afspelen

Een vraag voor de computers experts.

Vanaf vanmorgen lukt het mij niet meer op mpg filmpjes af te spelen op internet, wel geluid maar beeld blijft hangen op "eerste beeldje". Als ik het filmpje eerst download en daarna afspeel gaat het wel goed. AVI en WMV spelen wel af. Omdat ik wel kan afspelen na download sluit ik uit dat het het ontbreken van een codec betreft.

Aanvullende informatie: Windows XP Home, Browser: IE7, Mediaplayer WMP11

AUB geen antwoorden als: Ga dan Firefox gebruiken en speel af met b.v. VLC Mediaplayer, want alles ging t.e.m vanmorgen oké en ben tevreden met IE7 en WMP11

Alvast bedankt voor jullie inzet

Bassie (een film opzich)

2661 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je soms een ander programma geïnstalleerd of gebruikt waar je bijvoorbeeld video mee kan bewerken. WMP is nogal gevoelig voor codecs van derden die de eigen WMP codec overrulen.
Bij mpg bestanden gebruikt WMP dan niet de eigen video codec, maar de codec van het andere programma.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM,

Ik heb geen ander programma geïnstalleerd en ik denk dat het geen codec probleem is, want ik kan het filmpje wel afspelen als ik het eerst download, sterker nog, als ik na het mislukken, WMP 11 afsluit en het filmpje daarna opnieuw aanklik gaat het wel goed.

Ook systeemherstel naar gisteren (toen het nog goed ging) brengt geen verbetering.

Wie heeft er nog een advies??

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er nog verschil tussen het ene mpg filmpje en het andere. Zijn er dus wellicht enkele die wel goed afspeelbaar zijn?

GSM

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als WMP11 alleen geluid afspeeld, klik dan tijdens het afspelen eens met de rechter muisknop (in het rechter deel van WMP dacht ik) op de titel (in de afspeellijst) die je afspeelt en klik dan op Eigenschappen.
Je ziet hopelijk dan welke codec gebruikt wordt.
Omdat je wel kan afspelen vanuit WMP is het toch de moeite waard om ook in dat geval te controleren welke codec er gebruikt wordt om te zien of het verschillende codecs zijn. Zo ja, dan het programma, waar de foute codec deel van uitmaakt, verwijderen.

Het kan zijn dat je slechts een trial versie van een programma hebt, waarin een MPEG2 decoder zit (denk aan Nero).
Als de trial periode afgelopen is zal MPEG2 door dat programma niet meer ondersteund worden.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste GSM,

1. Welk MPG filmpje ik ook aanklik, het gaat fout.

2. De codec die gebruikt wordt is: Audio Codec: MPEG Audio Decoder en Video Codec: MPEG Video Codec.

Als ik het het programma GSPOT het filmpje "analiseer" dan krijg ik de uitslag: Codec(s) are installed

Het vreemde van alles is dat als ik de eerste keer een filmpje aanklik gaat het fout, klik ik b.v. een uur later op hetzelfde filmpje dan gaat het goed! m.a.w. als het filmpje éénmaal op mijn computer "bekend" is dan gaat het wel goed!

Dus als tussenoplossing handel ik als volgt: Filmpje aanklikken op website, WMP11 opent met silstaand eerste beeldje met geluid, dan WMP11 afsluiten en opnieuw op de website het filmpje aanklikken en het gaat goed, dus beeld en geluid.

 Niet ideaal, dus wie weet de uiteindelijke oplossing??

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Experts,

Even een verbetering van mijn vraag:

Bij het openen van het filmpje vanaf een website komt niet het begin van het filmpje maar het laatste beeldje van het filmpje in beeld te staan en het geluid wordt normaal afgespeeld.

Het betreft o.a. dit   Filmpje

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bassie,

Bij mij dezelfde codec. Dus daar kan het waarschijnlijk niet aan liggen.
Misschien kun je het zo oplossen....
Open het bestand eens op exact de volgende manier:

Klik op het mpg bestand met de rechter muisknop.
Wijs aan:  Openen met
  en klik dan op:   Programma kiezen...
Klik op Bladeren
Ga naar de map \Program files\Windows Media Player
Klik op deze map en dan op Openen
Kies wmplayer.exe en klik op Openen

Vergeet niet het vinkje aan te zetten voor Dit type bestand altijd met dit programma openen.

Klik OK

GSM

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM,

Nee dit gaat niet op, dat openen met de rechtermuisknop en dan openen met... enz.

mpg bestanden worden bij mij altijd al geopend met wmplayer.exe en dat doen ze ook prima als ze als bestand op mijn computer staan. M.a.w. Alles werkt perfect alleen als het mpg bestand geopend moet worden vanaf een website dan gaat het fout.

Bedankt voor het meedenken, blijf dat ook doen.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste suggestie van mijn kant:
IE resetten:
Open IE
Klik op Extra, en open de Internetopties.
Ga naar tabblad Geavanceerd.
Klik op Opnieuw instellen...
Hiermee wordt IE gereset, inclusief tijdelijke bestanden etc.

Voordat je IE reset kun je dit ook nog proberen:
Je kunt natuurlijk ook eerst zelf de tijdelijke bestanden uit IE verwijderen.
Ook kun je nog in IE7 de Invoegtoepassingen (tijdelijk) uitschakelen.
Dat kan via het menu Extra.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Bassie, jammer dat je mijn antwoord niet wilt horen.

Want bij mij loopt WMP ook gigantisch stuk op dat filmpje. Open ik 'm met VLC Player, dan is er niks aan de hand. Succes met verder zoeken naar een oplossing.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij loopt het filmpje steeds prima, zowel via IE7 als Firefox.
Ik draai XP SP3 met consequent alle updates en AVG8 als scanner.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig kreeg mijn PC zojuist een update voor WMP11 (KB939683). Maar ook daarmee loopt het nog steeds goed...

GSM

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus,

Weet ik, de mpg filmpjes van welke website dan ook openen bij mij niet met WMP11 maar wel met b.v. VLC player, Mediaplayer Classic enz. Ik wil mijn probleem oplossen door WMP11 weer zo te krijgen dat hij wel mpg's afspeelt en niet door het afspelen op een andere player.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik met de recht muis knop bestand je wild af spelen!

dan krijgt je zoon lijst daat staat openen met: daar moet je dan wmp aan klikken! Dus als goed spelen ze dan af in wmp11?.

Gr Richard

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard,

Hoezo, je zoon? Het lukt mij niet. Het probleem is niet dat ik geen mpg kan afspelen die op mijn PC staan. want dat gaat goed, maar het gaat om mpg's die op een website staan zoals:  Filmpje

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm,

Bedankt, maar ook je laaste suggestie brengt geen verbetering en ik heb ook al de laatste update voor WMP11 binnen. Ik dacht eerst nog dat daar misschien de oorzaak in zat, maar systeemherstelk naar de dag voor de update brengt geen verbetering. Ook systeemherstel naar een maand terug helpt niet.

Ik heb inmiddels ook al WMP11 verwijderd en teruggebracht naar WMP10, probleem blijft ook op WMP10, daarna weer WMP11 geïnstalleerd, geen verbetering!!

Ik krijg het sterke vermoeden dat er niets mis is op mijn PC of in IE7 of WMP11 maar b.v. in mijn modem, bij de provider (HetNet)of iets dergelijks.

Ik blijf proberen, met of zonder tips van forumleden.

Maar mensen, blijf a.u.b. actief om mijn probleem op te lossen.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm,

Bedankt, maar ook je laaste suggestie brengt geen verbetering en ik heb ook al de laatste update voor WMP11 binnen. Ik dacht eerst nog dat daar misschien de oorzaak in zat, maar systeemherstelk naar de dag voor de update brengt geen verbetering. Ook systeemherstel naar een maand terug helpt niet.

Ik heb inmiddels ook al WMP11 verwijderd en teruggebracht naar WMP10, probleem blijft ook op WMP10, daarna weer WMP11 geïnstalleerd, geen verbetering!!

Ik krijg het sterke vermoeden dat er niets mis is op mijn PC of in IE7 of WMP11 maar b.v. in mijn modem, bij de provider (HetNet)of iets dergelijks.

Ik blijf proberen, met of zonder tips van forumleden.

Maar mensen, blijf a.u.b. actief om mijn probleem op te lossen.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@varabas: Uw 'filmpje' is beschadigd, of kan mogelijk een virus bevatten, tip: verwijder dit bestandje van Uw computer, en vergeet het. Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste plekkie (henri),

Het Filmpje is niet beschadigd en bevat ook geen virus en het staat ook niet op mijn computer, dus hoezo verwijderen van mijn computer?

De vraag en de antwoorden GOED lezen, het betreft niet alleen dit filmpje maar ook andere mpg's op websites en ik "vergeet" het niet, ik wil gewoon mpg's vanaf websites met WMP11 bekijken.

Bassie (bekijkt het even niet)

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nou eens alle andere spelers (o.a. VLC, Media Classic, DIVX, etc) verwijdert?

Nog wat suggesties:
Als je WMP11 verwijdert, verwijder je dan ook de bestanden in Documents an Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media\11.0  ??
Haal na het verwijderen van WMP11 de bestanden in Windows Media\11.0 (of de hele inhoud van Windows Media) eens tijdelijk weg (in een back-up map plaatsen).
Verwijder ook alle bestanden uit de map temp (Schijfopruiming).

Dan WMP11 opnieuw installeren...

GSM

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste varabas, met alle respect, maar als ik op de door U aangegeven link klik, krijg ik: Naam, FilmUitMijnGloriedagen.mpeg, filmfragment 1,56 mb, van: www2.computeridee.nl, met de volgende melding: 'het is beschadigd of heeft een ongeldig bestandstype. om veiligheidsredenen wordt u aangeraden om downloaden te annuleren' zegt toch genoeg, dacht ik zo!! Als U het wilt downloaden, ga je gang. Ieder maakt zijn eigen keuze, zo ik ook, mij niet gerzien, ik heb genoeg 'filmuitmijngloriedagen' Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste plekkie (Henri),

Ik weet niet welk programma die melding geeft, maar eigenlijk is het niet zo belangrijk, ik heb deze link alleen maar geplaatst als voorbeeld.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het zon heeft om mijn andere mediaspelers te verwijderen, deze zijn immers niet opgestart, ook niet bij het opstarten van mijn PC.

Ik heb inmiddels WMP11 verwijderd en ook de bestanden in de map  Windows Media, ook alle temp bestanden en mappen geleegd en daarna geprobeerd met WMP10 dit werkt ook niet, daarna weer WMP11 geïnstalleerd en dit lost ook niets op.

Inmiddels ook al een ander modem aangesloten : geen beter resultaat.

IE7 opstarten zonder invoegtoepassingen helpt ook niet.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bassie,

Het zijn de codes van uw browser IE7 die aangepast dienen te worden, waarschijnlijk is deze onbewust beschadigd/gewijzigd waardoor u tegen deze probleem oploopt.

Deze dient opnieuw toegevoegd te worden in IE7.

Heel veel succes!

Mvg,

Deejay

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deejay,

Misschien een goed advies, maar op welke wijze pas ik de codecs aan of voeg ik deze opnieuw toe?

Ik heb inmiddels IE7 al verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd geen verbetering.

In welke map van IE7 vind ik de codecs en hoe kom ik aan de juiste?

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Varabas,

ik gebruik Linux als operatingssystyem (dus geen Windows), maar heb
exact hetzelfde probleem: de MPEG laat zich niet 'live' afspelen met de standaard-Gnome-movieplayer, maar
ik moet het eerst opslaan om het daarna af te spelen. Direct (dus zeg
maar als live-stream) lukt mij ook niet. Ik krijg dan een foutmelding.

VLC is een project van hobby-isten die (wellicht zeer terrecht) van
mening zijn dat een speler meer moet kunnen dan een standaard speler.
En inderdaad: als ik je linkje laat openen met VLC, speelt het bij mij
wel direct af.

...ik weet niet of het toeval is...    ...maar het zou zomaar kunnen dat je het onmogelijke probeert mogelijk te maken. Ik persoonlijk heb nooit sympathie gevonden voor de Microsoft-player, vooral het audio vond ik zeer beroerd (laatse keer dat ik dat probeerde is inmiddels een paar jaartjes terug, wellicht heeft Microsoft dat probleem inmiddels opgelost). Ook toen ik nog Windows gebruikte was ik altijd zeer tevreden over VLC: zeer hoge compabiliteit, zeer hoog gebruikersgemak en veel leuke extra functies als sneller/ langzamer afspelen en gamma-correctie (maakt donkere films weer lichter).

Weet je echt zeker dat het de vorige dag wel goed ging?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

deinert,

Bedankt voor je antwoord, ja ik weet zeker dat het tot afgelopen woensdag perfect werkte, ik kijkiedere dag wel naar dat soort filmpjes en het bewuste  Filmpje  heb ik afgelopen woensdag nog bekeken.

Natuurlijk kan ik ook b.v. VLC player instellen als mijn standaard "mpg afspeler", maar ik kan het nu eenmaal niet uitstaan dat het sinds woensdag niet meer lukt met WMP11 en ben heeeeeel benieuwd naar de oorzaak.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reden om andere spelers te verwijderen is dat ze ook codecs installeren. Die haal je weer weg door het betreffende programma te verwijderen. Dit heeft echter alleen zin als je een van de spelers hebt geïnstalleerd kort voor de fout ging optreden.
Ik wist trouwens niet dat er in IE ook codecs worden meegeleverd.

Nog een idee:
Installeer de nieuwste directx van Microsoft.
Maak zelf wel eerst een herstelpunt!

DirectX

GSM

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het ook een goed idee om ook het stuurprogramma voor je videoadapter te vernieuwen, zeker als je XP SP3 hebt geïnstalleerd.
De ATI of NVIDIA software verwijderen en de nieuwste (wel eerst downloaden natuurlijk!) na herstarten installeren.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zo ook niet de juiste oplossing, maar ik heb net je link even aangeklikt, en het filmpje sppelt bij mij direkt af met mediaplayer 11 in vista.

Nu een mogelijke oplossing: Probeer het eens om apple quicktime te installeren. Klinkt misschien raar, maar dit wordt nog wel eens zonder dat iemand het opmerkt automatisch geinstalleerd tijdens het bezoeken van websites. Als deze installatie dan niet correct verloopt, b.v. omdat u de website voortijdig verlaat, dan zijn de links in de registry van het systeem wel al naar quicktime gezet. Gevolg is dat de internet explorer dus bij het aanklikken van een filmpje niet meer goed naar de mediaspeler linkt.

Proberen kan geen kwaad. Quicktime installeren en vervolgens weer verwijderen. Weet niet of dit helpt, maar naar mijn mening is het geen internetexplorer of mediaspeler probleem. Eerder een registry probleem.

groet,

Ryan

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ryan,

Op mijn computer is Quicktime al sinds 2 jaar geïnstalleerd, dus daaar zit ook het probleem niet.

Je laaste opmerking is volgens mij wel een juiste, want ik denk ook dat en IE& en WMP11 wel oké zijn en het probleem b.v. in het register zit.

Bedankt voor je meedenken en.......mensen blijf actief meedenken, alle opmerkingen waardeer ik.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag bij de antwoorden van vandaag dat Freya aanwezig is, en aangezien ik het niveau van de antwoorden erg hoog vind de volgende vraag:

Freya, heb je mijn vraag al gezien en heb jij eventueel nog een oplossing???

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 19, 2008 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bassie gaat morgen één weekje op vakantie en hij hoopt dat er gedurende deze periode een antwoord komt dat zijn probleem oplost!

Dus experts, laat de "raderen draaien"

Tot volgende week

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 21, 2008 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmmmm....   lastig....   heb je al eens registery cleaner geprobeert?

...nu ben ik ook wel benieuwd...